;
coinex

مشمولان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان توسط مجلس معرفی شدند

در جلسه علنی امروز مجلس با توجه به دستور کار نمایندگان، به طرح مالیات بر عایدی سرمایه و مشمولان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان رسیدگی شد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز، نمایندگان مجلس براساس دستورکار خود تصمیم به عدم الزام صدور صورتحساب الکترونیکی برای اشخاص تجاری در مورد فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، گرفتند.

بیشتر بخوانید: کاربران می‌توانند از خدمات و مشکلات پلتفرم‌های ایرانی شکایت کنند!

طرح مجلس در مورد مشمولان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

مصوبه نمایندگان مجلس همچنین برای معرفی مشمولان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک تبصره به عنوان تبصره (4) به ماده (3) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان الحاق کردند که به این شرح است: «تبصره 4- اشخاص تجاری در خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند».

در ادامه نمایندگان ملت در این جلسه با ماده 4 طرح مذکور با 128 رای موافق، 20 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت خود را اعلام کردند.

مشمولان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

ماده 4 طرح مذکور تاکید دارد که عبارت «ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده» در تبصره ماده 2 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان حذف خواهد شد. لذا تبصره ماده 2 قانون پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان براساس مصوبه مجلس به این صورت در خواهد آمد:

«فهرست مؤدیانی که به دلیل ماهیت کسب و کار آن‌ها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد».

بر همین اساس، ساکنان بهارستان در ادامه جلسه علنی خود با ماده 5 طرح مالیات بر عایدی سرمایه با 152 رای موافق، 17 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشمولان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر