;
coinex

کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه ؛ چرا پرچمدار کوپرتینویی‌ها نایاب شد؟

خریداران بسیاری که منتظر فرصت خرید شگفت‌انگیز بودند، با کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه آمریکا مواجه شدند و شعبه‌های فروش اپل خالی از آیفون شد.

کمبود آیفون 14 در طول حراج معروف به جمعه سیاه دردسرساز شده است. دان ایوز، تحلیلگر شرکت وِدباش سکیوریتیز در یادداشتی اعلام کرده است: «آیفون در فروشگاه‌ها با کمبود شده است. در بسیاری از شعبه‌های فروش اپل و کانال‌های آنلاین این کمبود در مقابل تقاضا دیده می‌شود. ما معتقدیم که با نزدیک‌ شدن به دسامبر، کمبود آیفون 14 پرو بر اساس مدل یا رنگ یا ظرفیت حافظه در بسیاری از شعبه‌های اپل، 25 تا 30 درصد بیشتر از حد معمول خواهد شد».

بیشتر بخوانید: استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین ؛ تولید آیفون 14 در وضعیت بحرانی!

کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه

ارزش سهام اپل به تازگی دو درصد سقوط کرده است و یک منبع آگاه در فاکسکان (تولیدکننده اصلی محصولات اپل) به رویترز گفته است که این سقوط به دلیل اعتراض کارکنان در بزرگترین کارخانه تولید آیفون اتفاق افتاده است. در نتیجه این شرایط، کمپانی اپل طی بیانیه‌ای در تاریخ هفتم نوامبر اعلام کرد که عرضه‌ی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس کمتر از پیش‌بینی شرکت خواهد بود.

کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه

مدل‌های گران قیمت اپل، مانند آیفون 14 در کارخانه فاکسکان در چین تولید می‌شود. در دوران پاندمی، با محدودیت‌های سخت‌گیرانه کووید 19 این شرکت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد که باعث نارضایتی کارگران و مختل شدن تولید در آستانه کریسمس و تعطیلات سال نوی چینی گردید. این در حالی است که فروشگاه زنجیره‌ای “بِست بای” آمریکا هفته گذشته در خصوص کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه و مدل‌های گران قیمت آیفون در فصل خرید تعطیلات امسال هشدار داده بود.

علاوه بر این رویترز از پیش‌بینی فروش حدود 8 میلیون دستگاه آیفون در جمعه سیاه توسط تحلیلگر وِدباش خبر داد. این تحلیلگر همچنین اعلام کرد که سال گذشته 8 میلیون دستگاه در جمعه سیاه به فروش رفته بود. زمان انتظار برای آیفون 14 پرو در وب سایت اپل اکنون به 40 روز رسیده و به نظر می‌رسد روز به روز تقاضا برای خرید این دستگاه بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کمبود آیفون 14 در جمعه سیاه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر