;
coinex

بررسی پوکو ایکس 3 پرو ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

پوکو X3 Pro در اوایل سال 2021 معرفی شده و هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این کمپانی به‌شمار می‌رود. در این مقاله به بررسی پوکو ایکس 3 پرو می‌پردازیم و ارزش خرید آن را زیر ذره‌بین می‌بریم.

در بازار امروز و در بازه قیمتی 7 تا 9 میلیون تومان، پیدا کردن محصولی که به گرد پای پوکو ایکس 3 پرو برسد کاری است بس دشوار! معمولا در بازار داغ گوشی‌های هوشمند که روزبه‌روز بر کیفیت افزوده می‌شود و بهبود قابل توجهی را در برندهای مطرح بازار شاهد هستیم، رقابت کردن کار هر برند تازه واردی نیست. سرنوشت و سرانجام برندهای تازه وارد، نادیده گرفتن آنها توسط کاربران گوشی‌های هوشمند است.

اما این موضوع درباره POCO صدق نمی‌کند. این برند به پشتوانه شیائومی به بازار آمده و حالا که مستقل از شیائومی فعالیت می‌کند، همچنان به شگفتی‌آفرینی ادامه می‌دهد و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌کند.در واقع شیائومی با استقلال بخشیدن به پوکو می‌خواهد بازار های جهانی را با عرضه گوشی‌های پایین رده و اقتصادی‌اش در دست بگیرد. در ادامه با بررسی مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو ایکس 3 پرو

گوشی پوکو ایکس 4 پرو در سال 2022 به میدان آمده تا جایگزین گوشی پوکو ایکس 3 پرو باشد؛ اما به باور بسیاری از کاربران، گوشی قدیمی‌تر هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مخصوصا در بخش گیمینگ می‌تواند تجربه بهینه‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد. مقایسه Poco X3 Pro با Poco X4 Pro نیز به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. این گوشی هوشمند از نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه اسنپدراگون و دوربینی 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد که جزء بهترین‌ها هستند.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو
بررسی پوکو ایکس 3 پرو

سازندگان این گوشی در مورد این گوشی شعاری دارند با این مضمون که: دقیقا همان گوشی هوشمندی است که نیاز دارید. در ادامه، جدول مشخصات شیائومی پوکو X3 پرو را مشاهده می‌کنید. سپس به بررسی پوکو ایکس 3 پرو از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین، عملکرد و باتری می‌پردازیم.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو
طراحی و ساختار
  • 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر
  • 215 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای، پنل پشتی و فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارت هیبریدی (نانوسیم، dual stand by)
نمایشگر
  • IPS LCD، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10، حداکثر روشنایی 450 نیت
  • 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.6 درصد
  • 2400×1080 پیکسل،‌ نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 6
پردازنده
  • اسنپدراگون 860 (7 نانومتر)
  • پردازنده هشت هسته‌ای
  • 1×2.96 GHz Kryo 485 Gold
  • 3×2.42 GHz Kryo 485 Gold
  • 4×1.78 GHz Kryo 485 Silver
  • پردازنده گرافیکی ADRENO 640
نرم‌افزار اندروید 11، قابل آپگرید به اندروید 12، رابط کاربری MIUI 12، قابل آپگرید به MIUI 13
رم و حافظه
  • رم 6 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • پشتیبانی از نصب کارت حافظه
دوربین اصلی
  • لنز واید 48 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، سایز سنسور 1/2.0 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
  • لنز اولتراواید 8 مگاپیکسل با پوشش 119 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
  • لنز 2 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • فلش LED،‌ پانوراما، HDR
  • 4K@30fps
  • 1080p@30/60/120/240fps
  • 1080p@960fps
  • لرزشگیر الکترونیکی تصویر (gyro-EIS)
دوربین سلفی لنز واید 20 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر، سایز سنسور 1/3.4 اینچ
باتری
  • غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری 5160 میلی‌آمپرساعت
  • 33 وات، 59 درصد در مدت 30 دقیقه، 100 درصد در مدت 59 دقیقه (به گفته کمپانی)
اسپیکر
  • اسپیکر استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • بلوتوث 5.0
  • GPS
  • USB Type-C 2.0 ، OTG
سایر ویژگی‌ها
  • اسکنر اثرانگشت در لبه گوشی
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما

بررسی پوکو ایکس 3 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

شرکت سازنده این گوشی همان نقشه سایر میان‌رده‌های بازار را در بدنه گوشی شیائومی پوکو X3 پرو پیاده کرده و آن جنس پلاستیکی و براق بدنه است تا بدین ترتیب شکل ظاهری گوشی مشابه بالارده‌های بازار 2021 باشد. همچنین در قسمت میانی پنل پشتی، ماژول دوربین‌ها را به‌شکلی چیده است که شبیه X باشد و همین نکته جالب، این گوشی را از رقبایش متمایز می‌کند.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو

با وزنی حدود 215 گرم و ابعادی 9.4×76.8×165.3 میلی‌متر، گوشی پوکو ایکس 3 پرو، گوشی سبکی به حساب نمی‌آید. اما نکته‌ای که جلب توجه می‌کند ساختار مقاوم و بدنه پر چگال آن است که به همراه لبه‌های خمیده پنل پشتی، حس و حال خوبی را به کاربر می‌دهد و در مجموع، گوشی خوش‌دستی محسوب می‌شود.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو نشان می‌دهد که یکی از نقطه‌ضعف‌های گوشی، بدنه صیقلی و براق است که اگر دست‌های‌تان چرب باشد یا بیش از حد عرق کند، گوشی از دست‌تان سُر می‌خورد؛ البته این موضوع را می‌توان با استفاده از قاب محافظ مناسب برطرف کرد.

بیشتر بخوانید:

از دیگر مشخصات ظاهری می‌توان به رنگ‌بندی این گوشی اشاره کرد که در سه رنگ مشکی فانتوم، برنزی و آبی عرضه شده است. لوگوی غول آسای POCO در پایین پنل پشتی گوشی، خطوط مورب و ماژول ضخیم این گوشی نیز به شدت جلب توجه می‌کنند.

نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی حدود 84.6 درصد از فضا را در بر گرفته است که توسط کورنینگ گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود.

نکته دیگری که در بررسی مشخصات شیائومی Poco X3 Pro باید به آن اشاره کنیم، جایگاه دوربین سلفی است که در یک پانچ هول کوچک در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است. اسپیکر مکالمه و فلاش LED اعلانات هم نمایشگر و فریم دیده می‌شود.

فریم دورتادور گوشی از جنس پلاستیک و براق است و هنگامی که گوشی را در دست داشته باشید به سهولت می‌توانید جنس آن را تشخیص دهید. در لبه چپ فریم شاهد وجود درگاه سیم‌کارت هستیم.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو
بررسی پوکو X3 پرو

از دیگر نکات پیرامون طراحی دستگاه می‌توان به نحوه قرارگیری حسگر اثر انگشت اشاره کرد. گرچه این حسگر عملکرد سریع و دقیقی دارد و در لبه سمت راستی گوشی قرار دارد. با بررسی پوکو X3 پرو متوجه می‌شویم که اسپیکرهای استریو هم یکی دیگر از جذابیت‌های این گوشی هستند که وجودشان در چنین میان‌رده‌ای جذاب و باورنکردنی است. حجم صدایی که این اسپیکرها ارائه می‌دهند بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ اما طبیعتا در زمینه وضوح و کوبش صدا به پای پرچمداران بازار نمی‌رسد.

بررسی مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو از نظر نمایشگر

در قسمت صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 3 پرو شاهد نمایشگری 6.67 اینچی با پنل IPS LCD هستیم که نسبت تصویر آن 20:9 است. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی به همراه تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ از دیگر مشخصات نمایشگر است. بررسی پوکو ایکس 3 پرو نشان می‌دهد که نمایشگر گوشی از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند و برای تماشای ویدئوهای آنلاین با کیفیت بالا به کار می‌رود.

یکی دیگر از قابلیت‌های رده‌بالا برای چنین گوشی میان‌رده‌ای، نرخ نوسازی 120 هرتزی است که اغلب در پرچمداران به کار می‌رود. نرخ حساسیت لمسی گوشی نیز 240 هرتز بوده که برای بازی کردن بسیار مناسب است. پوکو اعلام کرده که نرخ نوسازی برای بازی‌ها چیزی بین 60 تا 120 هرتز خواهد بود و در تصاویر غیرمتحرک نیز روی عدد 50 باقی می‌ماند.

بررسی مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو

خبر خوب این بخش برای کسانی که نسخه پرو را در دست دارند یا قصد خرید آن را دارند این است که به لطف وجود تراشه اسنپدراگون 860 و قدرتمند کوالکام، می‌توانید از نرخ نوسازی گوشی حداکثر استفاده را ببرید.

در زمینه روشنایی صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 3 پرو در قیاس با نسخه استاندارد خود ضعیف‌تر عمل می‌کند و حداکثر روشنایی آن به 450 نیت می‌رسد. این مورد به معنای این است که زیر نور آفتاب کار کردن با گوشی کمی ازاردهنده می‌شود. البته اگر پروفایل رنگی اورجینال را انتخاب کنید کار با آن آسان‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو X3 پرو از نظر دوربین

در اکثر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شاهد وجود دو ماژول 2 یا 5 مگاپیکسلی هستیم که اگر نباشند هم مشکلی برای دوربین اصلی پیش نمی‌آید. عموما سازندگان گوشی‌های میان‌رده قصد دارند با افزودن یک ماژول اضافی در کنار ماژول‌های اصلی، آن هم با عنوان ماژول ثبت عکس‌های ماکرو و سنجش عمق، روی دوربین گوشی مانور بیشتری دهند و کاربران را گول بزنند. پوکو نیز در همین زمینه در گوشی پوکو ایکس 3 پرو از همین قاعده پیروی کرده است اما یکسری تفاوت‌هایی روی حسگر این دستگاه با رقبا وجود دارد.

پوکو در نسخه پرو از سنسور اصلی به ظاهر ضعیف‌تری استفاده کرده است. سنسور اصلی نسخه استاندارد 64 مگاپیکسل است؛ در حالی که عضو پرو از سنسوری 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این موضوع می‌تواند به‌دلیل استراتژی کاهش هزینه باشد.

بررسی مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو
بررسی مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو

البته عدد روی این سنسورها چندان مطمئن نیستند که بخواهند معیاری برای گزینش خوب و بد باشند. در قسمت دوربین سلفی که در حفره بالایی نمایشگر تعبیه شده است، شاهد سنسوری 20 مگاپیکسلی هستیم.

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو قابلیت استفاده از حالت شب را روی دوربین فوق عریض خود دارد. در این گوشی از هوش مصنوعی برای ثبت تصاویر استفاده شده اما باید گفت که نتایجی که بدست می‌آید همیشه جذاب نیست.

دوربین اصلی گوشی پوکو ایکس 3 پرو از حسگر 48 مگاپیسکلی استفاده می‌کند که مدل IMX582 ساخت شرکت سونی است. با بررسی مشخصات شیائومی Poco X3 Pro متوجه می‌شویم که در این نسخه از پوکو خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست و فوکوس خودکار نیز با فناوری تشخیص فاز صورت می‌گیرد.

کوچک بودن سنسور در پوکو ایکس 3 پرو جذب نور کمتری را به دنبال دارد و همین موضوع باعث کیفیت پایین عکس‌ها، مخصوصا در تاریکی شب می‌شود. از سوی دیگر، توانایی دوربین اصلی پوکو ایکس 3 پرو در زمینه گستره دینامیکی رضایت بخش بوده و باعث می‌شود که رنگ عکس‌ها طبیعی به نظر برسد و مقدار نویز تصاویر کنترل شود. البته ناگفته نماند که نرم‌افزار دوربین در برخی جزئیات پیچیده به دنبال مصنوعی‌سازی بیش از حد تصاویر است.

در زمینه دوربین فوق عریض دیگر شاهد گستره دینامیکی دوربین اصلی نیستیم و تصاویر تازگی و طراوت قبلی را ندارد. تصاویری که با این دوربین 8 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند به مراتب تاریک‌تر هستند. یکی از قابلیت‌هایی که کاربران به آن اهمیت می‌دهند، عملکرد دوربین در شرایطی با نور محیطی کم است.

حالت شب جزئیاتی که در حال از دست رفتن هستند را بازیابی می‌کند و با متعادل‌سازی میزان نور جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد. اما این کار منجر به سافت‌تر شدن تصاویر می‌شود.

دوربین فوق عریض هم از حالت شب برخوردار است و می‌تواند تا حدودی جزئیات را بازیابی کند و میزان نور را به تعادل برساند اما مطمئنا به پای دوربین اصلی نخواهد رسید.

در زمینه دوربین این گوشی باید گفت که اگر عکاسی برایتان واجب و ضروری است، پیشنهاد ما به شما نسخه استاندارد پوکو ایکس 3 است. گوشی پوکو ایکس 3 پرو در پنل پشتی خود دو ماژول 2 مگاپیکسلی جای داده است که یکی وظیفه ثبت تصاویر ماکرو و دیگری نقش عمق سنج را دارد و فوکوس خودکار نیز ندارند.

دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و خبری از فوکوس خودکار نیست. این گوشی در روشنایی تصاویر سلفی جذابی می‌گیرد.

با بررسی پوکو ایکس 3 پرو متوجه می‌شویم که دوربین اصلی این گوشی از ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با دو سنسور عریض و فوق عریض خود چنین رزولوشنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو از نظر عملکرد

اگر بخواهیم از مهم‌ترین بخش سخت افزار گوشی پوکو ایکس 3 پرو صحبت کنیم بی شک باید تراشه قدرتمند اسنپدراگون آن بگوییم. سازندگان چینی این گوشی در اقدامی شگفت انگیز، تراشه اسنپدراگون 860 را که نسخه برزورسانی شده 855 پلاس است، در بطن این گوشی قرار داده‌اند.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو
بررسی پوکو ایکس 3 پرو

وجود چنین تراشه‌ای، پوکو ایکس 3 پرو را به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ تبدیل می‌کند و باعث می‌شود از کم‌وکاستی‌هایی مثل دوربین چشم‌پوشی کنیم. این تراشه می‌تواند پردازش بسیاری از کارهای سنگین را آسان کند؛ به حدی که می‌توانید با آن بازی‌های سنگینی مانند فورتنایت را اجرا کنید و از سهولت اجرای آن لذت ببرید.

پردازنده مرکزی این تراشه شامل هشت هسته است که شامل یک هسته Kryo 485 Gold با فرکانس 2.96 گیگاهرتزی، سه هسته Kryo 485 Gold با فرکانس 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته Kryo 485 Silver با فرکانس 1.78 گیگاهرتزی می‌شود. چنین هسته‌های قوی می‌توانند پردازش‌های سنگین را نیز بین خود تقسیم کنند.

نکته دیگری که در بررسی پوکو ایکس 3 پرو باید به آن اشاره کنیم، وجود پردازنده گرافیکی Adreno 640 است که توانایی قابل قبولی در پردازش امور گرافیکی دارد.

در قسمت حافظه و فضای ذخیره‌سازی، شاهد حداقل 128 گیگابایت و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی هستیم. حافظه رم 6 یا 8 نیز به همراه درگاه حافظه microSDXC تمام نیازهای شما را پوشش خواهد داد. نوع حافظه پوکو ایکس 3 پرو نسخه 3.1 UFS است.

بررسی پوکو X3 پرو از نظر نرم‌افزار

پوکو ایکس 3 پرو به صورت پیش‌فرض با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 به فروش می‌رسد. این گوشی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل و رابط کاربری را دریافت می‌کند که یکی از ویژگی‌های مثبت به‌شمار می‌رود.

در گوشی پوکو ایکس 3 پرو بازی‌ها و اپ‌های زیادی وجود دارد و نکته خوب ماجرا آنجاست که اگر بخواهید، می‌توانید به سادگی آنها را حذف کنید. از معایب رابط کاربری MIUI می‌توان به وجود تبلیغات زیاد آن اشاره کرد. به نظر تعداد تبلیغات در گوشی‌های میان رده شیائومی بیشتر از سایر رقبا است.

بررسی پوکو ایکس 3 پرو

بررسی پوکو ایکس 3 پرو از نظر باتری

گوشی پوکو ایکس 3 پرو مثل نسخه قبلی‌اش از باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و شارژدهی خوبی دارد. آزمایش هایی که با حداکثر نرخ نوسازی صفحه نمایش انجام شده، نشان می‌دهد که در پایان روز، 40 درصد و یا بیشتر از 40 درصد ظرفیت باتری باقی مانده است.

اگر از کاربرانی هستید که با گوشی خود کارهای سبکی انجام می‌دهید باید بدانید که گوشی شیائومی پوکو X3 پرو برای شما بسیار مناسب است و توانایی تا دو روز شارژدهی را دارد. اگر هم از کاربرانی هستید که به اجرای بازی‌های سنگینی مثل آسفالت علاقه‌مندید، باید بگوییم باز هم نگرانی نداشته باشید چرا که حداقل تا یک روز این دستگاه شارژ خواهد داشت. در مجموع می‌توان گفت که مصرف باتری در صورت استفاده سنگین و بازی‌ها افزایش می‌یابد؛ برای مثال، یک ساعت بازی کالاف دیوتی، 20 تا 30 درصد از شارژ گوشی را کم می‌کند و این موضوع به‌دلیل پردازنده قدرتمند و نمایشگر 120 هرتزی است.

پوکو ایکس 3 پرو از یک شارژر 33 واتی بهره می‌گیرد که می تواند در عرض 30 دقیقه باتری را تا 60 درصد شارژ نماید.

سوالات متداول

پوکو ایکس 3 پرو ارزش خرید دارد؟

این گوشی هوشمند به‌دلیل پردازنده قدرتمند، نمایشگر 10 هرتزی و شارژدهی خوب باتری در بازه قیمتی خودش و در مقایسه با رقیبانش، ارزش خرید بالایی دارد. اما دوربین این گوشی عملکرد خوبی ندارد. بنابراین اگر به دوربین اهمیت می‌دهید، گزینه‌های بهتری موجود هستند؛ اما برای بازی کردن، یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

قیمت پوکو ایکس 3 پرو چقدر است؟

قیمت پوکو ایکس 3 پرو در بازار ایران حدود 7.000.000 تا 9.000.000 تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظرات شما در خصوص بررسی پوکو ایکس 3 پرو چیست؟ به نظر شما، آیا پس از گذشت نزدیک به دو سال، این گوشی هنوز ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (39 نظر)

    عزیز خسته نباشی با نظرت، اینگوشی داغ نمیکنه هیت سینکش جوری طراحی شده که گرمای گوشیو به دست شما منتقل میکنه تا خنک شه و بیشتریها نمیدونن فکر میکنن داغ کرده این طراحی منحصر به فردش هست

    پاسخ

    بهتر این نداریم عالی عالی عالی درضمن قیمتشو نوشته 7تا9ملیون ..اگه این قیمت پیدا کردید دقیقا 4تا2ملیون زیر قیمته ..الان بالای ده ملیونه اگه گیر بیاد

    پاسخ

    سلام دوستان وقتتون بخیر رک بخام بگم بهتون گوشی چینی ماشین چینی همه و همه وسایل چینی فقط برا استفاده موقت و کوتاه مدت خوبه از قدیم گفتن هر ارزانی بی علت نیست واقعا همینه من از همین گوشی داشتم رفیقام داشتن خونوادم داشت همه و همش خراب شد ظرف کمتر از یه سال یا یک سال و خورده ای گارانتی داشته باشه تعمیر میشه ولی از من تو ۱۹ ماهگی خراب شد بردم تعمیرگاه این پیام با تبلت سامسونگ میزارم نمیخام تبلیغ برندی رو بکنم یا هر چی ولی سامسونگ هر چقد گرونه میارزه واقعا بقیش با خودتون روز خوش

    پاسخ

    اصلا گوشی خوبی نیست من یک سال و خورده ای خریدم همین که گارانتی اش تموم شد گوشی خاموش شد والان هم هیشکی نمیتونه درست کنه سی پی یو سوخته الان مونده دستم هرجا میبرم میگن یا سی پی یو مشکل پیدا میکنه یا برد گوشی و میگن نمیشه درست کرد هزینه الکی نکن اگر هم درست بشه یه هفته بیشتر کار نمیکنه
    خواهشن قبل از خرید هرنوع گوشی برید از تعمیرات موبایل محلتون مشورت بخواهید

    پاسخ

    من تقریبا ۲ ساله این گوشی رو دارم و خیلی ازش راضیم همه بازی هارو بدون لگ باز می کنه کیفیت بازی رو هم تا ultra میشه برد که خیلی خوبه از بین همه اینا یک نقطه ضعف داره که زیاد چشم گیر نیست اونم داغ کردن این گوشی هست که با خرید یک فن خنک کننده گوشی میشه درستش کرد و تازه نرخ ۱۲۰ هرتز گوشی رو فوق‌العاده سریع و روان می کنه یک برنامه هم از قبل در گوشی نصب هست که اگه گوشیتون زبانش انگلیسی بازه نوشته game turbo و میتونی بازی کیفیتش رو بالا پایین کنید و تازه می تونید وقتی دارید بازی هایی مثل کالاف رو انجام میدید صداتون رو تغییر بدید مثل بکنین مثل ربات و خیلی چیز های دیگه ،
    خلاصه گوشی فوق‌العاده است .

    پاسخ

    شیاومی واقعا سخت افزار و امکانات خوبی رو نسبت به قیمتش عرضه میکنه اما تنها مشکلی ک داره نرم افزارش و آپدیت هایی که میده هست….
    رفیق من پوکو اف 3 داره بعد از آپدیت کردن دوربین سلفی گوشیش از کار افتاد
    پسر داییم هم پوکو ام 3 داشت که بعد از یه آپدیت که پارسال براش اومد گوشیش کامل خاموش شد
    متاسفانه اگه این مشکلات نرم افزاری رو نداشت خیلی پکیجش کاملتر میشد…
    من‌ خودم هواوی دارم و الان 3 ساله داره بدون هیچ مشکلی کار میکنه برام و اگه هواوی تحریم نمیشد دوباره میرفتم سمت هواوی چون همه خوبیهای شیاومی رو داشت به علاوه یه نرم افزار عالی و آپدیت های بدون باگ
    بنظرم شیاومی خیلی خوبه اما درصورتی که دیگه نرم افزارش باگ نداشته باشه و یکپارچه باشه مث سامسونگ یا وان پلاس
    دوس داشتم گوشی بعدیم شیاومی بردارم ولی بخاطر نرم افزارش یخورده دلم رو زد…
    هنوز مورد مناسبی واسه خرید پیدا نکردم

    پاسخ

    سلام عزیز خسته نباشید والا من بین 2 تا گوشی موندم و چون دیدم شما هم هواوی دارید میخوام از شما بپرسم بین هواوی y9a و poco x3 pro کدومو بگیرم بهتره البته میدونم ک هواوی تحریمه فردا میخوام برم گوشی بگیرم موندم ممنون میشم جواب بدید بقیه دوستان هم همینطور

    پاسخ

    اقا برو ایکس سه پرو رو بخر راضی باش

    پاسخ

    ,من ۱ سال گرفته ام خیلی رضایت دارم

    پاسخ

    ی وقتهایی گوشی روشن هست کسی بهم زنگ بزنه خاموش هست در صورتی که گوشی روشن هست داره منو دیوانه میکنه

    پاسخ

    گوشی بسیار هنگ میکنه من که اصلا ازش راضی نیستم اعصاب ادم رو خراب میکنه اگه میتونستم گوشی بخرم به خدا میفروختم یکی بهتر از اون میگرفتم

    پاسخ

    من خودم گوشی پوکو دارم خیلی ام راضی هستم یسال دارم استفاده میکنم عالییی هس

    پاسخ

    درود،،دمتون گرم ،،سپاس گذارم از سایت بسیار کاربردی و علمی شما،،
    من گوشی Poco X3 pro دارم ولی نمیدونم چرا بعداز بروز رسانی اندروید بهم ریخته برنامه ها

    پاسخ

    سلام
    من گوشی پوکو ایکس 3 پرو دارم .حدود 6ماهه که دارم از این گوشی استفاده می کنم.میخواستم یکم توضیحات درباره ی گوشی بهتون بدم : این گوشی در حافظه داخلی و رم 128/6.128/8.256/6و256/8 عرضه میشود که شما میتوانید بسته به نیازتون یکی از اینا رو انتخاب کنید. رقیبای سرسخت این گوشی آ 51سامسونگ .ردمی نوت 9 پرو و آ72 هستند.این گوشی موبایل بازی های سنگین از جمله پابجی .کالاف دیوتی.آسفالت رو به خوبی اجرا می‌کنه . کیفیت دوربین فوق العاده هس .درسته که از پوکو ایکس 3 معمولی و پوکو ایکس ترس ان اف سی

    پاسخ

    با سلام به همه دوستان
    من گوشی پوکو x3 پرو ، رو یک ماهه که خریدم ،(نسخه ۱۲۸-۶ گیگ) ، واقعا گوشی خیلی عالی هست ، در مورد نمایشگر ، با اینکه IPS هست ، ولی با یکم تغییر تنظیمات صفحه نمایش ، تقریبا شبیه آمولد میشه ، نرخ نوسازیش تا ۱۲۰ هرتز است ، که قابل تنظیم بین ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز است . باتریش قابل قبوله ، من کارم معمولی و با گوشی بازی زیاد نمیکنم ، دقیق ۲ روز شارژ نگه میداره ، شارژ کردنش هم عالیه ، دقیقا ظرف ۶۰ دقیقه ۱۰۰ درصد میشه .
    از نظر cpu هم فوق‌العاده است . برای تست کردنش ، بازی فورت نایت ، کالاف ، آسفالت ، رو با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بازی کردم ، به هیچ عنوان ، هنگ ، لگ و مشکلی نداشت ، فقط یه کوچولو گوشی گرم شد ، که فکر کنم عادی باشه .
    نکته دیگه مهمش هم داشتن NFC است ، که تو نسخه اصلی نداره ، ولی تو این نسخه داره ، و اگه دلیل انتخابتون nfc هست ، میتونید به جای پوکو X3 nfc ، گوشی پوکو X3 PRO ، رو انتخاب کنید که cpu قوی تری داره .
    دوربینش هم فوق العاده است ، که از امکاناتش میشه به ؛ فیلمبراری 4K با ۳۰فریم – عکاسی پرتره – عکاسی حرفه‌ای – فیلم برداری با حرکت آهسته – پانوراما – حالت شب – ویدیوی دوگانه – ولاگ – همتاسازی – عکاسی اسناد و…….. اشاره کرد .
    کلام آخر ، با پولی حدود 6 تا 7 میلیون ، گوشی می‌خرید که هیچ رقیبی ، تو هیچ برندی نداره .
    ولی اگه فقط برند گوشی مدنظرتون است ، اون دیگه حرفی جداست .
    محسن ۶۶۶

    پاسخ

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

    پاسخ

    سلام یه سوال داشتم.
    گوشی ردمی نوت ۹ پرو بهتره یا پوکو ایکس تری پرو؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ

    همین الان دارم با گوشی poco x3 pro این متن رو تایپ میکنم.دوستان این گوشی فوق العادس.فقط یکم باگ داره اذیت می‌کنه وگرنه از همه چیش زاضیم

    پاسخ

    من که واقعا ازش راضیم چند ماه خریدم نه هنگ میکنه نه تیک میزنه نمیدونم دوستان چطور میگن این گوشی هنگ. میکنه با تراشه قدرتمند این گوشی چیزی به نام هنگ واسش جکه من کلاف با بالاترین کیفیت بازی میکنم رو دستش نیست با این قیمت گوشی از هر نظر عالیه اگه هنگ کنه گوشیتون احتمال ویروسی بودن گوشیتون زیاده

    پاسخ

    سلام.انصافا اگه از دوربینش گذریم در رده ی خودش عالیه..من ک راضیم

    پاسخ

    سلام در مورد گوشی شیایومی باید بگم که از لحاظ قیمت و امکانات راضی کننده هست فقط یک مشگل داره که اکثرا هنگ میکنه بنده خودم ۴ ماه پیش پوکو ام ۳ خریدم بعد ۴ ماه خاموش شد دیگه روشن نشد الان هم فرستادن واسه گارانتی حالا چی بشه

    پاسخ

    این گوشیا ریسک هم دارن به هرحال

    پاسخ

    سلام دوست عزیز،منم m3 دارم،در کل موبایل خوبی هست در هیچ کاری کم نیاورده،مگر گیم های سنگین که مثلا پابجی هم با تنظیمات پایین بدون لگ بازی میکنم،اصلا داغ نمیکنه،ولی چند باری مجبور به خاموش روشن کردنش شدم،یک بار که خاموشش کردم دیگه روشن نشد،یک تعمیر کار ماهر بردم خیلی راحت درستش کرد گفت ایراد از یک قطعه سیمی و کوچک هست که در این مدل ضعیف هست تعویضش کرد و مشکل حل شد الان هم اپدیت کردم به اندروید ۱۲ و miui 14 بدون لگ و هنگ تمام ایرادات حل شده

    پاسخ

    سلام من حدود سه ماهه این کوشیو دارم و کاااااملا راضی هستم. باگ یه کمی داره ولی انوقدر نیست که اذیت بشین. اون دوستمون که میگه لگ و باگ داره احتمالا کوشیش ویروسی شده و گرنه ابن گوشی داخل پابجی با بالاترین گرافیک هبچ گونه لگ و هنگی نداره. خیلیا این گوشیو دارن برین بپرسین چه کیفیت خوبی داره به حرف یه عده که معذرت میخوام کارکردن با گوشی رو بلد نیستن توجه نکنید از نظر اینا بهترنی گوشی دنیا هم اصلا خوب نیست!!!

    پاسخ

    من خودم نوت ۱۰ دارم عالیه ولی همکارم ایکس ۳پرو نسخه ۲۵۶گیگ داره همیشه داغه گوشیش حتی اپدیت جدیدم اومد جواب نداد در رابطه با مشکل سر شماره هم بعضی دوستان دیدم چنان شاکی هستن انگار روزانه باید چند بار به ۱۱۰زنگ بزنن اقا دکمه صفر نگه دار علامت بعلاوه اومد شمارتو بگیر اینکه نشد ایراد

    پاسخ

    دوست عزیز شما خودت نوت ۱۰ داری بعد حرف از داغ کردن پوکو ایکس تری می زنی؟😂درسته کار با شیامی کمی سخته ولی گوشی هاش عالین از نظر قیمت بهترین رنجه مثل سامسونگ و اپل نمیاد پول برندر بگیره شیامی گوشی می زنه در همون حد پرچمدارای سامسونگ و اپل ولی نمیاد قیمتشو بزنه ۵۰ میلیون

    پاسخ

    سلام منم از کارکرد گوشی ناراضیم هنگ میکنه شماره های ضروری 110و115و…نمیگیره خیلی مشکل داره قبلا شیائومی 6داشتم خیلی عالی بود ولی از این گوشی اصلأ راضی نیستم

    پاسخ

    برای اینکه بتونی 110 و بقیه ی شماره های اینجوری رو بگیری اول دستتو رو صفر نگه دار تا + بیاد بعد110یا 115 رو وارد کن راحت میگیره.
    اگه هنگ می‌کنه احتمالا برای مشکل نرم افزاریه اگه اپدیت نکردی به MIUI 12.5 حتما اپدیتش کن.
    اگه بازم مشکل داشتی یه بار گوشی رو ریست کن.

    پاسخ

    من شیائومی poco x3 pro داشتم اما باید بگم نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم اولا با توجه به این سخت افزار قوی لگ داره حتی بعضی وقت ها تو منو و اینکه تو برنامه تلگرام بعضی وقت ها هنگ میکرد چند ثانیه یا بیرون می پرید باید بگم این مشکلات به خاطر سخت افزارش نیست بلکه به خاطر ضعف نرم افزار و نبود یکپارچگی است و هر آپدیتی هم که میاد صد درصد مشکل رو حل نمیکنه و اگر حل کنه ممکنه مشکل دیگه ای پدیدار بشه من آخر سر بعد یه ماه فروختم نتونستم تحملش کنم قبل اون هواوی داشتم دو سال مثل توپ کار میکرد ولی چون خدمات گوگل نداره دوباره سمتش نرفتم الان رفتم فعلا سامسونگ گرفتم به نظر من شیائومی مونده به بلوغ برسه و همچنان ضعف هایی داره

    پاسخ

    بنده هم این گوشی رو دارم و قبل از اونم mi 6x داشتم و کاملا حرفای این دوستمون رو رد میکنم
    البته نمیگم ایشون دروغ میگن اما خب باید بررسی بشه ک اگر همچین مشکلاتی داشته ایراد کار کجاست چون هنگ کردن برنامه سبکی مثل تلگرام قطعا توجیه ناپذیره و دلیل پشتش هست
    اما تجربه من از کار کردن با این دو مدل گوشی بسیار بسیار روان بود منوهای مختلف برنامه
    اجرای به نحو احسن تمام بازی های سنگین
    مولتی تسکینگ بسیار عالی ب شکلی ک چندین برنامه رو براحتی همزمان مدیریت میکنه و لگ و مشکلی من تا بحال نداشتم
    ب شدت این مدل رو پیشنهاد میکنم و خداییش بدون تعصب میگم ، من واقعا لذت میبرم از کار با گوشی های شیائومی

    پاسخ

    بهترین گوشیه مخصوصا واسه گیم هیچیش بد نی همه چیش خوبه ن هنگ میکنه ن چیزی حرف بیخودی ام نزنید

    پاسخ

    دوست عزیز من هم پوکو x3 پرو دستمه میتونم بگم تک هست داخل این رنج قیمت فقط یک عیب داری اون هم سیستم cooling هستش یکم داغ می‌کنه اگه شک دارید داخل خرید این گوشی میتونم بهتون بگم از این بهت پیدا نمیشه

    پاسخ

    سلام به همه دوستان
    من گوشی poco x3 pro دارم.حدود ۶ماهه که از این گوشی استفاده می کنم.خیلیم راضی ام.مال من نسخه (۲۵۶٫۸)هست.میخواستم یکم توضیحات درباره ی گوشی بهتون بدم:این گوشی در حافظه داخلی و رم. 128/6 128/8 256/6 و 256/8عرضه میشه و شما میتوانید بسته به نیازتون یکی رو انتخاب کنید.برا گیم عالیه و تا ultra hd هم میشه بازی رو روش اجرا کرد.من بازی های call of duty mobile.pubg mobile.asphalt 9 رو روش اجرا کردم .هیچ لک.باگ.هنگی ندیدم.فقط گوشی خیلی کم داغ می‌کنه که اونم داغ کردن نیست گرم شدنه. تو رنج قیمت 7تا 8میلیون میتونید این گوشی را خریداری کنید.از رقبای این گوشی میشه به آ51 سامسونگ.ردمی نوت 9 پرو و آ72 اشاره کرد. که پوکو ایکس 3 پرو از همه ی اینا بهتره.کیفیت دوربین فوق العادس.درسته نسبت به پوکو ایکس 3ان آف سی و پوکو ایکس 3 معمولی دوربینش ضعیف تره ولی باز کیفیتش عالیه.پردازنده ی گوشی 732gهست و اسنپدراگونش هم 860هست. به امکانات دوربین این گوشی میشه به قابلیت فیلم برداری ۴kبا30 فریم،عکاسی پرتره،فیلم برداری با حرکات آهسته،پاناروما،حالت شب ،ویدیوی دوگانه و ویدیو اسناد و……..اشاره کرد.اگه دلیل انتخاب تون nfc هست میتونید به جای poco x3 nfc,poco x3 pro رو انتخاب کنید. که cpu قوی ترس داره. کلام آخر دارید در حد 7تا8میلیون تومان برای گوشی ای هزینه میکنید که تو رنج قیمتش هیچ رقیب سرسختی نداره.ولی اگه دنبال یک برند دیگه هستید اون دیگه حرفی جداست.
    امیرسام87

    پاسخ

    ببخشید به جای pocox3pro ,poco x3nfc

    پاسخ

    سلام من poco x3 pro دارم واقعا راضیم با اینکه الان۱۰ ماه از خریدش گذشته ولی عالیه مشکلی ندیدم جز داغ کردن گوشی دوربینشم اونقدرا هم بد نیست که بگی نمیشه باهاش عکس گرفت و عکسا هم نتیجه خوبی داره اگه درست عکس بگیری .
    شیائومی واقعا گوشیای خوبیو تولید میکنه و خیلی هم خوبه ولی به قول دوست عزیزمون که درست میگه رابط کاربری این گوشی در اون حد خوب نیست و الان من رابط کاربریم ۱۳ هستش که اخرین رابط کاربری هستش که تا الان برای گوشی اومده امیدوارم توی رابط کاربری ۱۴ بهتر عمل کنه امسال حدود برج سه بود که رابط کاربری ۱۳ اومد براش و منم اپدیت کردم الان یه ماه پیش باز یه اپدیت زدم که اومده بود الان گوشی داغ میکنه و تو بازیایی مثل کالاف لگ میگیری و ازار دهنده هستش و برعکس ماجرا کیفیتو وقتی میزارم رو ultra اصلا لگ ندارم ولی رو کیفیتای کم لگ دارم نمیدونم دلیل چیه ولی امیدوارم درست شه الان این گوشی من از ۸gb ۳gb پره ولی خب گوشی خوب کار نمیکنه بخاطر رابطmiui و این چیپست قوی اسنپدراگون ۸۶۰ اگه بخوایم راحت ترو بهتر بگیم انگار ۶۹۵ از ۸۶۰ چیپست استفاده میشه و امیداورم اپدیت miui14 از این عبارتی که برای گوشیاش فرستاد بهتر باشه ولی خدایی miui 12 بود گوشیم خیلی روان بود و پاسخ به کامی(یار،

    پاسخ

    Kami جان ببین تو تلگرام بخاطر اینکه از پروکسی یا فیلتر شکن استفاده میکنی لگه و بعد استفاده باید رم همون ۸ یا۶ گیگابایتتو باید خالی کنی وگرنه لگ داره و miui ۱۳ قبولت دارم افتضاحه

    پاسخ

    دورود.گوشی من poco x3 proحتی ی لگ هم نزده تا الان موقع گیم هم عالیه.این حرفا حرف مفته

    پاسخ

    این گوشی تو قیمت خودش بسیار عالی عمل می‌کنه
    دوربینش عالی نیست اما متوسط روو به بالا یعنی خوبه در کل
    تو بازی کال آف بعد از سه دست داغ می‌کنه صفحش ولی بازم من ترجیح میدم به سامسونگ باطری فوق‌العاده‌ای داره همه چیزی برای من عالیه یک سالن سه ماه مداوم دارم باهاش کار میکنم اسنپ هم شغلمه
    کلام آخر پیشنهاد میکنم سامسونگ تو این رنج قیمت حتی تا 20 میلیون تومان هم به گرده پایه poco x3 pro نمی‌رسه شما حتی اگه اپل هم داشته باشی ایراداتی ازش در میاد پس زیاد حساس نباش

    پاسخ