;
coinex

تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو اعلام شد. این کنسول ارزشمند قرار است بین 20 تا 30 درصد از نسل قبلی خود قوی‌تر باشد.

تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو توسط سونی مشخص شد. این شرکت در نظر دارد برای سال جدید میلادی، نسل جدید کنسول محبوب خود (پلی استیشن 5) را با پسوند Pro به بازار عرضه کند. بر طبق اعلام معاون ارشد سونی، انتظار می‌رود که این کنسول در ماه آوریل 2023 رونمایی شود. به گفته Hideaki Nishino، این شرکت می‌خواهد فروش پلی استیشن 5 را تا پایان سال 2022 به 37 میلیون واحد برساند.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی پلی استیشن 6 توسط سونی مشخص شد

تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

کنسول سونی پلی استیشن 5 ماه گذشته دومین سالگرد عرضه خود را جشن گرفت اما از همین حالا این احساس وجود دارد که علی‌رغم موفقیت مناسب این نسل از کنسول Sony، سری جدیدتر قرار است زودتر از گذشته از راه برسد، با این حال شرکت ژاپنی به تازگی عرضه نسخه جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 با نام PS5 Pro را تایید کرده است.

با شیوع کرونا، فروش اولیه PS5 با مشکلاتی مواجه شد اما در ماه‌های اخیر با عرضه مناسب این محصولات، پلی استیشن 5 فروش خوبی را تجربه کرده است. با این وجود این مانع از گسترش شایعات در خصوص PS6 نشده و در اخبار غیررسمی گذشته نیز برخی از عرضه احتمالی پلی استیشن 6 در سال‌های 2027 تا 2028 خبر داده بودند.

تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو

اما قبل از عرضه PS6 کار سونی با پلی استیشن 5 تمام نشده و این شرکت قصد دارد PS5 Pro را عرضه کند و این کمپانی به تازگی به صورت رسمی این خبر را تایید کرده است. قبل از عرضه پلی استیشن 5 شاهد ارائه چندین تیزر و وعده‌هایی در خصوص اجرای بازی با رزولوشن 8K و 120 فریم بر ثانیه بودیم، با این حال پلی استیشن 5 فعلی با وجود ارتقای کیفیت مناسب نسبت به نسل قبل، حداکثر توان عملکردی آن برای اجرای بازی در رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 است.

برای سال جدید میلادی سونی تصمیم به عرضه نسخه جدیدی از این کنسول را گرفته که به احتمال زیاد حداقل بهبود عملکرد 20 تا 30 درصدی را احتمالا در دسترس قرار می‌دهد. بر اساس گزارش و اظهارات معاون ارشد سونی یعنی Hideaki Nishino، پلی استیشن 5 پرو قرار است در 2023 عرضه شود و احتمالا عرضه این کنسول جدید از ماه آوریل 2023 آغاز می‌شود.

این مدیر سونی همچنین در میان اظهارات خود بیان کرده که تا پایان سال 2022 میلادی فروش PS5 قرار است از 37 میلیون نسخه نیز فراتر برود. در همین راستا شایعاتی نیز در خصوص سخت افزار PS5 Pro منتشر شده که حاکی از پردازنده 3.5GHz هشت هسته‌ای AMD Zen 2 و پردازنده گرافیکی RDNA 2 GPU با قدرت 10.3 teraflop دارد. طبق شایعات همچنین این کنسول جدید قرار است از 16 گیگابایت رم GDDR6 و اسلات NVMe M.2 SSD نیز پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تاریخ رونمایی از پلی استیشن 5 پرو چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    ارزش خرید نداره

    پاسخ

    معمولا اول اسلیم میاد بعد پرو هنوزوم کار دارن تا بتونن از تمام قدرت کنسول استفاده کنن چه برسه به کنسول قوی تر

    پاسخ

    پلی استیشن پنج که اسلیم نداره خودش یه هیولاس چطور میشه کوچیکش کرد وچپس فقط میشه نسخه پرو که احتمالا بزرگتر از این نسخه فعلی باید باشه مطمعن باش

    پاسخ