;
coinex

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی کیا در ایران قصد واردات چند مورد از محصولات اقتصادی برند کره‌ای به ایران را دارد. حالا واردات کیا پیکانتو به ایران نیز قطعی شده است.

کیا پیکانتو به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای کیا، می‌تواند جایگزین اقتصادی مناسبی برای محصولات بی‌کیفیت داخلی باشد، اما باید دید کیا پیکانتو با چه قیمتی در بورس کالا عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای وارداتی کیا چقدر خواهد بود؟ نقش دلالان در تعیین قیمت

واردات کیا پیکانتو قطعی شد

محصولاتی مانند کیا پیکانتو، هیوندا i10 و میتسوبیشی میراژ را در دسته آفرودرهای شهری قرار می‌دهند. علت این نامگذاری هم کارایی بسیار بالای این خودروها در شهرهای پرترافیک و شلوغ امروزی است. از یک سو راندن این خودروها بسیار اقتصادی است و از سوی دیگر در ترافیک فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و رانندگی با آن‌ها ساده است.

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]
واردات کیا پیکانتو
همین موضوع در کنار قیمت اقتصادی سبب شده تا این محصولات در عموم بازارها فروش بالایی داشته باشند. پیکانتو اولین بار در سال 2003 رونمایی شد و تا امروز هم سه نسل از این خودرو به بازار عرضه شده است. نسخه‌ای که قرار است به بازار بیاید، فیس لیفتی از نسل سوم است که در ادامه قصد داریم آن را معرفی کنیم.

طراحی و بدنه کیا پیکانتو

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]
واردات کیا پیکانتو به ایران
طراحی این خودرو کاملا شبیه به همان نسخه‌ای است که در نسل قبل هم به بازار ایران عرضه شده بود. خطوط کلی طراحی همان است اما در جزئیات تغییراتی اندک به چشم می‌خورد. برای مثال طرح جلوپنجره به کلی تغییر کرده و حالا دو چراغ جلو به هم وصل شده‌اند. چراغ‌ها همان ابعاد را دارند اما گرافیک چراغ‌های جلو عقب تغییر کرده و مدرن‌تر شده است.

اساسا تغییرات ظاهری این محصول سبب شده تا کیا پیکانتو در دسته خودش یکی از زیباترین خودروها باشد و از رقبایی چون هیوندای i10 و میتسوبیشی میراژ طراحی زیباتری داشته باشد.

کابین و امکانات کیا پیکانتو

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

در داخل کابین این محصول با طراحی ساده‌ای مواجه هستیم. عموم قطعات پلاستیکی‌اند، اما همین طراحی ساده هم به نحوی انجام شده که کیا پیکانتو از رقباش در این دسته مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

در نسخه فول آپشن یک نمایشگر لمسی در وسط سیستم مالتی مدیا قرار گرفته و کلاستر آنالوگ با کامپیوتر سفری را پشت فرمان می‌بینیم. از آنجا که با یک خودرو کوچک مواجه هستیم، پس در ردیف عقب ماشین فضای کوچکی وجود دارد که نباید انتظار سفر راحت با آن در مسیرهای طولانی را داشته باشید.

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]
امکانات کیا پیکانتو 2023
لازم به ذکر است که این محصول کیا در سال 2019 موفق شد تست‌های ایمنی یورو انکپ را با سه ستاره ایمنی پشت سر بگذارد و در تست‌های آسیا 5 ستاره را از آن خود کرد. در نسخه فول آپشن این محصول، 6 ایربگ 10 نقطه‌ای وجود دارد و قابلیت‌های دیگری چون سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، کنترل حرکت در سربالایی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، ترکیب ال ای دی چراغ‌های عقب و سنسور نور وجود دارد. این مهم را هم در نظر داشته باشید که در این رده اساسا خودروها با آپشن‌هایی به مراتب کمتر و ساده‌تر عرضه می‌شوند، اما پیکانتو نسبت به رقبای خود امکانات بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات فنی و قیمت احتمالی در ایران]

مشخصات فنی کیا پیکانتو

در اشاره به مشخصات فنی کیا پیکانتو باید گفت این خودرو کره‌ای به یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر خطی مجهز شده که به صورت تنفس طبیعی عمل می‌کند و توان تولید قدرتی برابر با 83 اسب بخار و گشتاور 122 نیوتن متر را دارد.

قدرت پیکانتو از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت هیوندای به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و حتی در تریم فول جی تی لاین هم همین مشخصات وجود دارد. دقت کنید که با یک خودرو شهری کوچک مواجه هستیم که نباید از آن انتظار مشخصات فنی خیلی رده بالایی داشت. کیا پیکانتو اصلا سریع نیست اما می‌تواند در استفاده شهری بسیار کاربردی باشد.

قیمت و زمان عرضه پیکانتو

حتی قبل از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو و با اعلام کف و سقف قیمت خودروهای وارداتی، با توجه به بازه قیمتی 10 تا 20 هزار دلاری اعلام شده، انتظار می‌رفت کیا پیکانتو یکی از گزینه‌های اصلی واردات باشد.

حال که کوشا خودرو به عنوان نمایندگی واردات این برند توسط وزارت صمت پذیرش شده است، گویا باید به زودی شاهد عرضه پیکانتو در بازار داخلی باشیم. کیا پیکانتو 2023 در بازار جهانی ممکن است بسته به تریم، قیمتی در محدود 12 تا 16 هزار دلار داشته باشد و این یعنی با توجه به نرخ ارز، هزینه‌های جاری و تعرفه واردات، احتمالا در بازه قیمتی حدود 1 میلیارد تومان برای نسخه فول آپشن در بورس کالا عرضه می‌شود. البته که این قیمت برای یک خودروی کوچک بسیار بالا بنظر می رسد و باید دید واکنش بازار تشنه به واردات به این تازه وارد کوچک چیست.

واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات کیا پیکانتو توسط کوشا خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر