;
coinex

انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر ؛ کشف یک باگ اطلاعاتی جدید!

پس از استخراج داده‌های بیش از 5.4 میلیون کاربر توسط هکر‌ها و فروش آن، حال، گروهی دیگر دست به انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر زدند.

در جولای سال جاری، یک هکر اطلاعات بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر را به قیمت 30 هزار دلار برای فروش قرار داد. این اطلاعات علاوه بر داده‌های عمومی مانند شناسه توییتر و موقعیت مکانی کاربر، شامل داده های خصوصی مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل نیز می‌شود. اکنون همین اطلاعات به صورت رایگان در یک انجمن هکرها به اشتراک گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش دانلود توییتر در چین در بحبوحه اعتراضات مردمی علیه شی جین پینگ!

انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر

صاحب این انجمن هکری با نام مستعار Pompompurin  تأیید کرد که داده‌ها مربوط به فصل تابستان است و شامل داده‌های 5,485,635 کاربر توییتر است. از جمله داده‌های این بسته می‌توان به ایمیل، شماره تلفن، آیدی توییتر، نام، موقعیت جغرافیایی، تعداد فالوورها، تاریخ ساخت اکانت و عکس پروفایل افراد اشاره کرد.

انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر ؛ کشف یک باگ اطلاعاتی جدید!

علاوه بر این، آسیب‌پذیری مذکور ظاهراً منجر به نشت داده‌های بزرگ‌تر شده است. در این افشای گسترده، ده‌ها میلیون فایل اطلاعاتی کاربران توییتر از جمله شماره تلفن و شناسه آنها وجود دارد. خبر این درز اطلاعات توسط یک کارشناس امنیتی به نام Chad Loder در توییتر منتشر شد اما پس از مدت کوتاهی دسترسی وی به این شبکه اجتماعی قطع شد.

انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر ؛ کشف یک باگ اطلاعاتی جدید!

بعدا Loder نمونه‌ای از این اطلاعات را با مخدوش کردن بخشی از داده‌ها در شبکه اجتماعی Mastodon منتشر کرد. همچنین وب‌سایت BleepingComputer موفق به تایید صحت داده‌های موجود در نشت داده‌ها شده است که شامل شماره تلفن 1377132 کاربر در فرانسه است.

انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر ؛ کشف یک باگ اطلاعاتی جدید!

این وب‌سایت می‌گوید مطلع شده است که نشت داده‌ها شامل فایل‌ها بر اساس کشور و ژئوکد است. شایعه شده است که پایگاه داده حاوی بیش از 17 میلیون رکورد داده است، اما BleepingComputer به طور مستقل این ادعا را تأیید نکرده است.

با توجه به اینکه هکرها می‌توانند از این حملات برای مهندسی اجتماعی و فیشینگ استفاده کنند، اگر از کاربران توییتر هستید، بهتر است به ایمیل‌ها و پیام های دریافتی از افراد ناشناس توجه بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد انتشار رایگان اطلاعات سرقت شده توییتر چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: bleepingcomputer

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر