;
coinex

زنگ خطر بحران آب تهران به صدا درآمد؛ ذخیره آب در دبه و آبرسانی با تانکر در آینده نزدیک!

وضعیت ذخایر آب کشور به ویژه تهران در وخیم‌ترین حالت خود قرار دارد و با توجه به تداوم بحران آب تهران ذخیره آب در دبه های پلاستیکی دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

با توجه به بحران آب تهران ذخیره آب در دبه‌های پلاستیکی در آپارتمان‌های تهران آغاز شده است! خبری تلخ که برخی شهروندان تهرانی آن را به این شکل توضیح می‌دهند که شب‌ها از حدود ساعات 10:30 تا 11 آب قطع شده و شهروندانی که گرمایش خانه‌های آن‌ها با شوفاژ است، علاوه بر مشکل آب تا صبح باید سرما را هم تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: بحران آب در تهران ؛ آیا آب تهران ناسالم است؟

وخیم‌ترین بحران آب تهران در نیم قرن اخیر

اخیرا و در گزارشی از سوی شرکت مدیریت منابع آب تهران مشخص شد که تنها حدود 14 درصد ظرفیت 5 سد تهران پر شده و بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس هم در واکنش به بحران آب در ایران گفته که به‌منظور تامین آب آشامیدنی برخی استان‌ها مجبور به برداشت آب از چاه‌های کشاورزی بوده‌اند تا از تکرار وضعیت قطع آب همدان جلوگیری شود.

بحران آب تهران

آبفا تهران در واکنش به شهروندان نگران بحران آب تهران اعلام کرد:

«وضعیت آب پایتخت به وخیم‌ترین شرایط نیم قرن اخیر رسیده و آنها مجبور هستند شبانه فشار شبکه آب را کاهش دهند و در برخی آپارتمان‌ها تاسیسات لوله‌کشی قدرت پمپاژ آب به طبقات بالایی را ندارد».

مختاری، از کارشناسان منابع آب کشور هم از احتمال آبرسانی به برخی محلات تهران با تانکر در آینده نزدیک خبر داده زیرا در این استان خارج از ظرفیت زیستی جمعیت‌پذیری شده و تهران افزون بر برداشت بی‌رویه آب از منابع خود، از تمام حوضه‌های آبریز اطراف آب دریافت کرده که با مدیریت ناکارآمد منابع آب در این منطقه خطر فرونشست نیز قوت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بحران آب تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر