;
coinex

ساخت خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی

محققان در حال ساخت خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی هستند. این منازل از محصولات جنگلی و 100 درصد قابل بازیافت هستند.

خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی با متراژ حدودا 55 متر مربع هستند و با هدف ترویج مسکن ارزان قیمت و محصولات دوستدار طبیعت تولید می‌شوند. این خانه‌ها توسط محققان دانشگاه مین و آزمایشگاه ملی اوک ریج طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تصفیه آلودگی هوا با فناوری جدید خودروسازان هلندی!

 

خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی BioHome3D

خانه‌های مذکور با نام BioHome3D شناخته می‌شوند و طی ساخت آن‌ها از تمام محصولات بازیافتی استفاده شده است. گفتنی است که خرید این منازل در سراسر جهان رواج پیدا کرده است. اغلب در خانه‌های پرینت سه بعدی از سیمان و بتن استفاده می‌شود. اما در پروژه‌ی خانه دوستدار طبیعت یا همان BioHome3D از الیاف چوب و رزین طبیعی به جای سیمان و بتن استفاده می‌گردد. از این جهت می‌توان گفت که این محصولات کاملا بازیافتی هستند. در همین راستا دکتر حبیب داغر، مدیر اجرایی مرکز سازه‌ها و کامپوزیت‌های پیشرفته دانشگاه مین، توضیح می‌دهد:

ساخت خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی

«تکنولوژی‌های زیادی برای چاپ سه‌بعدی خانه‌ها در حال توسعه هستند، اما برخلاف BioHome3D، بیشتر آن‌ها با استفاده از بتن چاپ می‌شوند. برخلاف فناوری‌های موجود، کل BioHome3D از جمله کف، دیوار و سقف که همگی چاپ شده‌اند، از مواد زیستی 100 درصد قابل بازیافت هستند.»

خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی با چاپگر سه‌بعدی دانشگاه مین تولید می‌شوند. این چاپگر پیش‌تر نیز بزرگترین قایق پرینت سه‌بعدی جهان را ساخته بود. این چاپگر به‌جای مواد اولیه معمولی مانند مخلوط‌های سیمانی، از مواد اولیه زیستی و تجدیدپذیر بهره می‌برد. خانه‌های مذکوز در متراژهای پایین و در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت خانه‌های قابل بازیافت و ارزان با پرینت سه بعدی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر