;
coinex

استفاده از چهره نگاری برای شناسایی متخلفان بی‌حجاب / «زن زندگی آزادی یعنی بردگی مدرن!»

یک نماینده مجلس ضمن اشاره به استفاده از چهره نگاری برای شناسایی متخلفان بی‌حجاب گفته که تا حد ممکن باید جلوی این افراد گرفته شده و جریمه شوند.

به نظر می‌رسد برخلاف تصور عمومی، همه نمایندگان مجلس پیگیر اخبار روز دنیای تکنولوژی هستند و می‌کوشند تا جدیدترین تکنولوژی‌ها را با نیازهای خود و حکومت تطبیق دهند. در این خصوص موسی غضنفرآبادی پیشنهاد کرده که برای اجرای قانون حجاب اجباری باید علاوه بر اصلاح قوانین از فناوری‌هایی چون چهره‌نگاری استفاده شود تا متخلفان بی‌حجاب شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: رفراندوم حجاب اجباری در ترکیه ؛ پیشنهاد بحث برانگیز اردوغان برای برقراری حجاب!

استفاده از چهره نگاری برای شناسایی متخلفان بی‌حجاب

موسی عضنفرآبادی رئیس کمیسیون فضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اوج گرفتن اعتراضات در ایران در نقد شعارهای معترضان گفت:

 کسانی که شعار «زن زندگی آزادی» را سر می‌دهند، خودشان هم نمی‌فهمند چه می‌گویند. یعنی این افراد، قداست زن را نفهمیدند. کسی که این شعار را به صورت واقعی بدهد، فردی است که برای «زن» ارزش قائل است و این شعاری که در غرب در خصوص «زن» داده می‌شود، یعنی ذلت، ذلیل، از جایگاه انسانی خود پایین آمدن، وگرنه زنی که ما در اسلام تعریف می‌کنیم، یعنی قداست، مادر، جایگاه رفیع، کانون محبت و محوریت خانواده.

استفاده از چهره نگاری برای شناسایی متخلفان بی‌حجاب / «زن زندگی آزادی یعنی بردگی مدرن!»

او می‌گوید: «به نظر، افرادی که شعار «زن زندگی آزادی» می‌دهند، در ذهن‌شان، هرزگی و بی‌مبالاتی است، وگرنه آزادی که در جمهوری اسلامی ایران برای «زن» قداست، ارزش، وقار و افتخار است، هیچ‌کجای دنیا وجود ندارد. آن‌هایی که شعار «زن زندگی آزادی» را سر می‌دهند که به نظر من، بردگی مدرن است، منظورشان همان زنانی است که در برخی کشور‌ها در داخل ویترین نشان داده می‌شوند. اگر نظرشان این باشد که رسوایی و ذلت است و اگر نظرشان، وقار و افتخار است که با رفتارشان، سازگاری ندارد». نماینده بم می‌گوید:

اگر شعار «زن زندگی آزادی» به مفهوم انسانی و اسلامی است، که ما در کشورمان داریم پیاده می‌کنیم. یعنی «زن» وقار، افتخار، کرامت، ارزش، حجاب، عفت و پاکدامنی. اگر غیر از این است، یعنی بردگی. این بردگی در خیلی از کشور‌ها و در فیلم‌هایشان نشان داده می‌شود. آن‌ها زن را این‌قدر پست و ذلیل می‌کنند تا به برده و بدتر از برده‌داری در دوران جاهلیت برسد، که در نهایت می‌بینیم زن در آن‌جا در حال خرید و فروش است.

غضنفرآبادی در خصوص کشف حجابی که در این دو ماه در کشور راه افتاده است، گفت: «به نظر من، افرادی که کشف حجاب کردند، متوجه نیستند و اگر متوجه مفهوم پشت صحنه شعار «زن زندگی آزادی» بشوند، روی به چنین کاری نمی‌آورند و به زودی متوجه خواهند شد که با این شعار، چاقویی را تیز می‌کنند بر حلقوم‌شان، جایگاه و ارزش خودشان». رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌گوید:

حاکمیت برای مقابله با بی‌حجابی از طریق اصلاح قوانین و شناسایی از طریق چهره‌نگاری، می‌تواند جلوی بی‌حجاب‌هایی که تخلف می‌کنند را بگیرد و آن‌ها را جریمه کند.

وی می‌گوید: «اکنون یک هیجانی برای این افراد متخلف به وجود آمده و حال فرصتی به آن‌ها داده شده تا به خود بیایند، زیرا هنوز درگیر هیجان‌های تزریق شده از داخل و خارج هستند و از این‌رو، حاکمیت در حال مسامحه با آن‌هاست تا متوجه اشتباه خود بشوند. به نظر من، این تبلیغات گسترده‌ای که توسط دشمن وجود دارد، وقتی فروکش کند، مسلماً متخلفان متوجه انحراف خود خواهند شد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از چهره نگاری برای شناسایی متخلفان بی‌حجاب چیست؟ نظارت خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر