;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی ؛ تقابل مهم نابرابر!

پوکو X3 Pro تقریبا یک سال قبل از پوکو F4 GT رونمایی شده و تکنولوژی آن، به اندازه یک سال، قدیمی‌تر از F4 GT است. اما آیا این اختلاف یک ساله چیزی از ارزش‌های X3 Pro کم می‌کند؟ با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی متوجه می‌شویم که آیا گوشی جدیدتر ارزش خرید دارد یا کهنه‌کار پرقدرت سری X.

برند شیائومی قاطعانه بازار موبایل را در مشت گرفته و در فواصل زمانی بسیار کم، انواع گوشی موبایل شیائومی در کلاس‌های مختلف را راهی بازار می‌کند. پوکو X3 پرو نیز یکی از محصولات حرفه‌ای و مناسب شیائومی است. اگر از طرفدارن این برند هستید، پس بدون شک یکی از گوشی‌های شیائومی در گزینه‌‌های احتمالی شما وجود دارد.

پوکو F4 GT نیز یکی از جدیدترین مدل‌های این برند نوپای زیرمجموعه شیائومی است که تاکنون توانسته سر و صدای زیادی به پا کند. گوشی POCO F4 GT قدرتی در حد بهترین‌های بازار دارد و یک گزینه خوش‌قیمت با امکانات عالی است.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو در ادامه آمده است؛ شما می‌توانید با بررسی این مطلب به اطلاعات کاملی برسید و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو مدل بهتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در بخش اول مقایسه POCO X3 Pro با POCO F4 GT طراحی آنها را بررسی می‌کنیم. پوکو X3 پرو در ابعاد 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر ساخته شده و وزنی معادل 215 گرم دارد. جزیره دوربین POCO X3 Pro به شکل دایره طراحی شده و ماژول دوربین هم به صورت یک مستطیل افقی درون این ناحیه دایره‌ای قرار گرفته است. وجود استاندارد IP53، پوکو ایکس 3 پرو را در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم می‌کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

استفاده از پنل پشتی پلاستیکی، علاوه‌براینکه به سبک‌تر شدن وزن Poco X3 Pro کمک کرده، باعث کاهش قیمت این دستگاه نیز شده است.

پنل شیشه‌ای جلویی هم برای محافظت به گوریلاگلس 6 مجهز شده تا از نظر مقاومت نمایشگر خیالتان را راحت کرده باشد. سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و در سمت راست پوکو X3 پرو جای داده شده است. کلیدهای تنظیم صدا نیز در بالای آن قرار دارد.

از نظر رنگ بندی پوکو X3 پرو هم باید گفت که در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی عرضه شده و با توجه به تکنولوژی ساخت باکیفیتی که دارد، جلوه بسیار عالی و چشم نوازی را به ارمغان آورده است.

اما درباره طراحی POCO F4 GT باید گفت که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. پنل پشتی این اسمارت فون از جنس شیشه و فریم آن از جنس آلومینیوم ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. در کل، ظاهر گوشی شیائومی POCO F4 GT در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند و با اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی متفاوت است.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو
مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو

وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم است. سنسور اثرانگشت این گوشی هوشمند روی کلید پاور طراحی شده است و عملکردی بسیار سریع دارد. در گوشی پوکو F4 GT با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد.

طراحی گوشی پوکو اف 4 جی تی یکی از بهترین‌ها است و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید. شاید تنها ایراد وارد به آن، پشتیبانی نکردن از جک 3.5 میلی‌متری هدفون و نداشتن سنسور اثر انگشت اپتیکال باشد که البته برای یک گوشی گیمینگ چندان عجیب نیست.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو از نظر صفحه نمایش

نمایشگر 6.67 اینچی گوشی پوکو X3 پرو از نوع IPS LCD است که از رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها برای تماشای فیلم و بازی کردن مناسب هستند و عملکرد خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این نمایشگر 84.6 درصد از مساحت پنل جلو را در اختیار گرفته و برای افرادی که نمایشگر برایشان در اولویت است و بیشتر فیلم تماشا می‌کنند، یک امتیاز خرید محسوب می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

پوکو F4 GT با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن 1080×2400 عرضه شده است.

این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

 

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک می‌کند. هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود. شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتوس پوشانده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر دوربین

دوربین Poco X3 Pro از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی واید برخوردار شده و خبری از لنز 108 مگاپیکسلی نیست. حتی لنز 64 مگاپیکسلی نسخه معمولی هم بکار نرفته است. اما در نظر داشته باشید که این لنز دوربین در کنار تراشه خوب Poco X3 Pro، عملکرد قابل قبولی دارد و نیازهای کاربر خود را به‌خوبی برطرف می‌کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

لنز اولتراواید این گوشی هوشمند 8 مگاپیکسلی است و لنزهای ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم در تنظیمات دوربین گوشی دیده می‌شوند. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم رضایت‌خاطر کاربران عاشق سلفی را جلب خواهد کرد.

گوشی شیائومی پوکو F4 GT با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی واید، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد.

 

همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است. دوربین اولتراواید گوشی POCO F4 GT برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است.

دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند.

 

مقایسه POCO X3 Pro با POCO F4 GT
مقایسه POCO X3 Pro با POCO F4 GT

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر باتری

انرژی موردنیاز گوشی پوکو X3 پرو توسط یک باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شرکت شیائومی ادعا می‌کند که ظرفیت باتری به کار گرفته شده در گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو می‌تواند تا 11 ساعت برای اجرای بازی، 18 ساعت برای پخش فیلم و 153 برای ساعت پخش موسیقی شارژدهی داشته باشد و کاربران را همراهی کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین گوشی شیائومی پوکو X3 پرو از شارژ سریع با توان 33 وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه به میزان شارژ 59 درصد ظرفیت باتری را شارژ کند. برای شارژ کامل باتری هم تنها به 59 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت؛ البته این ادعایی است که کمپانی شیائومی پوکو مطرح می‌کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی POCO F4 GT با باتری 4700 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen 1، مصرفی بهینه و مناسب دارد.

نقطه قوت اصلی این باتری، پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 واتی آن است که تنها در 17 دقیقه پوکو F4 GT را فول شارژ و آماده استفاده می‌کند که قطعاً یک آپشن کم‌نظیر برای گیمرها است.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو از نظر نرم افزاری

گوشی موبایل شیائومی پوکو X3 پرو به صورت پیش‌فرض با اندروید 11 به فروش می‌رسد که ممکن است با ارائه ورژن‌های جدیدتر از طرف شرکت شیائومی به نسخه‌های بالاتری ارتقاء پیدا کند.

همچنین شرکت شیائومی در گوشی Poco X3 Pro از پوسته اختصاصی MIUI 12 برای پوکو استفاده کرده که ظاهر آن با MIUI 12 کمی متفاوت است. در پوکو X3 پرو به صورت پیش‌فرض تعدادی برنامه و بازی وجود دارد که ممکن است برای شما کاربردی به نظر برسد؛ البته اگر قصد استفاده از آن‌ها را ندارید، می‌توان به‌سادگی آن‌ها را از دستگاه خود حذف کنید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

در ادامه مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی باتری رقیب را بررسی می‌کنیم. پوکو F4 GT با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه شده که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

شیائومی سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر سخت افزاری

در این بخش از مقایسه مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو به مقایسه سخت‌افزارهای این گوشی و قدرت عملکرد آن می‌پردازیم. پوکو ایکس 3 پرو از تراشه اسنپدراگون 860 7 نانومتری بهره می‌برد جزء تراشه‌های سری 8 و رده‌بالای اسنپدراگون است.  از نظر حافظه و رم هم می‌توان گفت که گوشی پوکو X3 پرو در نسخه‌های 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم عرضه شده است.

مشخصات گوشی Poco X3 Pro پرو برای پردازش داده‌های گرافیکی به پردازنده‌ی مرکزی Adreno 640 مجهز شده که در کنار پردازنده قدرتمند آن، کار پردازش را به خوبی انجام می‌دهد.

مقایسه POCO X3 Pro با POCO F4 GT
مقایسه POCO X3 Pro با POCO F4 GT

قسمت مهم و حرفه‌ای گوشی Poco F4 Gt، سخت افزار آن است. در بطن این مدل، تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 قرار گرفته که تا قبل از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شد.

این تراشه از لیتوگرافی 4 نانومتری بهره می‌برد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود و مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر باشد.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با CPU دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو X3 پرو از نظر کیفیت صدا

اسپیکر استریو از دیگر ویژگی‌های جذاب گوشی پوکو X3 پرو به‌ حساب می‌آید. اسپیکر اصلی در لبه پایینی قرار گرفته و اسپیکر دوم که همان اسپیکر مکالمات است در شکافی بین لبه بالایی و نمایشگر قرار دارد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی Poco X3 Pro حجم صدا مناسبی داشته و از نظر کیفیت و شفافیت در سطح مطلوبی قرار دارد؛ اما بیس کمی در آن به گوش می‌رسد که توان رسیدن به‌پای پرچمداران موجود در بازار را ندارد.

گوشی شیائومی پوکو F4 GT مجهز به چهار اسپیکر در دو سمت گوشی است و بلندی صدای فوق العاده زیادی دارد. علاوه بر بلندی صدا، تفکیک صدا در بازی‌ها هم تحسین برانگیز است و اگر زمانی توانستید با هدفون بازی کنید، اسپیکرهای این گوشی شیائومی نیاز شما را برطرف می‌کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو X3 Pro با پوکو F4 GT پرداختیم. هر دوی این گوشی‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که شما می‌توانید براساس نیاز و سلیقه خود نسبت به خرید مدل مناسب اقدام کنید. با خواندن این مقاله شما می‌توانید به قابلیت‌ها و امکانات این دو مدل پی ببرید.

سوالات متداول

پوکو F4 GT بخریم یا پوکو X3 پرو؟

قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی مناسب است و می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen 1 دانست که باعث می‌شود ارزش خریدش بسیار بالا برود. البته این مدل به جز سخت افزار، در قسمت‌های دیگر نیز قدرتمند ظاهر شده و کیفیت ساخت و طراحی جذاب آن، قطعاً هر کاربری را برای خرید وسوسه می‌کند. برای خرید Poco X3 Pro نیز نیازی به سردرگمی نیست زیرا یک گوشی مناسب است و شما در قبال حداقل قیمت، یک گوشی محکم با قدرت پردازنده فوق‌العاده‌ را دریافت خواهید کرد. از نظر باتری و قدرت تراشه بکاررفته در Poco X3 Pro قابل مقایسه با گوشی‌های دیگر میان رده در این محدوده قیمتی نیست. ارزش خرید گوشی پوکو X3 پرو بسیار بالاست. اکنون که با مقایسه POCO X3 Pro با POCO F4 GT همراه بودید، می‌توانید تصمیم درستی بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو F4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    X3pro فوق‌العادس تو گیم فقط افت فریم داره ولی نه زیاد بهتر بود با GTمقایسه نمیشد رقیب اصلیش Poco F4هست که خودم دارم تو کالاف لگ شدید داره حتی بیشتر x3pro به تبلیغات توجه نکنید اسنپدراگون ها قبلاً اصالت داشتن کوالکام الان فقط بخاری تولید می‌کنه

    پاسخ