;
coinex

کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر در آینده نزدیک قطعی شد

با اتفاقات اخیر بحث کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر جدی شده و او اعلام کرده که به محض پیداکردن جایگزین، از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری خواهد کرد.

در ماه گذشته میلادی، ایلان ماسک اعلام کرد که دیگر قصد ندارد در سمت مدیرعاملی هیچ شرکتی قرار داشته باشد و مدیریت در توییتر هم به‌طور موقت خواهد بود.

در همین راستا، دو روز پیش مالک جدید توییتر اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در مورد ادامه مدیریتش کرد که بیشتر کاربران درخواست کناره‌گیری‌ او از مدیرعاملی توییتر را داشتند. با اینکه براساس گزارش‌ها، ایلان ماسک پیش از برگزاری این نظرسنجی در پی یافتن جایگزینی برای خودش در توییتر بوده است؛ اما از آن زمان تا برگزاری یک نظرسنجی، هیچگونه بحثی درباره کناره‌گیری‌اش نداشته است.

بیشتر بخوانید: محدودسازی رای‌دهندگان نظرسنجی توییتر ؛ اولین واکنش ماسک بعد از نظرسنجی جنجالی!

جدی شدن کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر

به نظر می‌رسد بالاخره ایلان ماسک به نتیجه نظرسنجی دو روز پیش خود مبنی بر کناره‌گیری یا ادامه مدیریت توییتر واکنش نشان داده است و درباره کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر بحث کاملاً جدی دنبال می‌شود. در همین راستا مالک ثروتمند توییتر در توییتی با کنایه اعلام کرده است که به‌محض پیدا کردن فردی که به‌اندازه کافی احمق باشد تا مدیریت توییتر را بر عهده بگیرد، از مدیرعاملی استعفا خوهد داد و در ادامه تنها به مدیریت تیم‌های نرم‌افزار و سرور خواهد پرداخت.

عمر کوتاه مدیریت ایلان ماسک در توییتر در حالی است که در همین مدت کوتاه هم جنجال‌های بسیاری را به‌پا کرده است. مالک جدید توییتر همواره در پی روش‌های مختلفی برای افزایش درآمد این شبکه اجتماعی بوده و برای مثال در همین راستا سرویس جدید توییتر بلو را راه‌اندازی کرد، اما به دلایل مختلفی، از جمله جعل هویت، در ابتدا مجبور به توقف عرضه آن شد و پس از چند هفته دوباره این کار را از سر گرفت. به هر حال با وجود تمام تلاش‌ها، به نظر می‌رسد که ماسک به هدف خود نرسیده و پیش‌بینی می‌شود درآمدهای این شرکت کاهش چشمگیری را تجربه کند.

در همین راستا درباره کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر نظرسنجی از سوی خود او برگزار شد که در آن بیش از 17 میلیون کاربر مشارکت داشته که حدود 10 میلیون نفر از آن‌ها، یعنی 57.5 درصد موافقت خود را با کناره‌گیری‌ او از مدیرعاملی توییتر اعلام کردند. ایلان ماسک در این نظرسنجی بیان داشت که به نتیجه‌اش متعهد خواهد ماند، بنابراین همه در انتظار این بودند که در فاصله کوتاهی پس از اعلام نتایج، خبر استعفایش را اعلام کند، ولی چنین امری محقق نشد تا اینکه ایلان ماسک در توییتی در ادامه نظرسنجی‌اش اعلام کرد که به‌محض پیداکردن جایگزین، کناره‌گیری خواهد کرد:

«به‌محض اینکه فردی را پیدا کنم که به‌اندازه کافی احمق باشد تا ریاست توییتر را برعهده بگیرد، از مدیرعاملی استعفا می‌کنم. بعد از آن، تنها مدیریت تیم‌های نرم‌افزار و سرور را برعهده خواهم داشت».

کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر

اما تمام ماجرای کناره‌گیری ماسک از مدیریت توییتر را نباید تنها به سیاست‌های او در این شبکه اجتماعی مرتبط دانست. در واقع خرید توییتر توسط ایلان ماسک و تمرکز روی این شبکه اجتماعی، مورد اعتراض سهامداران تسلا قرار داشت و ارزش سهام این شرکت خودروسازی در روزهای اخیر کاهش چشمگیری را به خود دیده است، تا جایی که ایلان ماسک دیگر صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار ندارد و این عنوان را پس از مدت‌ها از دست داده است.

به هر حال برای تعیین مدیرعامل جدیدتوییتر و اینکه آیا با مدیریت جدید، عملکرد این شبکه اجتماعی تغییر خواهد کرد یا خیر، باید چشم‌انتظار روزهای آینده باشیم. افزون بر این، به عنوان یک چالش باید در انتظار تاثیرگذاری ایلان ماسک به‌عنوان مالک، بر روی تصمیمات مدیرعامل جدید نیز باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر