;
coinex

6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما ؛ البته مشروط به مهاجرت به پلتفرم داخلی!

سازمان فناوری اطلاعات مدعی است که برای جبران خسارت کسب‌وکارها در دوران قطعی اینترنت باید 6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما تضمین شود.

6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما در بخشی از سخنان معاون سازمان فناوری اطلاعات مطرح شده است. مهدی کریمی در ادامه طرح «حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین» که با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد کلید خورد، جزئیات طرح دیگری به نام«آیین‌نامه حمایت از سکو‌ها و کسب‌و‌کار‌های اقتصاد دیجیتال» را شرح داده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما

معاون سازمان فناوری اطلاعات در تشریح جزئیات بسته حمایتی از سکوها و کسب‌وکارها گفت:

صدا ‌و‌سیما مکلف شده پلتفرم‌های مشمول این طرح را به مدت 6 ماه، ترجیحاً رایگان تبلیغ کند.

به گفته کریمی: «طبق ماده 11 این آیین‌نامه، دسترسی و استفاده از اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های داخلی، بدون مجوز قانونی یا موافقت صاحبان پیام، ممنوع است.»

6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما
6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما

وزارت ارتباطات با همکاری وزارت اقتصاد، دهم آبان‌ماه از طرح حمایتی از کسب‌وکارهای آنلاین و پلتفرم‌ها رونمایی کرد. در همین راستا نشستی با موضوع «آیین‌نامه حمایت از سکو‌ها و کسب‌و‌کار‌های اقتصاد دیجیتال» برگزار شد و «مهدی کریمی نیسیانی»، معاون سازمان فناوری اطلاعات، جزئیات این بسته حمایتی را تشریح کرد.

اگرچه بخش اعظمی از گفته‌‌های او، پیش از این توسط وزیر ارتباطات مطرح شده بود، اما برخی از جزئیات مطرح‌شده از زبان کریمی، تازگی دارد. معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماده سوم این آیین‌نامه به بحث تبلیغات اختصاص دارد، گفت:

اولین موضوع به چارچوبی که دستگاه‌های دولتی و رسانه‌ای دارند، باز می‌گردد. بخش دیگر این ماده حمایت‌های تبلیغاتی از جنس دیگری را در بر می‌گیرد. از جمله اینکه سازمان صدا‌و‌سیما مکلف شده تبلیغ و معرفی سکوهای مشمول را به مدت 6 ماه ترجیحاً به‌صورت رایگان و پس از آن بر‌اساس تعرفه فرهنگی انجام دهد. همچنین کلیه تعاملات سازمان صدا‌و‌سیما باید از طریق همین سکوهای مشمول صورت پذیرد.

6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما
6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما

وی تأکید کرد: «حفظ زنجیره مشتریان و اطلاع‌رسانی به آن‌ها برای کسب‌وکارهایی که تازه به پلتفرم داخلی منتقل می‌شوند، بسیار مهم است.» از‌همین‌رو، به گفته کریمی:

پلتفرم متعهد شده از طریق تبلیغات رایگانی که در اختیار کسب‌و کارها می‌گذارد، به آن‌ها کمک کرده تا 50 درصد مخاطبان و مشتریان خود را دوباره جذب کنند.

بحث تبلیغات کسب‌وکارها و پلتفرم‌ها در صدا‌و‌سیما موضوعی است که طی یک‌ماه گذشته با حواشی مختلفی روبه‌رو شده است. چندی پیش وزارت صمت از پیشنهادی برای ارائه هزار میلیارد تومان به صدا‌و‌سیما خبر داده بود تا کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت را تبلیغ کند. البته شورای رقابت با ورود به ماجرا، خواستار شفاف‌سازی هرچه بیشتر این بسته شد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ماده یازدهم آیین‌نامه اظهار داشت: «در این ماده به صراحت گفته می‌شود که هرگونه دسترسی و استفاده از اطلاعات کاربران بدون مجوز قانونی یا موافقت صاحبان پیام، ممنوع است». این اولین آیین‌نامه یا قانونی است که به این صراحت در مورد مالکیت داده صحبت کرده است.

6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما
6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما

او تأکید دارد این آیین‌نامه هر سه رکن زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال یعنی سکو، کسب‌و‌کار و مردم را در نظر گرفته است:

دوستان ما در معاونت حقوقی وزارت ارتباطات در حال تلاش هستند تا بخشی از این ظرفیت‌ها را در چارچوب مصوبات مجلس و قوانین هم در بیاورند. همه هدف دولت حمایت از توسعه کسب‌و‌کارهای دیجیتال مبتنی بر پلتفرم‌های داخلی است.

در حالی کریمی از غیرقانونی بودن دسترسی به پیام کاربران بدون مجوز سخن می‌گوید که صبح امروز وزیر ارتباطات در مجلس اعلام کرد حریم خصوصی، خط قرمز وزارت ارتباطات است و احدی حق ندارد به اطلاعات مردم در پلتفرم‌های داخلی دست‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اجرایی شدن 6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر