;
coinex

اثرات مخرب 6G بر مغز انسان ؛ رشد اندازه عصب‌ها و فعالیت شدید مغز!

محققان چینی گزارشی را در ارتباط با اثرات مخرب 6G بر مغز انسان منتشر کردند که آینده این شبکه را به خطر می‌اندازد.

احتمال می‌رود که در شبکه‌های 6G از امواج تراهرتزی استفاده شود. اخیرا دانشمندان چینی از این موضوع آگاه شده‌اند که سرعت رشد عصب‌های مغز موش‌ها در اثر تابش دوز پایین امواج تراهرتزی، به صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در آینده این شبکه داشته باشد؛ اما باید به این موضوع اشاره کنیم که همین امواج می‌توانند جهت درمان بعضی از بیماران مفید واقع شوند.

طبق گزارش یک منبع، طی آزمایش انجام شده تعدادی موش به مدت سه دقیقه در معرض 100 میکرو وات تابش تپشی از فرکانس عریض 0.3 تا 3 تراهرتزی قرار گرفتند. با توجه به گزارش‌های منتشر شده سرعت رشد عصب‌های موش‌ها با افزایش 150 درصدی همراه بود. همچنین بعد از سه روز، مجموع طول اتصالات بین عصب‌ها دوبرابر شد.

یافته‌های موجود پیرامون اثرات مخرب 6G بر مغز انسان

باید گفت که یافته‌های دانشمندان چینی در ارتباط با آزمایش‌های صورت گرفته جهت آگاهی از اثرات مخرب 6G روی مغز انسان به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. طی این آزمایش‌ها مشخص شد که هرچند عصب‌های مغزی رشد بسیار سریعی را تجربه می‌کنند اما سلول‌های مغزی هیچ‌گونه آسیبی را متحمل نمی‌شوند. این مسئله می‌تواند در آینده منجر به ساخت فناوری‌های ارتباطی با ایمنی بالا یا درمان برخی از بیماری‌های مغزی شود.

یافته‌های موجود پیرامون اثرات مخرب 6G بر مغز انسان
یافته‌های موجود پیرامون اثرات مخرب 6G بر مغز انسان

امواج رادیویی با فرکانس بالا می‌توانند اطلاعات بسیاری را منتقل کنند؛ اما در پی افزایش فرکانس، انرژی امواج افزایش پیدا می‌کند. این امواج در مقایسه با امواج میلی‌متری 6G از فرکانس بالاتری برخوردار هستند. یکی از محققان دانشگاه پکن (لی شیائولی) در زمینه علوم عصبی شناختی و یادگیری ادعا دارد که با کاهش قدرت این تابش می‌توان از اثرات مخرب 6G بر مغز انسان جلوگیری کرد. بد نیست بدانید که امواج تراهرتزی در فرکانس‌های مشخصی می‌توانند برای درمان بیمارانی که از اختلال‌های مغزی رنج می‌برند مفید واقع شود.

طی آزمایش‌ های انجام شده درباره اثرات مخرب 6G بر مغز انسان محققان دریافتند که رشد سلول‌های مغزی تحت تاثیر این امواج توقف ناپذیر نخواهد بود. سرعت رشد این سلول‌ها با گذشت دو روز به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همچنین این مورد در موش‌ها مشاهده شد که با قرار گرفتن در مقابل تابش 90 میلی‌واتی امواج تراهرتزی به مدت سه هفته، تعداد سلول‌های مغزی موش‌های جوان افزایش پیدا می‌کند. به لطف چنین افزایشی در سلول‌های مغزی، موش‌های جوان توانستند از شرایط تهدید آمیز سریع‌تر فرار کنند و شانس بقای بیشتری داشته باشند؛ اما این موضوع در مورد موش‌های مسن‌تر صدق نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اثرات مخرب 6G بر مغز انسان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر