;
coinex

روسیه در حال توسعه کیت‌هایی برای شناسایی ترمینال‌های استارلینک روی زمین است؛ ایران در صف خرید!

روسیه به دنبال شناسایی ترمینال‌های استارلینک روی زمین با یک ابزار خاص است. ظاهراً این کیت یک نوع آنتن است که بر روی یک وسیله نقلیه سوار شده است.

روسیه درصدد شناسایی ترمینال‌های استارلینک روی زمین برآمده است. این کشور می‌خواهد با جای‌گذاری یک سری آنتن مخصوص که بر روی وسیله نقلیه متصل می‌شوند، ترمینال‌های استارلینک را شناسایی کند. استفاده از استارلینک تنها پل ارتباطی مردم اوکراین پس از حمله روسیه به کشورشان بوده و فقط از این طریق می‌توانند با دوستان خود ارتباط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از فعالیت 800 دستگاه ترمینال استارلینک در کشور خبر داد!

شناسایی ترمینال‌های استارلینک روی زمین توسط روسیه

گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه به دنبال توسعه کیت‌هایی برای شناسایی ترمینال‌های استارلینک است. به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، یک وبلاگ‌نویس نظامی روسی قرار است آزمایش کیت‌هایی را برای شناسایی ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس آغاز کند.

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایتی که صرفا به بازاریابی آنها اختصاص دارد، این کیت‌های تشخیصی توسط یک کارخانه اسلحه‌سازی در سن‌پترزبورگ روسیه تولید می‌شوند.

شناسایی ترمینال‌های استارلینک روی زمین توسط روسیه
پس از حمله ویرانگر روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین که منجر به کشته‌شدن بسیاری از افراد و همچنین مختل‌شدن شیوه زندگی در این کشور جنگ‌زده شد، استارلینک نقش مهمی در قادر ساختن مردم این کشور برای حفظ ارتباط داشته است. به‌نظر می‌رسد این کیت اساسا آنتنی است که روی یک وسیله نقلیه نصب شده و تنها هدف آن شکار ترمینال‌های استارلینک است. گفته می‌شود این تجهیزات که Borschevik نام گرفته است، می‌تواند دیش‌های کاربران را از فاصله پنج متری و با دقت زیادی شناسایی کند.

کارخانه تسلیحات Sestroretsk به عنوان سازنده آن، ‌Borschevik را در لیست سلاح‌های خود قرار داده؛ به این معنی که روسیه برای ایجاد اختلال در عملکرد سرویس استارلینک پیشرفت‌های زیادی کرده است. تاکنون روسیه چندین‌بار به انجام عملیات‌های نظامی علیه استارلینک اشاره کرده است. طبق مشخصات ارائه‌شده در وب‌سایت این سازنده، کیت تشخیص ترمینال استارلینک می‌تواند دیش‌ها را با دقتی بین پنج تا ۶۰متر تشخیص دهد. همچنین می‌توان آن را در ۵ دقیقه مستقر کرد، برد عملیاتی آن ۱۰ کیلومتر است و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا دیش کاربران را پیدا کند.

علاوه‌ بر این توضیح داده شده که Borschevik را می‌توان برای استتار رنگ‌آمیزی کرد و کار خود را فقط با منبع برق خودرو انجام داد. Sestroretsk یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های مهمات‌سازی در روسیه است که سال ۱۷۲۱ توسط «پتر کبیر» تزار روسیه در بین سال‌های ۱۶۸۲‌تا۱۷۲۵ راه‌اندازی شده است. با این وجود باید منتظر عملیاتی شدن این طرح بود تا مشخص شود آیا واقعا این کیت‌ها قادر به انجام کار ادعا شده و از کار انداختن ترمینال‌های استارلینک هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شناسایی ترمینال‌های استارلینک روی زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دروغه
    اون هم نقل قول از یک وبلاگ نویس روسی که حرف مفت زیاد میزنند !
    فقط در صورتی میشه جای آنتن را فهمید که بین ماهواره و بشقاب قرار داشت آن هم هنگامی که بشقاب در در حال ارسال امواج است چون سیگنال های ارسالی به صورت متمرکز و فقط در راستای ماهواره است . این کار هم عملا امکان پذیر نیست

    پاسخ