;
coinex

برنامه Dark Sky توسط اپل متوقف شد؛ انتقال قابلیت‌های محبوب به برنامه جایگزین!

برنامه Dark Sky که در زمینه هواشناسی برای کاربران محبوب بود، اخیراً با وجود خریداری آن در سال گذشته از سوی اپل برای همیشه متوقف و از اپ استور حذف شد.

اپل که در سال 2022 اقدام به خریداری برنامه Dark Sky کرده بود، حال تصمیم به غیرفعال‌سازی این برنامه محبوب هواشناسی برای همیشه گرفته است. در همین راستا نیز حتی اقدامات اولیه هم صورت گرفته و اپل ابتدا این برنامه را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) از اپ استور خود حذف کرد. بنابراین دیگر راهی برای استفاده کاربران از این برنامه هواشناسی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که از زمان خریداری برنامه Dark Sky توسط اپل، تعداد زیادی از قابلیت‌های آن در برنامه Weather که به‌طور پیش‌فرض در آیفون‌ها، آیپد و مک نصب بود، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین در اوایل ماه جاری، جزئیاتی در خصوص شیوه استفاده کاربران Dark Sky از اپلیکیشن Weather اپل براساس یک سند پشتیبانی به اشتراک گذاشته شد. در این سند از قابلیت‌های پیش‌بینی‌های «هایپرلوکال» برنامه Weather اعم از نقشه‌های راداری با وضوح بالا، بارش در ساعت‌های بعدی، پیش‌بینی ساعتی 10 روز آینده و اعلان‌های آب‌و‌هوای سخت رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون به زودی میسر می‌شود

حذف برنامه Dark Sky از اپ استور

به علاوه، تصمیم اپل از اقدام برای غیرفعال کردن API مرتبط با Dark Sky در تاریخ 31 مارس 2023 به‌منظور جلوگیری از برنامه‌های هواشناسی شخص ثالث مشخص بوده و در همین راستا قرار است WeatherKit API اپل به عنوان جایگزین این قابلیت مورد شناسایی قرار گیرد.

برنامه Dark Sky

گفتنی است جهت بهره‌مندی از ویژگی‌های Dark Sky در برنامه Weather چندین پیش‌شرط ذکر شده است. یکی از این شروط لازم پشتیبانی دستگاه کاربران از سیستم‌عامل iOS 16 ،iPadOS 16 یا macOS Ventura بوده است. اپل همچنین در گزارش دیگری از دسترسی به برخی از این ویژگی‌ها صرفاً در کشورهای منتخب خبر داده است.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که طبق ادعای اپل داده‌های Dark Sky در برنامه Tempo کماکان در دسترس قرار خواهند گرفت. شرط دریافت و ارائه خدمات به کاربران از طریق دریافت این برنامه از اپ استور نیز پشتیبانی دستگاه‌های آن‌ها از iOS 16 ،iPadOS 16 یا macOS 13 Ventura خواهد بود.

این در حالی است که در برنامه مذکور قابلیت هشدار درباره آب‌و‌هوا چندان چنگی به دل نمی‌زند، از طرفی سایر ویژگی‌های دیگر همچون پیش‌بینی بارش ساعتی و کیفیت هوا در دسترس همه کاربران نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف برنامه Dark Sky از سوی اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر