;
coinex

احتمال خروج بنیاد مستضعفان از ترکیب سهامداران ایرانسل قوت گرفت

جدیدترین گزارش‌های غیررسمی حاکی از افزایش احتمال خروج بنیاد مستضعفان از ترکیب سهامداران ایرانسل است. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

اپراتور دوم تلفن همراه در ایران که از اواخر سال 1385 با ارائه نخستین سیم‌کارت‌های خود، به بازار ارتباطات ایران وارد شد،‌ در ترکیب سهامداران خود گروه ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی و شرکت گسترس الکترونیک ایران را دارد. طرف آفریقایی 49 درصد و طرف ایران 51 درصد سهام این اپراتور را در تملک دارند.

بیشتر بخوانید: نامه رایتل به وزارت ارتباطات :‌ با تداوم محدودیت‌های اینترنتی ورشکست می‌شویم!

خروج بنیاد مستضعفان از ترکیب سهامداران ایرانسل

از زمانی که ایرانسل در ششم آذر 1384 به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه در ایران پروانه فعالیت دریافت کرد، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و صاایران به عنوان زیرمجموعه وزارت دفاع در قالب شرکت گسترش الکترونیک ایران در شمار سهامداران آن هستند و حال گفته می‌شود که بنیاد مستضعفان قصد خروج از این ترکیب را دارد.

بنابر گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرانسل در پایان شهریورماه امسال، بیش از 61 میلیون مشترک فعال تلفن همراه در سراسر کشور داشته است. ایرانسل در بورس حضور ندارد و از همین رو صورت های مالی آن به صورت عمومی منتشر نمی‌شود اما بر اساس گزارشی که رگولاتوری در پایان دولت دوم حسن روحانی منتشر کرد، این اپراتور در سال 99 نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.  بیژن عباسی آرند، مدیران ایرانسل پیش از این اعلام کرده بود این شرکت تا پایان سال جاری اقدامات ورود به بورس را انجام می‌دهد.

احتمال خروج بنیاد مستضعفان از ترکیب سهامداران ایرانسل قوت گرفت

با این اوصاف ایرانسل از معدود شرکت‌های سودده برای سهامداران خارجی و داخلی محسوب می‌شد، اما با توجه به عدم تغییر تعرفه‌ها برای مدت مدید و البته کاهش قدرت ریال در برابر دلار، درآمد طرف خارجی شدیدا کاسته شده است. همچنین محدودیت‌های اینترنتی اخیر مشکلات دیگری هم پدید آورده که درآمد را تا حد زیادی کاهش داده است.

البته با وجود شیاعاتی که در خصوص احتمال خروج MTN از بازار ایران منتشر شده بود، در نهایت مدیران این شرکت در سفری به تهران تایید کردند که قصد چنین کاری را ندارند.

بنیاد مستضعفان که از ابتدای مذاکرات راه‌اندازی اپراتور دوم تلفن همراه در این مسیر حضور داشته، سال گذشته هلدینگ ICT خود را به صورت کلی منحل کرد و براساس شنیده‌ها از همان زمان مذاکرات برای واگذاری سهام خود به دیگر طرف ایرانی (صاایران به نمایندگی از وزارت دفاع) را آغاز کرده است.

خروج بنیاد مستضعفان از ترکیب سهامداری ایرانسل، می‌تواند نشانه دیگری بر کاهش سوددهی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خروج بنیاد مستضعفان از ترکیب سهامداران ایرانسل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر