;
coinex

دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی / رشیدی: این شیوه فیلترینگ غلط است!

دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی خبرساز شد. رشیدی ضمن اعلام این مورد از احتمال رفع فیلترینگ اینترنت بعد از خاموش شدن تب اعتراضات گفت.

دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی و اظهار نظر او در ارتباط با شیوه فیلترینگ کشور خبرساز شد. جلال رشیدی کوچی ضمن غلط شمردن شیوه فیلترینگ در کشور، از رفع این محدودیت بعد از آرام شدن اوضاع کشور خبر داد. رشیدی یکی از مخالفین اصلی طرح صیانت است که به موضوع بیکار شدن تعداد زیادی از مردم بر اثر فیلترینگ اینستاگرام نیز پرداخته است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس و یکی از مخالفان طرح صیانت، در نشست «مجلس انقلابی؛ از حرف تا عمل» تأکید کرده که با ولنگاری فضای مجازی موافق نیست اما فیلتر کردن هم راه چاره نیست:

مخالفت من با طرح صیانت به منزله موافقت با ولنگاری فضای مجازی نبود و به این منزله هم نیست که به دنبال تدوین قانون برای فضای مجازی نباشیم. در هیچ کشور و حکومتی مانند ایران فضای مجازی رها و یله نیست. نگاه ما این بود که به دلیل اینکه طرح صیانت اقناع‌سازی فضای جامعه را به دنبال نداشته، موجب افزایش نارضایتی شده و فیلتر کردن نیز راه چاره نیست.

دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی

رشیدی کوچی به عنوان مثالی از راهگشا نبودن فیلترینگ به توییتر اشاره کرد که با وجودی که ۱۳ سال است فیلتر است اما اعلام شده که در حوادث اخیر «بیشترین فضا و بستر برای آسیب توییتر بوده است. پس یا فیلترینگ جواب نمی‌دهد یا فیلتر انجام نشده بود.»

این نماینده مجلس در مقابل فیلترینگ به این شیوه، از سطح دسترسی متمایز برای گروه‌های مختلف دفاع کرد و در این زمینه از روسیه مثال آورد و گفت در این کشور در هر مکانی وای‌فای تعبیه شده بود و هر کدام از آن‌ها سطح دسترسی مشخصی داشتند و برای اتصال به آن نیز باید احراز هویت صورت می‌گرفت و مسائل به راحتی قابل پیگیری بود: «دسترسی وای‌فای در خیابان برای امور روزمره بود اما در مترو وضعیت متفاوت بود؛ به طوری که تماس صوتی و تصویری واتس‌آپ و اینستاگرام فیلتر بود اما به بقیه امکانات دسترسی وجود داشت.»

رشیدی کوچی با اشاره به اینکه در مجلس این کشور همه به همه موارد دسترسی داشتند گفت پیشنهاد داده‌ایم، نمی‌توان همه دسترسی‌ها را بست:

«به جای این کار وای‌فای فعال کنید. فیلترشکن نیز امنیت را به شدت کاهش می‌دهد. این شیوه فیلترینگ راهگشا نخواهد بود.»

او تأکید کرده که اگر دانشجو نیاز به دسترسی به سایت‌های خاصی دارد، باید سطح بالاتری از دسترسی نه روی سیم‌کارت بلکه وای‌فای داشته باشد.

دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی

«سطح دسترسی» که رشیدی کوچی به عنوان جایگزین فیلترینگ پیشنهاد می‌دهد همان اینترنت طبقاتی است که فیلترینگ را در سطوح مختلفی اجرا می‌کند و با نظام احراز هویت دقیق نه تنها سطح دسترسی گروه‌های مختلف را متمایز می‌کند بلکه امکان کنترل شدن کاربران را هم بالا می‌برد.

نماینده مردم مرودشت همچنین اشاره کرد که افراد زیادی در اینستاگرام درآمد داشتند که با محدودیت‌های رخ‌داده دچار مشکل شده‌اند و گفت: «البته قول داده شده بعد از آرام شدن فضا، فیلتر رفع شود که امیدواریم به قول‌شان عمل کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دفاع نماینده مجلس از اینترنت طبقاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ملا زاده ها و سپاهی زاده ها اینترنت داشته باشن کافیه ، بقیه ملت همون امنیتی که دارند از سرشون هم زیاده

    پاسخ

    حالا تو دفاع کن وقتی قرار نیست اتفاقی بیفته دیگه فایده ای نداره

    پاسخ