;
coinex

شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه برای مالکان خودرو اعلام شد

شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه اعلام شد. اما در این طرح مالیاتی چه افرادی از مالکان خودرو معاف از مالیات می‌شوند؟

شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه برای مالکان خودروهای غیرتجاری با سن بالای 18 سال که حداقل به مدت 2 سال خودرو را در تملک خود داشته‌اند، معاف از مالیات می‌شوند. به طور کلی با اعلام این طرح می‌توان گفت که حدود 98 درصد از مردم ایران با توجه به میزان تملک خودرو (از 0 تا 3 دستگاه خودرو)، معافیت از مالیات می‌شوند.

بیشتر بخوانید: طرح فروش هایما S8 دی 1401 [+شرایط و قیمت]

شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه اعلام شد

بر اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه، هر شخص غیرتجاری بالای ۱۸ سال که صاحب یک وسیله نقلیه باشد و دوره تملک آن بیش از ۲ سال باشد، معاف از مالیات بر عایدی سرمایه است.

همچنین هر شخص به تعداد همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال که وسیله نقلیه به آنها تعلق ندارد، هر ۵ سال یک بار می‌تواند از معافیت وسایل نقلیه (تا حداکثر ۴ وسیله) استفاده کند.

شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه اعلام شد

شرط برخورداری از این معافیت، دوره تملک بیش از ۲ سال برای هر وسیله نقلیه است. طبق آمار پایگاه رفاه ایرانیان، بیش از ۹۸ درصد از خانوارهای ایرانی بین ۰ تا ۳ خودرو دارند.

بنابراین با اعمال این معافیت، بیش از ۹۸ درصد خانوارها معاف از مالیات شده و گروه خاصی که نسبت به سوداگری در بازار خودرو اقدام می‌کنند، مشمول مالیات خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شرایط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر