;
coinex

واردات کیا سراتو 2023 به ایران قطعی شد

جدیدترین شواهد از قطعی شدن واردات کیا سراتو 2023 به ایران توسط کوشا خودرو حکایت دارد. اما آیا باید واردات این محصول جذاب را قطعی بدانیم؟

به نظر بعد از بیش از 6 ماه شایعات درباره واردات خودرو، حالا وارد مرحله جدید و شاید جدی‌تری از واردات خودرو شده باشیم! اما آیا این تابو شکسته شده است؟ بله به نظر که چنین می‌رسد چراکه از همین الان و در شرایطی که هنوز خبری از محموله‌های خودروی وارداتی نیست، یکی از واردکنندگان خودرو بیلبوردهایی تبلیغاتی از یکی از محبوب‌ترین محصولات مورد انتظار برای واردات را از همین حالا در نقاطی در سطح شهر تهران نصب کرده است. واردکنندگان هم‌اکنون در حال گذر از مرحله خدمات پس از فروش هستند و امتحانات لازم برای واردات را پاس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ماجرای تقلب در قرعه کشی ایران خودرو چیست؟

واردات کیا سراتو 2023 به ایران

هرچه می‌گذرد، روزهای واردات خودرو به نظر نزدیک‌تر می‌رسد و در حال حاضر یک گام دیگر از این پروسه طولانی طی شده است. بنابر آنچه عبدالله توکلی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفته، اکنون نزدیک به 23 شرکت واردکننده فرایند ارزیابی خدمات پس از فروش و سایر الزامات لازم برای واردات شده‌اند و در ادامه این فرایند ضروری است که مجوزهای لازم محیط‌زیستی را کسب کنند. توکلی لاهیجانی تاکید کرد:

با توجه به آن که فرایند واردات به مدت طولانی در کشورمان متوقف بوده است، ازسرگیری این فرایند نیاز به مذاکرات بین بنگاه‌های خصوصی و طرف‌های خارجی داشت که به خوبی پیش رفته است. اکنون همه زیرساخت‌های مرتبط با اجرای آیین‌نامه واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مهیا شده و شرکت‌های واردکننده نیز عملیات اجرایی واردات را آغاز کرده‌اند.

واردات کیا سراتو 2023 به ایران
واردات کیا سراتو 2023 به ایران

به اعتقاد مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، هر چه به از سرگیری واردات خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خودرو به سمت و سوی رقابتی شدن پیش می‌رود. سیدرضا فاطمی امین پیش‌تر اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم برای واردات انجام شده و شرکت‌های متقاضی واردات درگیر کارهای اجرایی شده‌اند.

به گفته توکلی لاهیجانی، علت تاخیر در واردات خودرو مذاکراتی است که واردکنندگان باید با شرکت‌های خارجی انجام دهند و قرارداد منعقد کنند. پیش از این هم وزیر صمت در گفتگویی اعلام کرده بود که هیچ مانعی برای واردات خودرو در میان نیست. وزارت صمت قبل از این اعلام کرده بود:

خودروسازان فرانسوی به دلیل این که سابقه خوبی به لحاظ تعهداتشان در ایران ندارند و همچنین دولت فرانسه در حوادث اخیر کشور موضع‌گیری‌های نادرستی گرفته است، در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی وجود ندارد.

علاوه بر این منوچهر منطقی اعلام کرده بود که قرار است ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود و اولویت با خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار و سپس زیر ۲۰ هزار دلار خواهد بود. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، از شرکت‌های واردکننده دو مدرک مهم درخواست شده که یکی از آنها ارائه خدمات پس از فروش و پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه است.

همچنین تأکید شده بود که واردات خودرو صرفا از محصولات چینی نخواهد بود و خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد. منطقی در ادامه افزود:

قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود. اگرچه در موضوع واردات بر خودروهای اقتصادی تاکید شده، اما قیمت این خودروها لزوما اقتصادی نخواهد بود، زیرا در بورس عرضه می‌شوند.

واردات کیا سراتو 2023 به ایران
واردات سراتو 2023 به ایران

گفتنی است که آخرین مدل کیا  سراتو که وارد ایران شد مربوط به 5 سال پیش بود. البته چهارمین نسل کیا سراتو از سال 2017 وارد بازارهای جهانی شد اما متاسفانه به علت ممنوعیت واردات خودرو وارد ایران نشد.

چندی پیش از این، کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی کیا در ایران معرفی شد، این شرکت قصد دارد نسل جدید این سدان جذاب را وارد کشور کند و بیلبوردهای تبلیغاتی آن را از هم اکنون در نقاطی در سطح شهر تهران نصب کرده است. این خودرو در دو مدل با پیشرانه‌های 1.6 لیتری تنفس طبیعی و یا 2 لیتری عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واردات کیا سراتو 2023 به ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    از همین الان مشخصه بهتون قول میدم قیمت نهایی این ماشین نزدیک به دو میلیارد میرسه دسته مردم بیچاره

    پاسخ

    دولت داره تلاش می‌کنه کلا قیمت خودرو ها بره بالای یک میلیارد چون در این صورت کلی از طریق فروش آهن پاره به مردم کاسب میشه کلی هم از اخذ مالیات سالیانه از این آهن پاره های بالای یک میلیارد کاسب میشه.یه عده خاص هشتاد و پنج میلیون نفر ایرانی را گروگان گرفته و دارن به بردگی میکشن

    پاسخ

    آفرین. ایول داری

    پاسخ

    دمت گرم زدی تو خال مرتضی، دقیقا

    پاسخ

    به اسم ما قشر زیر خط فقر و به کام شرکت های خودرویی

    پاسخ

    قرار بود خودرو ارزان قیمت وارد کنند برای قشر متوسط ، این بیاد حداقل ۱.۵ میلیارد قیمت میخوره به کام دلال

    پاسخ

    دوستان گفتن قیمتش بالای یک میلیارد در میاد. الان چینیا رو دارن بالای یک میدن. سراتو دیگه جای خود داره

    پاسخ

    وارد شدن به کنار چه قیمتی عرضه میشه مهمه لابد یه میلیارد به بالا در نتیجه اصلا کسی نمیره سراغش چون قیمت خوده ماشین یه ورد هزینه قطعات یدکی و دستمزد تعمیرکار یه ور! مگه یکی ماهی چهارصد میلیون درامدش باشه که اون شخصم صد درصد میره سراغ بنز

    پاسخ

    به اعتقاد مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، هر چه به از سرگیری واردات خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خودرو به سمت و سوی رقابتی شدن پیش می‌رود.

    26 هزار دلاره.. بیاد ایران میشه یک میلیاردو هشتصد حداقل.. با چی رقابت میکنه؟

    پاسخ

    با خر مش ممد فقط می تونه رقابت کنه

    پاسخ

    با این پول میشه پرادو نسل قدیم سوار شد که ارزشش خیلی بالاتر از این لگنه کره ایه قیمته پره سراتو بیشتر از ششصد نمی ارزه کی حاضره جنسیس و پرادو و مزدا و….بگذره بیاد این همه پول بده به سراتو

    پاسخ