;
coinex

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو ؛ رقابت شانه‌ به شانه

بیش از دو سال از رونمایی و عرضه Redmi Note 10 Pro و Poco X3 Pro می‌گذرد؛ با این‌حال، هنوز هم جزء گوشی‌های محبوب بازار به شمار می‌روند. در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو می‌پردازیم و مشخصات این گوشی‌ها را زیر ذره‌بین می‌بریم.

ردمی نوت 10 پرو را از بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی و حتی از بهترین میان‌رده‌های بازار می‌دانند. از طرفی برخی اسمارت فون‌های هم رده ردمی نوت 10 پرو نیز دست‌کمی از این گوشی ندارند.

اصولا طرفداران شیائومی، ردمی نوت 10 پرو را گوشی دوربین دار می‌دانند؛ حال آنکه پوکو ایکس 3 پرو را اسمارت فونی برای گیمینگ! عده‌ای به دوربین 108 مگاپیکسلی ردمی می‌نگرند و برخی نیز تراشه بالارده کوالکام را در پوکو می‌بینند.

در این نوشتار قصد داریم به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو بپردازیم و ببینیم که هر یک از این دو میان‌رده چه مشخصاتی دارند و کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

نمایشگر آمولد ردمی نوت 10 پرو و وزن سبک و بدنه شیشه‌ای آن، گر چه نسبت به پوکو قابل قبول‌تر است اما سخت‌افزار قدرتمند پوکو و گرافیک بالای آن، رقابت را برای ردمی دشوار می‌کند. شیائومی علاقه زیادی دارد که گوشی‌های هوشمندش را در یک رده خاص و با قیمتی مناسب عرضه کند.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

خرید گوشی هوشمندی که سالیان دراز کار کند و کوچک‌ترین ایرادی نداشته باشد بسیار سخت است و اصولا به سلیقه افراد بر می‌گردد. زیرا اگر به گوشی‌های میان‌رده بازار نگاهی بیندازیم، اغلب اسمارت فون‌ها مشخصات مشابه و رضایت بخشی دارند و تنها رقابتی که برندها با یکدیگر دارند، روی قیمت است.

در این نوشتار تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو بپردازیم. با تکراتو همراه ما باشید و تجربیات خود را درباره این دو گوشی با ما در میان بگذارید.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با ردمی نوت 10 پرو از نظر طراحی و ساخت

شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای ابعاد 164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر است. صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی است و به نظر می‌رسد با ابعاد مذکور و نمایشگر نسبتا بزرگ چندان خوش دست نیست. البته نسبت به پوکو ایکس 3 پرو ضخامت کمتر و وزن سبک‌تری دارد.

وزن این گوشی 193 گرم است که نسبت به برخی دیگر از میان‌رده‌ها سنگین به حساب می‌آید. البته اگر این گوشی را با سایر میان‌رده‌هایی مانند پوکو ایکس 3 پرو مقایسه کنیم، می‌بینیم که ردمی نوت 10 پرو بسیار سبک‌تر است.

در پنل پشتی این گوشی لایه‌ای از شیشه گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده دارد. این اسمارت فون در سه رنگ آبی، برنز و خاکستری عرضه و روانه بازار شده است. رنگ آبی و برنزی، حالت مات دارد اما رنگ خاکستری براق است.

رنگ خاکستری و براق این گوشی باعث می‌شود که اثر انگشت و چربی به راحتی روی سطح پنل پشتی به چشم بیاید و در این صورت باید مدام دستمال گوشی به همراه داشته باشید! البته، اکثر افراد از قاب محافظ استفاده می‌کنند و این موضوع چندان چالش‌برانگیز نیست.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با ردمی نوت 10 پرو

مجموعه دوربین‌های ردمی نوت 10 پرو در پنل پشتی و درون کادری مستطیل شکل تعبیه شده‌اند. ماژول‌ها به راحتی از کادر بیرون زده و دارای برجستگی زیادی هستند که ممکن است روی سطوح صاف به راحتی لق بخورد. از آن طرف پوکو ماژول‌های دوربینش را ایکس مانند و دایره‌ وار چیده است.

گرچه ردمی نوت 10 پرو بدنه‌ای شیشه‌ای دارد و ابعاد آن بزرگ است اما زمانی که با آن کار می‌کنید، به راحتی از دست سُر نمی‌خورد.

صفحه نمایش 6.67 اینچی ردمی نوت 10 پرو با حاشیه‌های باریک در نمای جلویی مشاهده می‌شود. برای محافظت از این صفحه نمایش مانند پنل پشتی از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده است و رقیب این گوشی از گوریلا گلس 6 بهره می‌برد. پوکو ایکس 3 پرو از معدود میان‌رده‌هایی است که در این قیمت، دارای گوریلا گلس 6 است.

فریم‌های شیائومی ردمی نوت 10 پرو پلاستیکی است و در نگاه اول می‌فهمیم که جنس فریم با جنس پنل پشتی متفاوت است. در فریم سمت راست شاهد کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا هستیم که سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده است.

در فریم سمت چپ نیز اسلات کارت حافظه و و سیمکارت قرار دارند. ردمی نوت 10 پرو دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که به همراه سنسور مادون قرمز و یکی از اسپیکرها در لبه بالایی نمایشگر قرار دارند.

چینی‌ها ادعا می‌کنند که ردمی نوت 10 پرو مجهز به گواهی مقاومت IP53 است ولی در خصوص پوکو ایکس 3 پرو می‌توان با قطعیت از وجود این گواهی صحبت کرد. بنابراین ظاهرا هر دو گوشی در این زمینه از مقاومت مناسبی برخوردار هستند.

جنس بدنه پوکو ایکس 3 پرو پلاستیکی و براق است و باعث شده تا این اسمارت فون شبیه رده بالاها به نظر برسد. ماژول دوربین‌های اصلی گوشی چینشی x مانند دارند.  لبه‌های گوشی منحنی است و منجر به خوش دست شدن گوشی می‌شود. همچنین سطح براق آن آثار چربی را جذب می‌کند و باعث می‌شود گوشی به راحتی از دستتان سُر بخورد. (برخلاف ردمی که گفتیم گوشی به راحتی از دست سُر نمی‌خورد)

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با ردمی نوت 10 پرو
مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با ردمی نوت 10 پرو

رنگ‌بندی این دستگاه شامل مشکی فانتوم، برنزی و آبی است. خوشبختانه رنگ مشکی کمتر از سایر رنگ‌ها آثار چربی را نمایان می‌کند. رنگ مشکی مشابه رنگ خاکستری ردمی است. نمایشگر گوشی بیش از 84.6 درصد پنل جلویی را پوشانده (ردمی نوت 10 پرو بیش از 85.5 درصد را پوشش داده) و با شیشه گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. (عالی است!)

جنس فریم اطراف گوشی پلاستیکی و هم رنگ پنل پشتی است و دکمه‌های پاور و کنترل صدا در لبه راست فریم و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه در فریم چپ قرار گرفته‌اند. کلید پاور همزمان وظیفه سنسور اثر انگشت را دارد و دارای عملکرد سریع و دقیقی است. لبه پایینی فریم نیز جایگاه قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت تایپ سی است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر طراحی و ساختار ردمی نوت 10 پرو پوکو ایکس 3 پرو
ابعاد 164×76.5×8.1 میلی‌متر 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر
وزن 193 گرم 215 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، فریم پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 6)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by) دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، dual stand-by)
استاندارد IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب) IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
رنگ بندی خاکستری، آبی، برنز مشکی، آبی، برنز

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با ردمی نوت 11 پرو 5G

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر نمایشگر

در ادامه مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو به صفحه نمایش این دو اسمارت فون می‌رسیم. صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو 6.67 اینچ و نوع پنل آن آمولد است. پنل آمولد ردمی در مقایسه با پنل IPS LCD پوکو کیفیت و عملکرد بهتری دارد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

کیفیت تصویری که این نمایشگر ارائه می‌دهد 2400 در 1080 است. هر دو گوشی از تراکم پیکسلی 395 ppi و HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

طبق ادعای چینی‌ها، گوشی ردمی حداکثر روشنایی 1200 نیتی را ارائه می‌کند و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. روشنایی متوسط و معقول ردمی نوت 10 پرو و پوکو ایکس 3 پرو 450 نیت است و هر دو اسمارت فون مجهز به نمایشگری 120 هرتزی هستند. نرخ حساسیت لمسی نیز یکسان است و عدد 240 هرتز را نشان می‌دهد.

نتایج نهایی و به دست آمده از ردمی نوت 10 پرو نشان می‌دهد که ادعای شیائومی در خصوص روشنایی 1200 نیتی تقریبا درست است و همچنین در حالت کم نور هم عملکرد خوبی دارد. بنابراین اگر زیر نور آفتاب با ردمی نوت 10 پرو کار می‌کنید، روشنایی به راحتی پاسخگوی نیاز شماست و در تاریکی نیز چشم شما را آزار نخواهد داد.

در خصوص نرخ نوسازی پوکو ایکس 3 پرو باید بگوییم که این نرخ ثابت نیست و بسته به شرایط مختلف تغییر خواهد کرد. خوشبختانه با یاری تراشه قوی این گوشی می‌توانیم به نرخ‌های بالاتر از 60 فریم نیز دست یابیم. از جمله مشکلات این نمایشگر پدیده محو شدگی است و بیشتر خودش را به هنگام اسکرول در صفحات وب نشان می‌دهد.

این صفحه نمایش سه پروفایل استاندارد، اشباع رنگ و خودکار دارد. حالتپیش‌فرض این گوشی روی خودکار قرار دارد و بهترین پروفایل نیز به لحاظ دقت رنگ و تعادل دما، حالت استاندارد است. این حالت کاملا با فضای SRGB سازگار است.

در زمینه روشنایی نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو اندکی ضعف دارد و کار با آن زیر نور آفتاب آزاردهنده می‌شود؛ اما اگر حالت پروفایل خود را به اورجینال تغییر دهید اوضاع کمی بهتر خواهد شد. نمایشگر آمولد ردمی در این زمینه مشکلات مذکور را ندارد و زیر نور آفتاب عملکرد قابل قبولی دارد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو X3 پرو از نظر نمایشگر ردمی نوت 10 پرو پوکو ایکس 3 پرو
نوع نمایشگر AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 450 نیت (typ)، حداکثر روشنایی 1200 نیت، پشتیبانی از HDR10 IPS LCD، نرخ نوسازی 120 هرتز، ‌ HDR10، روشنایی 450 نیت
سایز 6.7 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 87.0 درصد 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.6 درصد
رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 5 گوریلا گلس 6

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر دوربین

ترکیب دوربین‌های این گوشی هیچ تفاوتی با سایر میان‌رده‌ها ندارد و صرفاً در مگاپیکسل‌ها شاهد تفاوت‌های شاید گول زننده هستیم. دوربین اصلی ردمی نوت 10 پرو دارای یک لنز 108 مگاپیکسلی است. البته همین ابتدا در خصوص دوربین ردمی نوت 10 پرو بگوییم که مسلماً نسبت به پوکو ایکس 3 پرو کیفیت بهتری را شاهد هستیم اما در حد یک دوربین واثعا 108 مگاپیکسلی مانند می 11 که پرچمدار شیائومی است ظاهر نشده است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو X3 پرو

در کنار دوربین عریض باید از ترکیب همیشگی یک میان‌رده، یعنی دوربین فوق عریض، ماکرو و عمق‌سنج صحبت کنیم. مگاپیکسل این دوربین‌ها به ترتیب 8، 5 و 2 مگاپیکسل است. همچنین این اسمارت‌فون اقتصادی از یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی برخوردار است.

پوکو ایکس 3 پرو ترکیب لنزهای خود را به ترتیب 48 مگاپیکسل برای دوربین اصلی، 8 مگاپیکسل برای دوربین فوق عریض، 2 مگاپیکسل برای دوربین ماکرو و 2 مگاپیکسل نیز برای لنز عمق سنج چیده است.

به لحاظ رابط کاربری در ردمی نوت، با همان نمونه‌ای مواجه هستیم که پیش از این در سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی دیده بودیم. برای دسترسی به امکانات این دوربین می‌توانید از طریق نوار پایین صفحه اقدام کنید. همچنین در کنار این این نوار شاهد حضور دکمه سوئیچ میان دوربین اصلی و سلفی هستیم.

در نوار بالایی نیز می‌توانید به آپشن‌هایی مانند هوش مصنوعی، اچ دی آر، فلش، گوگل لنز و منوی همبرگری دسترسی داشته باشید. دوربین واید ردمی نوت 10 پرو 108 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم 1.9 دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با ردمی نوت 10 پرو مکس

مقایسه پوکو X3 پرو شیائومی با گلکسی M52 سامسونگ

در این لنز خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست. در این لنز عریض از فیلتر رنگی نوناسل استفاده شده است. این فیلتر می‌تواند یک رنگ را با 9 پیکسل مجاور ثبت کند. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی در برخورد با سوژه‌هایی پر جزئیات بیشتر مانند شاخ و برگ درختان عملکرد ضعیفی دارد و موجب سافت شدن تصاویر می‌شود. اما اگر بخواهیم به نسبت برچسب قیمتی بگوییم، عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی رضایت بخش هستند و درکل به نسبت به رقیب پوکوی خود بهتر ظاهر شده است.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو برای ثبت تصاویر فوق عریض از از سنسوری 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که این حسگر گشودگی دیافراگم 2.2 دارد. میدان دید این لنز نیز 118 درجه است. در خصوص قابلیت اچ دی آر شاهد عملکرد موفقیت آمیزی از ردمی نوت 10 پرو نیستیم.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

دوربین فوق عریض در زمینه جزئیات و دامنه داینامیکی بهتر از دوربین عریض عمل می‌کند. دوربین اصلی رنگ‌هایی تولید می‌کند که نزدیک به واقعیت هستند؛ درحالی‌که دوربین فوق عریض در این بخش رنگ‌های غلیظ تری را ثبت می‌کند.

ثبت تصاویر در تاریکی از جمله نقاط ضعف ردمی نوت 10 پرو است و تصاویری که در محیط‌های کم نور ثبت می‌شوند دارای نویز زیاد و جزئیات کمی هستند. دوربین فوق عریض نیز تصاویری به شدت تاریک و با نویز بالا ثبت می‌کند.

نایت مود صرفاً در دوربین اصلی قرار دارد و اگر آن را فعال کنید، کمی تصاویر بهبود می‌یابند و جزئیات از دست رفته بر می‌گردند. در خصوص عکس‌های سلفی و پرتره خبرهای خوبی نداریم. گستره داینامیکی این تصاویر محدود است و بوکه سازی تصاویر نیز ناکارآمد است.

خوشبختانه با شیائومی ردمی نوت 10 پرو می‌توانید تصاویر ماکرو را با لنزی 5 مگاپیکسلی و با فوکوس خودکار تشخیص فاز ثبت کنید. 3 تا 10 سانتی‌متری سوژه مورد نظرتان بهترین حالت برای عکاسی ماکرو است و تصاویر خوبی هم ثبت خواهند شد.

در بخش دوربین باید بگوییم که پوکو ایکس 3 پرو از چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل و ساخت شرکت سونی است.

پوکو ایکس 3 پرو از فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم آن 1.8 است. این سری از گوشی لرزشگیر اپتیکال ندارد ولی از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره‌ می‌برد.

در زمینه گستره داینامیکی دوربین عریض، عکس‌های ثبت شده کیفیت مطلوبی دارند و رنگ‌ها جذاب و سطح نویز هم کنترل شده به نظر می‌رسد. البته در جزئیات پیچیده با شارپ کردن بیش از حد تصاویر جزئیات مصنوعی ایجاد می‌نماید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

تصاویری که با دوربین فوق عریض ثبت می‌شوند از لحاظ عکس مانند دوربین اصلی نیست و متاسفانه دامنه داینامیکی نیز تعریفی ندارد. این عکس‌ها تاریک‌تر و سافت‌تر از لنز 48 مگاپیکسلی هستند.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر دوربین ردمی نوت 10 پرو پوکو X3 پرو
تنظیمات دوربین
  • 108 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/1.52 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 118 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 5 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 2.0/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولترا واید با پوشش 119 درجه، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدئو ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و 120 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.06 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5 20 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
قابلیت‌ها پانوراما HDR، پانوراما
ویدئو ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدیوی 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

مقایسه پوکو X3 پرو با ردمی نوت 10 پرو از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو ما را به سخت افزار دو میان رده شیائومی می‌رساند. در خصوص تراشه این دو گوشی میان‌رده لازم است که توضیحات ابتدایی بدهیم. پوکو ایکس 3 پرو را با تراشه قوی و قدرتمند آن می‌شناسند.

مقایسه پوکو X3 پرو با ردمی نوت 10 پرو

برخلاف پوکو ایکس 3 پرو، ردمی نوت 10 پرو بیشتر روی قسمت‌های دیگر تمرکز کرده است. در خصوص تراشه این میان‌رده باید گفت که برای فعالیت‌های روزمره و حتی پردازش‌های نسبتاً سنگین عملکرد خوبی دارد اما تفاوت آن با پوکو در پردازش بازی‌ها با نرخ فریم بالاتر و گرافیک و کشش بیشتر است.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 732G با لیتوگرافی 8 نانومتری است. این تراشه متشکل از 8 هسته پردازشی است که مرکب از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی و و 6 هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی شیائومی ردمی نوت 10 پرو آدرنو 618 است و کوالکام مدعی است که به خاطر افزایش فرکانس آن عملکرد 15 درصدی را تجربه می‌کند. متاسفانه این گوشی از اینترنت و مودم فایوجی پشتیبانی نمی‌کند.

حداقل حافظه رم این اسمارت‌فون 6 گیگابایت و حداکثر آن 8 گیگابایت است. همچنین این گوشی از حداقل 64 گیگابایت و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. از مجموع 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این گوشی، حدود 107 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو M4 پرو شیائومی

 

خوشبختانه درگاه حافظه جانبی میکرو اس دی وجود دارد و می‌توانید حافظه داخلی را افزایش دهید. در خصوص کیفیت گرافیکی این دستگاه باید گفت که نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته است. البته در خصوص تراشه نسبت به سایر رقبا ردمی نوت 10 پرو حرف چندانی برای گفتن ندارد.

حالا قصد داریم دقیق‌تر و به صورت مجزا به توضیحات سخت‌افزاری پوکو بپردازیم. در زمینه سخت‌افزار گوشی پوکو ایکس 3 پرو و علی‌الخصوص تراشه آن باید بگوییم که یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 860 با لیتوگرافی 7 نانومتری است. ترکیب هسته‌های تراشه اسنپدراگون 860 پوکو، به این صورت است که از یک هسته قدرتمند 2.96 گیگاهرتزی و سه هسته 2.42 گیگاهرتزی تشکیل شده و همزمان برای پردازش‌های سبک خود از چهار هسته 1.78 گیگاهرتزی بهره می‌برد.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز بی‌نظیر است. آدرنو 640 به شما این امکان را می‌دهد تا سنگین‌ترین بازی‌ها (آسفالت، پابجی یا کالاف دیوتی) را یا سرعت معقول و کیفیت بصری خوبی اجرا کنید.

پوکو ایکس 3 پرو از حافظه رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت بهره می‌برد و خوشبختانه در کنار اینها از پورت microSDXC هم پشتیبانی می‌کند. نوع حافظه گوشی هم UFS 3.1 است.

در مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر نرم‌افزار باید گفت که گوشی ردمی به صورت پیش‌فرض با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 راه‌اندازی می‌شود. این گوشی آپدیت‌های جدید را دریافت می‌کند. در محیط کاربری این گوشی نرم‌افزارهای زیادی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند که می‌توانید در صورت عدم تمایل، آنها را حذف کنید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

در رابطه با بخش نرم افزاری باید بگوییم که پوکو ایکس 3 پرو از اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 که مختص شرکت شیائومی است استفاده می‌کند. نسخه جدید این رابط کاربری نیز در دسترس کاربران این گوشی قرار گرفته است.

میزان برنامه‌ها و بازی‌های موجود در این گوشی آزار دهنده است ولی نگران نباشید چرا که می‌توانید آنها را به راحتی حذف کنید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر عملکرد ردمی نوت 10 پرو پوکو X3 پرو
سیستم‌عامل
  • اندروید 11
  • قابل آپدیت به اندروید 12
  • MIUI 12 برای پوکو
  • اندروید 11
  • قابل آپدیت به اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
تراشه کوالکام اسنپدراگون 732G (8 نانومتری) اسنپدراگون 860 (7 نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • 2×2.3 GHz Kryo 470 Gold
  • 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver
  • هشت هسته‌ای
  • 1×2.96 GHz Kryo 485 Gold
  • 3×2.42 GHz Kryo 485 Gold
  • 4×1.78 GHz Kryo 485 Silver
GPU Adreno 618 Adreno 640
درگاه حافظه microSDXC (درگاه اختصاصی) microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی
  • رم 6 با حافظه 64 گیگابایتی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • رم 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 و 256 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 3.1

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر باتری

ردمی نوت 10 پرو برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری 5020 میلی‌آمپری کمک می‌گیرد. سازندگان چینی گوشی مدعی‌اند که این باتری تا دو روز دوام می‌آورد. برای شارژر آن نیز از یک فست شارژ 33 واتی بهره گرفته‌اند که می‌تواند در عرض 30 دقیقه حدود 60 درصد باتری را شارژ نماید.

با توجه به سخت‌افزار و نرخ نوسازی نمایشگر باید انتظار زودتر خالی شدن باتری را داشت. نتایج نشان می‌دهند که با کاربری‌های عادی روزانه می‌توانید با یک بار شارژ کردن این گوشی تا حدود یک روز از آن استفاده کنید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

پوکو ایکس 3 پرو از باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی بهره می‌گیرد و شرکت شیائومی مدعی است که این گوشی می تواند تا 10 ساعت اجرای بازی و تا 17 ساعت پخش ویدئو را تامین نماید. این میان‌رده جذاب با شارژر 33 واتی جذاب عرضه شده است. این شارژر در 60 دقیقه شارژر گوشی را از صفر به 100 می‌رساند و عملکرد خوبی در این زمینه دارد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو ردمی نوت 10 پرو پوکو X3 پرو
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 33 وات، 60 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 42 دقیقه (به گفته کمپانی) شارژ سریع 33 وات، 59 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 59 دقیقه (به گفته کمپانی)

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53

مقایسه پوکو F4 با پوکو F4 GT

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با ردمی نوت 10 پرو از نظر قیمت

ردمی نوت 10 پرو در تاریخ 4 مارس 2021 (14 اسفند 99) معرفی و در تاریخ 24 مارس 2021 (4 فروردین 1400) روانه بازار شد. قیمت ردمی نوت 10 پرو در بازارهای جهانی حدود 190 دلار است. قیمت پوکو ایکس 3 پرو نیز حدود 260 دلار تعیین شده است. این گوشی در تاریخ 22 مارس 2021 (2 فروردین 1400) معرفی شده و در تاریخ 24 مارس 2022 (4 فروردین 1400) در دسترس کاربران قرار گرفت.

جمع بندی

پس از بررسی جامع و کامل این دو اسمارت فون میان‌رده و مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو متوجه شدیم که ردمی نوت 10 پرو، گوشی مقرون به صرفه‌ای است که برای اکثر کاربران می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما اگر به دنبال کار کشیدن از گوشی یا بازی کردن هستید، پیشنهاد ما پوکو ایکس 3 پرو است.

زیبایی منحصر به فرد سری ردمی نوت نیز از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی است. پوکو ایکس 3 پرو کار روزانه را و مداوم را سخت می‌کند و ممکن است دستان ظریف شما، آزرده شود. از نقاط ضعف پوکو می‌توان به وزن سنگین و ضخامت زیاد آن و نیز دوربین ضعیف اشاره کرد.

نمایشگر نه چندان قوی نیز از دیگر نقاط منفی آن است. اما در عوض سخت افزار گوشی همه را پوشانده و برای اغلب گیمرها رضایت بخش است. در مقابل ردمی نوت 10 پرو مجهز به یک پنل آمولد با کیفیت است و در بخش دوربین هم مناسب ظاهر شده است.

سوالات متداول

گوشی‌های ردمی بهتر هستند یا پوکو؟

در مجموع باید گفت که گوشی‌های ردمی و پوکو از نظر طراحی، باتری، نرم‌افزار، تراشه، سیستم عامل و قیمت، ارزش یکسانی دارند. بنابراین بهتر است هنگام خرید،‌ نیاز و نوع کاربری خود را در نظر بگیرید و به این ترتیب، گوشی متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید. بد نیست بدانید که با وجود تمام مزیت‌ها و ویژگی‌های خوب این دو گوشی، پیشنهاد می‌کنیم که یک گوشی جدیدتر را خریداری کنید تا بتوانید از آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید بهره‌مند شوید.

قیمت ردمی نوت 10 پرو و پوکو ایکس 3 پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت ردمی نوت 10 پرو در بازار ایران حدود 10.300.000 تا 7.500.000 تومان است. قیمت پوکو ایکس 3 پرو نیز حدود 8 تا 9 میلیون تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من خودم poco x3 دارم خیلی خوبه هم برای عکس برداری هم گیمینگ هم اینکه دوسیم کارتستو رم می خوره و دوسیم کارتست

    پاسخ