;
coinex

افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران [+جزئیات]

افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران به یکباره و بدون اعلام قبلی، دانشجویان جدیدالورود را در شوک فرو برد. ماجرا از چه قرار است؟

افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران منجر به اعتراض جمعی این دانشجویان جدیدالورود شد. داشنجویان مقطع کارشناسی ارشد در حالی‌که برای دریافت کارت ورود به جلسه در سامانه هیج‌گونه بدهی نداشتند، بعد از گذشت یک هفته متوجه شدند سامانه کارت ورود به جلسه امتحانی به ‌دلیل بدهی غیرفعال شده است.

این دانشجویان موضوع را به خبرگزاری دانشجویان ایران اطلاع دادند تا این خبرگزاری پیگیر مشکلاتشان شود. در نهایت مشخص شد که شهریه پرداحت شده است، اما مبلغ پرداختی علی‌الحساب بوده است.

بیشتر بخوانید: وزیر کار: انتخاب نحوه دریافت یارانه با مردم است / 11 قلم کالا برای طرح کالابرگ در نظر گرفته شده است

افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران

جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد) دوره مجازی دانشگاه تهران در تماس با خبرگزاری دانشجویان ایران، از افزایش ناگهانی شهریه خود خبر دادند. به گفته این دانشجویان، کارت ورود به جلسه امتحان آنها تا هفته گذشته فعال و در دسترس بوده و میزان بدهی آنها صفر اعلام شده بود. اوایل هفته جاری، لینک کارت ورود به جلسه امتحانات این گروه از دانشجویان غیرفعال شده و به آنها مبلغی تحت عنوان بدهی شهریه اعلام شد.

افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران

یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی گفت:

من ورودی ۱۴۰۱ ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه تهران هستم. برای ثبت نام دوره مجازی اولین بار مبلغ پنجاه میلیون ریال شهریه پرداخت کردم، سپس اواسط ترم مجددا مبلغ هشت میلیون و نهصد و هفتاد هزار ریال از تمامی دانشجویان دریافت شد.

وی ادامه داد: «حال که در بازه‌ زمانی مربوط به ارزشیابی اساتید هستیم، مجدد و برای بار سوم در طول یک ترم بدهکار شده‌ایم و با بدهی به مبلغ ۱۰ میلیون و نود و هفت هزار ریال مواجه هستیم. این بار هم دانشگاه تهران با طرح مسائلی چون عدم امکان شرکت در امتحانات، بروز مشکلات در پروسه‌ انتخاب واحد ترم آینده و موارد دیگر، دانشجویان را در عمل انجام شده قرار می‌دهد تا چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌ مذکور نباشد.» یکی دیگر از دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه تهران نیز در این خصوص گفت:

پیش از انجام فرآیند ارزشیابی اساتید و برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحان، شهریه مشخص شده را به صورت کامل پرداخت کردم و مبلغ بدهی صفر شد و در نهایت، کارت ورود به جلسه امتحان را مشاهده کردم.

وی تأکید کرد: «اما چند روز قبل که مجددا برای اطمینان از تاریخ برگزاری امتحانات به سایت دانشگاه مراجعه کردم با بدهی ۸۶۰ هزار تومانی مواجه شدم که پس از پرس و جو متوجه شدم این موضوع در مورد سایر همکلاسی ‌ها هم صدق می‌کند و بخش مربوط به کارت ورود به جلسه امتحان همگی ما به دلیل این بدهی، نمایش داده نمی‌شود! این افزایش شهریه تا پایان ترم، به دانشجویان اطلاع‌رسانی نشده بود و درخواست ناگهانی این مبلغ با توجه به شرایط اقتصادی موجود و درست نزدیک به زمان برگزاری امتحانات، فشار مضاعفی را به دانشجویان وارد کرده است.»

افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران

محمد میره‌ای، مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا،ضمن تایید این مطلب و با بیان اینکه شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز این مرکز آموزشی افزایش یافته است، توضیح داد:

براساس مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه تهران، شهریه دانشجویان جدید افزایش یافته است. دانشگاه تهران به صورت هیئت‌امنایی مدیریت می‌شود و تصمیمات از سوی اعضای آن گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان تصویب شهریه چند سناریو در هیئت‌امنا مطرح می‌شود و سپس تصمیم نهایی گرفته می‌شود، تاکید کرد: «افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان نو ورود پیشنهاد شده بود اما با تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه، میزان افزایش به ۴۰ درصد رسید.»

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران افزود:

شهریه‌ای که دانشجویان پیش از افزایش، پرداخت کرده‌اند به صورت “علی‌الحساب” بوده است و تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه تهران مبنی بر افزایش شهریه دانشجویان نوورود ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش شهریه دانشجویان مجازی دانشگاه تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر