;
coinex

آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2 توسط اپل منتشر شد

اپل آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را با امکانات و قابلیت‌های جدیدی مانند تغییرات نمایشگر همیشه روشن، بهبود امنیتی و پشتیبانی از مانیتورهای اکسترنال منتشر کرد.

اپل سال 2022 را با انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بزرگ برای محصولات خود به پایان خواهد رساند. این شرکت امروز iOS 16.2 را منتشر کرده است که شامل قابلیت جدیدی برای حفاظت پیشرفته از داده‌ها است و رمزنگاری سرتاسری را روی اطلاعات آی‌کلاد کاربران از جمله نسخه‌ پشتیبان دستگاه، محتوای پیام‌ها، یادداشت‌ها و عکس‌ها به‌ ارمغان می‌آورد.

این کمپانی همچنین محدودیت‌هایی در قابلیت AirDrop اعمال کرده است و حالا تنها 10 دقیقه فرصت دارید فایل‌ها را با همه به اشتراک بگذارید و در واقع کارکرد آن بعد از این مدت تنها به مخاطبان محدود می‌شود. گفتنی است این تغییر ابتدا در چین و در واکنش به درخواست مقامات چینی برای سرکوب اعتراضات اجرا شد و حالا به طور جهانی عرضه شده است!

بیشتر بخوانید: نگرانی پلیس فدرال در خصوص سیستم رمزنگاری جدید اپل ؛ FBI علیه امنیت کاربران!

آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2

اگر آیفون 14 یا 14 پرو مکس داشته باشید، بروزرسانی جدید اپل برای شما بسیار حیاتی است. حالا می‌توانید پس زمینه و اعلان‌های خود را با فعال شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن روی این گوشی‌ها مخفی کنید. این ویژگی همچنین سبب می‌شود گوشی‌های پرچمدار کنونی اپل عملکردی مشابه با گوشی‌های اندرویدی در این زمینه داشته باشند. بروزرسانی جدید همچنین بهبودهایی در حریم خصوصی همراه دارد.

آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2 توسط اپل منتشر شد
آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2

 Live Activities اکنون به‌لطف برنامه‌های TV برای بازی‌های NBA و MLB و همچنین لیگ‌برتر در همه‌ی آیفون و درسترس است؛ اگرچه برای مشاهده‌ی این فعالیت‌ها ازطریق داینامیک آیلند در صفحه‌ی اصلی خود، به یکی از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نیاز دارید.

دیگر پیشرفت‌ها در iOS 16.2 بیشتر روی برنامه‌های جدید و تغییرات در امکانات پیشین متمرکز شده است. اپلیکیشن White Board دیجیتال Freeform که اپل از مدت‌ها قبل وعده‌ی انتشار آن را داده بود سرانجام دردسترس قرار گرفته است و ابزاری برای همکاری بصری در جلسه‌ها ارائه می‌دهد. حالت کارائوکه در اپل موزیک نیز حال در دسترس قرار دارد و برنامه آب و هوا هم به بخش خبری مجهز شده است.

در صورتی که از آیفون خود برای کنترل لوازم هوشمند خانگی استفاده می‌کنید، بروزرسانی جدید iOS برنامه Home را با معماری جدیدی منتشر کرده است که گفته می‌شود سرعت و قابلیت اطمینان بیشتری ارائه می‌دهد.

بروزرسانی iPadOS 16.2

آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2 توسط اپل منتشر شد

نسخه‌ی پایدار iPadOS 16.2 نیز برای کاربران آیپد در سرتاسر جهان دردسترس قرار گرفته است. اپل این سیستم عامل را در ماه اکتبر سال جاری میلادی برای کاربران منتشر کرد، با این حال برخی قابلیت‌هایی که این شرکت در رویداد WWDC 2022 نمایش دارد در نسخه مذکور عرضه نشده بودند. حالا به لطف برزورسانی جدید، ویژگی‌های مورد اشاره در دسترس قرار می‌گیرد و برخی مشکلات پیشین نیز رفع می‌شوند.

این شرکت طی هفته‌های گذشته، نسخه آزمایشی iPadOS 16.2 را با کمک علاقه‌مندان به برنامه‌های بتا و توسعه‌دهندگان مورد آزمایش قرار داد. در حال حاضر این نسخه به عنوان بیلد پایدار برای تمامی کاربران آیپد در سراسر جهان منتشر شده است و شامل Music Sing، برنامه‌ Freeform، رمزنگاری سرتاسری برای انواع داده‌های آی‌کلاد، محدودیت‌های جدید در AirDrip و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

این هم از برخی جهات یک بروزرسانی بزرگ برای آیپد محسوب می‌شود. کاربرانی که از این نسخه استفاده می‌کنند نهایتا می‌توانند از برنامه Freeform که اپل آن را در ماه ژوئن به‌اشتراک گذاشته بود، استفاده کنند. آنطور که گفتیم، این برنامه مانند نسخه آیفون برای همکاری با دیگران و اشتراک‌گذاری ایده‌ها روی تخته‌سفیدهای بی‌نهایت طراحی شده است.

این برنامه از متن، طراحی‌های دستی، رسانه و انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کند. انتظار می رود برنامه مذکور از همگام‌سازی آی‌کلاد نیز پشتیبانی کند و در نتیجه می‌توانید کار روی پروژه‌های خود را از طریق هر یک از محصولات اپل متصل به حساب خود ادامه دهید.

Music Sing اپل در iPadOS 16.2 به شما اجازه می‌دهد با کنترل صدای آواز و دسترسی به نمایش دقیق و ریتم‌وار متن آهنگ‌ها، برنامه‌ی موزیک را به دستگاه کارائوکه تبدیل کنید. این به‌روزرسانی مثل iOS 16.2 محدودیت‌ ۱۰ دقیقه‌ای AirDrop را برای ارسال فایل به همه اعمال می‌کند و پس‌از این مدت، تنظیمات حریم‌خصوصی به‌طور خودکار به گزینه‌ی مخاطبان تغییر خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره انتشار آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2 توسط اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر