;
coinex

رکورد جدید ایلان ماسک ؛ اولین فردی که در یکسال 200 میلیارد دلار از دست می‌دهد!

رکورد جدید ایلان ماسک در از دست دادن اموال در یک سال به ثبت رسید. این میلیاردر آمریکایی در یکسال بخش زیادی از دارایی خود را از دست داده است.

رکورد جدید ایلان ماسک در رتبه اول دود کردن سرمایه طی دوره یکساله به ثبت رسید. ایلان ماسک مالک شرکت‌های اسپیس‌ایکس، تسلا و توییتر گوی سبقت را از جف بزوس مؤسس و مالک فروشگاه اینترنتی آمازون ربود و مدت زیادی به عنوان ثروتمندترین فرد جهان لقب گرفت. اوضاع داشت خوب پیش می‌رفت که ماسک ایده خرید توییتر به سرش زد.

پس از کش و قوس‌های فراوان، ماسک توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار ازآن خود کرد و از همان بدو ورود به این شرکت، اقدامات سختگیرانه‌ای انجام داد. این اقدامات منجر به از دست دادن محبوبیت او و کاهش تعداد کاربران توییتر شد.

این پایان ماجرا نبود چرا که ایلان ماسک مجبور شد برای جبران ضرر مالی بخش عمده‌ای از سهام شرکت تسلا را بفروشد ولی با این اتفاق اوضاع برای او پیچیده‌تر شد و در نهایت تا به الان او حدود 200 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین مرد جهان!

رکورد جدید ایلان ماسک در از دست دادن درآمد

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ به دومین فرد در دنیا تبدیل شد که ثروت شخصی‌اش از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند. او ماه‌ها پس از جف بیزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آمازون، به این دستاورد بزرگ رسید. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اکنون یک رکورد دیگر در اختیار دارد:

او تنها فرد در دنیا محسوب می‌شود که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت شخصی‌اش را از دست می‌دهد.

ماسک که اکنون ۵۱ سال سن دارد و مشغول مدیریت همزمان چند شرکت بزرگ است، در ماه‌های اخیر با افت ثروت مواجه شده است. در پی سقوط سهام تسلا، ارزش دارایی‌های ایلان ماسک به ۱۳۷ میلیارد دلار کاهش یافت. در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ آبان ۱۴۰۰) ارزش ثروت ایلان ماسک به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید و هرگز از آن فراتر نرفت. ماسک تا یک ماه قبل ثروتمندترین فرد دنیا بود، تا این‌که جایگاه خود را به برنارد آرنو واگذار کرد.

رکورد جدید ایلان ماسک در از دست دادن درآمد

به گزارش بلومبرگ، ثروت ایلان ماسک تا حد زیادی به عملکرد تسلا در بازارهای مالی ارتباط دارد. ارزش بازار خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۲۱ به یک تریلیون دلار رسید و این شرکت توانست نام خودش را در کنار اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت در تاریخ ثبت کند. این دستاورد در حالی ثبت شد که خودروهای برقی تسلا تنها بخش کوچکی از صنعت خودرو را به خود اختصاص داده بودند.

حال‌که رقبای تسلا حضور پررنگ‌تری در بازار خودروهای برقی دارند، این شرکت با روزهای درخشان خداحافظی کرده است. تسلا در راستای افزایش تعداد مشتریانش در اقدامی کم‌سابقه تخفیف ۷٬۵۰۰ دلاری برای خریداران آمریکایی در نظر گرفت. همزمان گفته می‌شود که حجم تولید خودروهای تسلا در کارخانه‌ی بزرگ شانگهای در حال کاهش است.

در همین حین که فشار بر تسلا افزایش می‌یابد، ایلان ماسک بخش قابل‌توجهی از زمان خود را صرف توییتر می‌کند. او چند ماه پیش شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور را با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کرد. ماسک از زمان تصاحب توییتر، این پلتفرم را زیر و رو کرده است.

رکورد جدید ایلان ماسک در از دست دادن درآمد

ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ افت عجیب‌و‌غریبی تجربه کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد صرفاً در یک سال اخیر، تسلا ۶۵ درصد از ارزش بازار خود را از دست داده است.

ماسک در سال ۲۰۲۲ برای تأمین بودجه‌ی تصاحب توییتر، میلیاردها دلار از سهام تسلا را فروخت. بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، سهام تسلا دیگر بزرگ‌ترین دارایی ایلان ماسک محسوب نمی‌شود. او اکنون ۴۴ میلیارد دلار سهام در تسلا و ۴۴٫۸ میلیارد دلار سهام در اسپیس ایکس دارد. بر اساس اسناد مالی، ایلان ماسک صاحب ۴۲٫۲ درصد از سهام اسپیس ایکس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رکورد جدید ایلان ماسک در از دست دادن سرمایه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر