;
coinex

افشای سواستفاده اپل از اطلاعات کاربران ؛ iOS کاربرانش را فریب می‌دهد!

طبق بررسی‌های به عمل آمده توسط شرکت Mysk، امنیت سیستم عامل آی او اس ظاهرا به اندازه تبلیغات گسترده کوپرتینویی‌ها نیست و سواستفاده اپل از اطلاعات کاربران ، اعتماد آن‌ها را خدشه‌دار کرده است.

طبق ادعا‌های همیشگی اپل، گوشی‌های آیفون کاملاً امن هستند. اما اکنون اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد اپل از برخی اطلاعات کاربران سواستفاده می‌کند!

گروهی از متخصصان برنامه‌نویسی در شرکت Mysk ادعای تمرکز اپل روی حریم خصوصی کاربرانش را زیر سوال بردند. این توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که داده‌های ناشناس برخی از اپلیکیشن‌های داخلی خود اپل شامل یک شناسه خدمات دایرکتوری (DSID) منحصر به فرد هستند که به دیتا اپل آیدی و آیکلاد کاربر متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اپل توییتر را تهدید کرد ؛ آغاز پیامدهای اقدامات ایلان ماسک!

افشای سواستفاده اپل از اطلاعات کاربران

اپل می‌تواند از این DSID برای ردیابی رفتار‌ها و جستجوی شما در اپ استور استفاده کند. این قضیه، با ادعای اپل مبنی بر اینکه «شناسایی و ردیابی هیچ یک از داده‌های کاربران امکان‌پذیر نیست» کاملا در تضاد است. با این حال، اپل ادعا می‌کند که حریم خصوصی و امنیت کاربرانش را حتی در آپدیت iOS 16 گسترش هم داده است.

محققان پیشتر یافته‌های خود در مورد اینکه iOS 14.6 حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های اپلیکیشن‌های پیش‌فرض موبایل را به گوگل می‌فرستد، با کاربران به اشتراک گذاشته بودند. در آن گزارش آمده بود که حتی اگر کاربران قابلیت تجزیه و تحلیل کمک‌کننده به اپل را هم به طور کامل غیرفعال کنند، باز هم از نشت اطلاعات شخصی‌شان در امان نیستند. این شامل اطلاعاتی مثل مدل آیفون، زبان کیبورد و جزئیات دیگر هویتی کاربران هم می‌شود. حالا ظاهراً کارشناسان حقوقی Mysk، علیه کوپرتینویی‌ها شکایتی را در این باره تنظیم کرده‌اند.

افشای سواستفاده اپل از اطلاعات کاربران ؛ iOS کاربرانش را فریب می‌دهد!

شرکت Mysk با اپل در این باره مکاتبه هم داشته، ولی تاکنون پاسخی از سوی آن‌ها نشنیده است. این گروه همچنین می‌گوید که ابزار ردیابی فعالیت کاربران در اپلیکیشن‌ها را فقط در iOS 14.5 کشف کرده و در دیگر نسخه‌های سیستم عامل آی او اس وجود ندارد. بنابراین اظهار نظری در مورد امن بودن یا نبودن تمام گوشی‌های آیفون نکرده است.

در این رابطه وب‌سایت Gizmodo توضیح می‌دهد که اپل اطلاعات مربوط به مصرف داده‌ها را رمزگذاری می‌کند و لزوماً اطلاعات شخصی و عمومی را در کنار هم پردازش نخواهد کرد. مشکل اینجاست که اپل تاکنون توضیحی در مورد شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز نداده است. در همین راستا، این نگرانی به وجود آمده که شاید اپل به وعده‌های خود در حفظ حریم خصوصی کاربران عمل نکند.

حال باید دید، کمپانی اپل در خصوص این ادعا‌های مطرح شده از سوی شرکت Mysk، چه پاسخی خواهد داشت و چطور می‌تواند ادعا‌های خود مبنی بر امن بودن کامل سیستم‌عامل آی او اس را مجددا اثبات کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سواستفاده اپل از اطلاعات کاربران چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر