;
coinex

طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری توسط مجلس تصویب شد

طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری به تصویب مجلس رسید. جزئیات کامل طرح را در ادامه نوشتار بخوانید.

طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری توسط کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این خبر را رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی به رسانه‌ها اعلام کرده است. همچنین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اعلام کرد، اگر این طرح روند عادی را طی کند، برای رسیدن به صحن علنی، بعید است در مجلس فعلی رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: خسارت قطعی اینترنت برای کسب‌وکارهای روستایی ؛ این کسب‌وکارها هیچ پلتفرم جایگزینی ندارند!

تصویب طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری

صبح امروز سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح یک فوریتی متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد. این درحالی است که اگر این طرح روند عادی خود را برای رسیدن به صحن طی کند، با توجه به اولویت‌های بررسی بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم، بعید به‌نظر می‌رسد در مجلس فعلی رسیدگی شود.

طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری

‌به‌گفته میرتاج‌الدینی:

در سال جاری هیات وزیران ۸ درصد از سهم امتیاز پرداخت شده از سوی اپراتورها را به خود آن‌ها واگذار می‌کند تا برای گسترش زیرساخت شبکه فیبر نوری در آن استفاده کنند.

هیات دولت سال گذشته نیز تصمیم گرفته بود تمام ۳ درصد حق‌السهم خود از درآمد اپراتورهای ثابت و ۵ درصد از ۲۸ درصد حق‌السهم اپراتورهای همراه را صرف توسعه فیبرنوری کند.

او با اشاره به منابع تامین توسعه زیرساخت ارتباطی کشور ادامه داد: «در این طرح، درصد باز گذاشته شده است. زیرا از محل مستقیم بودجه نیست بلکه از محل درآمدهای دولت از اپراتورها است و سالانه بر اساس نظر هیات دولت قابلیت افزایش دارد. این درآمدها در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا اپراتورها بتوانند توسعه شبکه فیبر نوری در کشور را داشته باشند.» طبق گفته او:

جمع‌آوری متمرکز منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری، بزرگترین طرح در حوزه فیبر نوری در کشور است. این موضوع باعث توسعه شبکه دسترسی نهایی مردم به اینترنت به ویژه اینترنت ثابت خواهد شد.

۲۵ آبان‌ماه امسال بود نمایندگان مجلس با بررسی یک‌فوریتی طرح الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه فیبر نوری موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصویب طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر