coinex
راهنمای خرید تکراتو

بازسازی چهره فرعون مصر با یک مدل سه بعدی

دانشمندان با استفاده از یک مدل سه‌بعدی موفق به بازسازی چهره فرعون مصر پس از 3200 سال از مرگ او شده‌اند. اکنون می‌توانید با رامسس دوم ملاقات کنید.

دانشمندان ضمن بهره‌گیری از یک مدل سه‌بعدی از جمجمه «رامسس دوم»، برای نخستین بار موفق به بازسازی چهره فرعون مصر شدند. آن‌ها سپس جهت دستیابی به چهره او در زمان اوج قدرتش فرایند پیری را در این چهره معکوس کردند.

مدل سه‌بعدی از سر این پادشاه مصر با تلاش گروهی از پژوهشگران از مصر و انگلیس با استفاده از سی‌تی اسکن جمجمه رامسس دوم، به‌دست آمده است. در مرحله بعد از تکنیک‌های کاهش سن استفاده شد تا حدود 50 سال به عقب بازگردد. بنابراین ظاهراً چهره رامسس کبیر در اوج قدرت حکومت خود مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: ابزار هوش مصنوعی Point-E با قابلیت تبدیل متن به مدل‌های سه بعدی

بازسازی چهره فرعون مصر با یک مدل سه‌بعدی

«کارولاین ویلکینسون»، رئیس آزمایشگاه چهره‌ها از دانشگاه جان مورز لیورپول چهره این فرعون مصری را بازسازی کرده است. او درباره فرایند انجام این کار بیان می‌کند:

«ما مدل سی‌تی اسکن جمجمه را تهیه کردیم تا به مدل سه‌بعدی جمجمه برسیم و بتوانیم آن را به کامپیوتر بدهیم».

بر اساس اعلام ویلکینسون، آن‌ها پایگاه داده‌ای از آناتومی‌هایی که قبلاً برای صورت مدل‌سازی شده بودند، را وارد این پروژه کردند تا عملیات هماهنگ‌سازی با این جمجمه را به بهترین شکل انجام دهند: «ما اساساً این چهره را از سطح جمجمه گرفته تا سطح صورت، ساختار ماهیچه‌ها، لایه‌های چربی و در آخر لایه پوست ساختیم».

بازسازی چهره فرعون مصر

این مطالعه در واقع اولین «بازسازی چهره علمی» از صورت این فرعون قدرتمند محسوب می‌شود. «سحر سلیم»، محقق دانشگاه قاهره در مصر که مدل سه‌بعدی جمجمه رامسس دوم را ایجاد کرده، در مورد این کار بزرگ گفت:

«تصور من از چهره رامسس دوم تحت تأثیر چهره مومیایی او بود. اما این بازسازی چهره اجازه داد تا یک چهره واقعی روی این مومیایی قرار دهیم».

ویلکینسون همچنین اذعان دارد که برای رنگ پوست، چشم و چین‌وچروک‌ها از سلیم مشاوره گرفته و محتمل‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کرده است. افزون بر این، منبع آن‌ها متونی است که درباره شاه رامسس دوم وجود دارد. این فرعون به‌مدت 66 سال در سال‌های 1279 تا 1213 قبل از میلاد بر مصر حکومت کرده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره بازسازی چهره فرعون مصر با یه مدل سه‌بعدی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر