;
coinex

افزایش دانلود توییتر در چین در بحبوحه اعتراضات مردمی علیه شی جین پینگ!

با وجود تمامی ممنوعیت‌ها از سوی دولت چین اما شاهد افزایش دانلود توییتر در چین در بحبوحه اعتراضات پیرامون محدودیت‌های اعمال شده برای پاندمی کووید 19 هستیم.

این روزها کشور چین درگیر اعتراضات علیه محدودیت‌های سختگیرانه کووید 19 در چند روز گذشته در سراسر کشور بوده است و این موضوع خود باعث افزایش دانلود توییتر در چین با وجود تمامی ممنوعیت‌ها در این زمینه شده است.

طبق گزارش شرکت تحلیل اپلیکیشن SensorTower، این اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی در 29 نوامبر (8 آذر ماه) در میان تمام اپلیکیشن‌های رایگان iOS در چین رتبه نهم را به خود اختصاص داده است، در حالی که یک هفته قبل در رتبه 150 قرار داشت. در مورد اعتراضات لازم به ذکر است که، چینی‌ها، در اقدامی نادر از آخر هفته گذشته در شهرهای بزرگ و دانشگاه‌های چین شروع به اعتراض علیه محدودیت‌های سختگیرانه کووید 19 کرده‌اند، این اعتراضات به دقت توسط سانسورچی‌ها رصد و کنترل می‌شود و تا حد زیادی در رسانه‌های اجتماعی محلی به نظر می‌رسد که خاموش شده است. در نتیجه، مردم به گزینه‌های خارجی مانند توییتر برای انتشار اطلاعات و تلگرام برای سازماندهی تظاهرات سرازیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تسهیل مبادلات مالی در توییتر هدف بعدی ایلان ماسک

افزایش دانلود توییتر در چین در بحبوحه اعتراضات مردمی

افزایش دانلود توییتر در چین جالب است زیرا این برنامه مدت‌هاست که توسط «فایروال قدرتمند» چین مسدود شده است. دسترسی به این برنامه در چین نیاز به استفاده از یک ابزار برای دور زدن فیلترینگ یا یک شبکه خصوصی مجازی دارد. با این حال، طبق گفته Apple Censorship، یک پروژه مستقل که فیلترینگ را در اپ استور ردیابی می‌کند، این برنامه حداقل از فوریه 2019 (بهمن ماه 1397) برای دانلود در اپ استور اپل در دسترس باقی مانده است.

البته اندازه‌گیری میزان دانلودهای اندرویدی پیچیده‌تر است زیرا گوگل پلی نیز در چین در دسترس نیست. فروشگاه‌های برنامه‌های مبتنی بر اندروید توسط مجموعه‌ای از شرکت‌های فناوری محلی مانند هواوی و شیائومی اداره می‌شوند که تمایل دارند به شدت از قوانین فیلترینگ محلی پیروی کنند. در این میان اپل نیز در سال‌های اخیر به دلیل تسلیم شدن در مقابل درخواست‌های فیلترینگ برخی از دولت‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

افزایش دانلود توییتر در چین

حتی زمانی که کاربران چینی موفق می‌شوند از «فایروال عظیم» چین گذر کنند و وارد توییتر شوند، احتمالاً برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود با مشکل مواجه خواهند شد. ربات‌ها کاربران شهرهای چین را با توئیت‌های پورنوگرافی، تبلیغات اسکورت و لینک‌های قمار بمباران می‌کنند و جستجوی اخبار اعتراضی مربوط به شهر‌های این کشور را غیرممکن می‌کنند. این که ایلان ماسک اخیراً تیمی را که مسئول مبارزه با تبلیغات و اطلاعات نادرست در توییتر بود، تبرئه کرد، به این موضوع کمکی نمی‌کند.

با توجه به افزایش فعالیت ربات‌های چینی زبان، که گمان می‌رود به صورت دولتی فعالیت می‌کنند، دشوار است که بدانیم چه تعداد از نصب اپلیکیشن‌های جدید متعلق به معترضان است.

دسترسی به توییتر و دیگر پلتفرم‌های اینترنتی غربی در چین به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است، زیرا پکن همچنان ابزارهای دور زدن فیلترینگ را محدود می‌کند. همه ارائه‌دهندگان VPN بدون مجوز دولتی در واقع غیرقانونی هستند. در ماه اکتبر (مهر ماه)، پروتکلی که به طور گسترده در خدمات VPN استفاده می‌شود، مشکلات بی سابقه‌ای را در این کشور تجربه کرد. تعجب آور نخواهد بود اگر مقامات به دنبال این موج اعتراضات کنترل بیشتری را بر ابزارهای VPN اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش دانلود توییتر در چین با توجه به اعتراضات اخیر در این کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر