;
coinex

واکنش ایلان ماسک به ماجرای خطرات استفاده از تراشه‌های نورالینک ؛ «ابتدا روی فرزندم تست می‌کنم!»

ایلان ماسک نسبت به شایعه‌های خطرات استفاده از تراشه‌های نورالینک واکنش نشان داده و اعلام کرده که حاضر است تراشه نورالینک را در مغز یکی از فرزندانش قرار دهد.

ایلان ماسک جهت قرار دادن یک تراشه ایمپلنت نورالینک در مغز یکی از فرزندانش اعلام آمادگی کرده است. او این تصمیم را در راستا اظهارات متعدد پیرامون خطرناک بودن این تراشه گرفته و مدعی شده که این اقدام به ‌نظرش خطرناک نخواهد بود.

ایلان ماسک در جریان رویداد Show and Tell نورالینک مدعی شد که اگر یک حادثه جدی برای یکی از فرزندانش پیش می‌آمد حاضر بود تراشه این شرکت را در مغز آن‌ها قرار دهد؛ او در این رابطه گفت: «فکر می‌کنم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حداقل به نظر من دیگر خطری وجود ندارد». لازم به ذکر است که نورالینک امیدوار است با استفاده از تراشه رابط خود بتواند ارتباط بین مغز و کامپیوتر را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: کاشت تراشه‌های نورالینک در مغز انسان تا 6 ماه دیگر

واکنش ایلان ماسک به ماجرای خطرات استفاده از تراشه‌های نورالینک

ایلان ماسک مشتاقانه در انتظار آغاز فاز آزمایش‌های انسانی این تراشه تا شش ماه دیگر است. البته پیش از این، نورالینک بارها در رسیدن به هدف‌گذاری‌های زمانی مورد نظر خود ناکام بوده است. ماسک، مالک ثروتمند شبکه اجتماعی توییتر در این خصوص اظهار داشت: «حالا اطمینان داریم که دستگاه نورالینک برای انسان‌ها آماده شده است، پس دیگر باید منتظر فرایند صدور مجوز از سازمان غذا و دارو بمانیم».

خطرات استفاده از تراشه‌های نورالینک

در این پروژه بزرگ، نورالینک در تلاش است تا به افرادی که دچار معلولیت هستند، اجازه دهد به وسیله این تراشه رابط با کمک کامپیوتر با بقیه ارتباط برقرار کنند. این تراشه در درون خود سیم‌های ریزی دارد که از طریق الکترودها فعالیت مغز را پایش و بافت‌ها را با الکتریسیته تحریک می‌کند. این شرکت قصد دارد تا تراشه خود را با رباتی که مشغول توسعه آن است، در جمجمه انسان‌ها تعبیه کند.

در حال حاضر نمایندگان شرکت نورالینک هنوز به درخواست رسانه‌ها جهت اعلام نظر در مورد صحبت‌های ایلان ماسک واکنشی نشان نداده‌‌اند. مدیرعامل این شرکت در مراسم اخیر ادعای بزرگی کرده است که این تراشه قادر خواهد بود که بینایی را به نابینایان برگرداند.

ماسک همچنین ادعا دارد که آماده است عمل ایمپلنت نورالینک را در آینده روی مغز خودش هم انجام دهد. او اظهار داشت: «همین حالا ممکن است دستگاه نورالینک را در مغز خود داشته باشید و حتی متوجه آن نشوید». ماسک وعده این را داده که شاید در یکی از دموهای نورالینک چنین عملی را به انجام برساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واکنش ایلان ماسک نسبت به خطرات استفاده از تراشه‌های نورالینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر