;
coinex

کنسول بازی Arduboy Mini معرفی شد؛ تجربه 300 بازی با نمایشگری کمتر از 2 اینچ!

کنسول بازی Arduboy Mini معرفی شد. این دستگاه به اندازه یک چوب کبریت است، نمایشگری OLED دارد و در دل خود 300 بازی متفاوت جای داده است.

کنسول بازی Arduboy Mini که یک کنسول دستی کوچک است معرفی شد. این کنسول از یک نمایشگر OLED بهره می‌برد و دست شما را برای انتخاب بازی از بین 300 بازی مختلف باز می‌گذارد. این بازی‌ها متن‌باز هستند و توسط تیمی توسعه‌دهنده ساخته شده‌اند. قیمت این کنسول نیز 29 دلار است و تنها در 13 ساعت توانست به جذب 10هزار سرمایه دست یابد.

بیشتر بخوانید: لغو عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو گیمرها را بهت‌زده کرده است!

کنسول بازی Arduboy Mini معرفی شد

کنسول‌های بازی دستی روزبه‌روز محبوب‌تر و انواع مختلفی از آن‌ها ساخته می‌شود. حالا جدیدترین محصول در این خانواده، یک کنسول به نام Arduboy Mini است که اگرچه اندازه‌ای مشابه یک قوطی کبریت دارد، اما نمایشگر OLED و صدها بازی متن‌باز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

خالق این کنسول فردی به نام «کوین بیتس» است که کنسول Arduino را هم توسعه داده است. محصول جدید این فرد از طراحی باز استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند سخت‌افزار و کدهای آن را دستکاری کنند.

این کنسول همان‌طور که می‌توان از اندازه‌اش حدس زد، اسپیکر یا باتری درونی ندارد و به‌جای آن به ورودی آن‌ها مجهز شده است. با استفاده از پورت USB-C می‌توانید آن را به یک باتری یا پاوربانک متصل و از آن استفاده کنید.

کنسول بازی Arduboy Mini معرفی شد

این کنسول بازی دستی به یک نمایشگر تک‌رنگ OLED با رزولوشن 128 در 64 پیکسل، پردازنده 16 مگاهرتزی ATmega32u4 و 7 دکمه مجهز شده است که 4 دکمه آن در سمت چپ و 2 دکمه آن در سمت راست بخش جلویی قرار دارند. از 4 دکمه می‌توان برای حرکت در بازار استفاده کرد و 2 دکمه دیگر هم دکمه‌های اکشن یا عملکردی محسوب می‌شوند. در بخش پشتی هم یک دکمه دیگر قرار دارد که برای ریست کنسول باید از آن استفاده کنید.

روی این کنسول کوچک 300 بازی قدیمی 8 بیتی نصب شده است که تمام آن‌ها متن‌باز هستند و توسط یک جامعه توسعه‌دهنده جداگانه ایجاد شده‌اند.

کنسول Arduboy Mini هم‌اکنون با قیمت 29 دلار به‌عنوان یک پروژه در کیک‌استارتر حضور دارد و تنها در 13 ساعت (در روز 7 دسامبر) توانست به هدف اولیه‌اش، یعنی جذب 10 هزار دلار سرمایه، دست پیدا کند. انتظار می‌رود این کنسول از ژوئن 2023 در اختیار خریداران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کنسول بازی Arduboy Mini چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر