;
coinex

همکاری اپل با دستگاه سانسور و سرکوب برای کوپرتینویی‌ها دردسرساز شد!

همکاری اپل با دستگاه سانسور توسط یک گروه حامی آزادی‌بیان لو رفت. این گروه معتقد است اپل اقدام به سانسور اپلیکیشن‌ها در 2 کشور روسیه و هنگ‌کنگ کرده است.

یک گروه حامی آزادی‌بیان با ارسال گزارشی، همکاری اپل با دستگاه سانسور را لو داد. ظاهراً اپل اقدام به سانسور اپلیکیشن‌ها در کشورهای روسیه و هنگ‌کنگ کرده است. در این گزارش آمده است که اپل اپلیکیشن‌های iOS را در این دو کشور به منظور سود بیشتر سانسور می‌کند و به همین دلیل، غول فناوری جهان حقوق بشر را زیر پا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: نگرانی پلیس فدرال در خصوص سیستم رمزنگاری جدید اپل ؛ FBI علیه امنیت کاربران!

همکاری اپل با دستگاه سانسور لو رفت

براساس دو گزارشی که به تازگی منتشر شده‌اند، اپل متهم شده است که با کشورهای اقتدارگرای چین و روسیه برای کسب سود بیشتر همکاری و با سانسور اپلیکیشن‌های اپ استور در این کشورها، حقوق بشر را نقض کرده است.

همانطور که نشریه رجیستر توضیح می‌دهد، این دو گزارش تحت عنوان:

  • برنامه‌های در معرض خطر: سانسور و سازش‌های اپل در هنگ‌کنگ
  • اپل متحد: سانسور و سازش‌های اپل در روسیه

توسط پروژه Apple Censorship منتشر شده است که توسط گروه حمایت از آزادی بیان Great Fire مدیریت می‌شود.

همکاری اپل با دستگاه سانسور لو رفت

«بنیامین اسماعیل»، مدیر کمپین و حمایت از GreatFire و مدیر پروژه AppleCensorship در بیانیه‌ای گفته است:

همانطور که دو گزارش ما نشان می‌دهند، نمونه‌های سانسور اپل فراوان است. خروج موقت اپل از روسیه پس از شروع جنگ در اوکراین و تصمیم اپل برای انتقال بخشی از تولید خود به خارج از چین، تاکنون شواهد محسوسی مبنی بر بهبود وضعیت اپ استور ارائه نکرده است. همانطور که می‌دانیم، اپل همچنان به همکاری با رژیم‌های سرکوبگر تمایل دارد.

اسماعیل توضیح می‌دهد که انتظار دارد از این گزارش‌ها برای متقاعدکردن قانون‌گذاران برای تصویب اسناد ضدانحصار استفاده شود که هدف آن کاهش قدرت کنترل و محدودسازی دسترسی عمومی فروشگاه اپل است. چیزی که قانون‌گذاران اروپایی با تصویب قانون بازارهای دیجیتال به آن دست پیدا کرده‌اند.

در ادامه گزارش گفته شده است که بسیاری از برنامه‌های VPN از اپ استور هنگ کنگ ناپدید شده‌اند. همچنین ادعا می‌شود که طی دو سال گذشته، بسیاری از برنامه‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی در سطح جهانی حذف شده‌اند که این احتمال را افزایش می‌دهد که ا‌پل در سراسر جهان خودسانسوری کرده است یا به دستور مقامات این کار را انجام می‌دهد.

همکاری اپل با دستگاه سانسور لو رفت

سانسور اپلیکیشن‌ها در روسیه

در گزارش مربوط به روسیه، به تفاوت‌ها در نحوه اجرای درخواست‌های سانسور توسط مقامات روسیه و چین پرداخته شده و به نتایج مشابهی در مورد نحوه عملکرد غول فناوری اشاره شده است. در این بیانیه آمده است که از سال 2018 تا 2022، به نظر می‌رسد ا‌پل با سهولت بیشتری از درخواست‌های سانسور کرملین پیروی می‌کند.

با این حال، رگولاتورهای روسیه نیز از حذف اپلیکیشن شبکه اجتماعی VKontakte در این کشور توسط اپل شکایت کرده‌اند. این شرکت همچنین در واکنش به حمله این کشور به اوکراین، فروش آنلاین خود در روسیه را متوقف کرده است.

در حالت کلی زمانی که اپل با اتهامات سانسور در کشوری روبه‌رو می‌شود، می‌گوید پیرو قوانینی است که در آن کشور فعالیت می‌کند. با‌این‌حال هنوز نسبت به گزارش‌های Great Fire واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص همکاری اپل با دستگاه سانسور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر