;
coinex

زمان بازگشت فورتنایت به آیفون مشخص شد!

مدیرعامل اپیک گیمز، تیم سوئینی، از زمان بازگشت فورتنایت به آیفون در سال جاری میلادی خبر داده و باید امسال شاهد بازگشت این بازی محبوب به آیفون و آیپد باشیم.

شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز، همواره از منتقدین بزرگ سیاست‌های مالی اپل محسوب می‌شود. این مشکلات نسبتاً قدیمی این شرکت بازی‌سازی با اپل تا جایی پیش رفت که در سال 2020 با افزودن درگاه پرداخت مستقیم به بازی محبوب فورتنایت توسط اپیک گیمز، در یک واکنش فوری، اپل این بازی را از دسترس کاربران اپ استور خارج کرد. در همین راستا، یک پرونده حقوقی از سوی اپیک گیمز بر علیه اپل در دادگاه ثبت شد. اپل هم در مقام دفاع در پیشگاه قاضی پرونده حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آیفون 2022

اعلام زمان بازگشت فورتنایت به آیفون

حال به‌گزارش اپل اینسایدر، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، از زمان بازگشت فورتنایت به آیفون خبر داده است. ظاهراً باید شاهد بازگشت دوباره بازی محبوب فورتنایت در سال 2023 در سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS باشیم. همه این اتفاقات در حالی مطرح شده که از سال 2020 با وقوع یک درگیری حقوقی بزرگ بین اپیک گیمز و اپل، بازی فورتنایت از اپ استور حذف شده بود.

البته که هنوز جزئیاتی از نحوه بازگشت مجدد فورتنایت به اپ استور از سوی سوئینی ارائه نشده است. به هر حال شاید این مسئله به رأی دادگاه تجدیدنظر پرونده‌ی اپل و اپیک گیمز مرتبط بوده که در سال 2023 صادر خواهد شد.

به نظر در صورت توافق این دو شرکت با‌ یکدیگر احتمال تحقق وعده‌ی تیم سوئینی بسیار زیاد باشد. این در حالی است که در ماه گذشته تیم سوئینی طی یک مصاحبه‌ای اعلام کرد که در‌صورت لزوم پرونده‌ی اپل را به دیوان عالی ایالات متحده خواهد برد. با این حال سناریو توافق اپل و اپیک گیمز را به عنوان یکی از احتمالات بازگشت فورتنایت به آیفون و آیپد را باید بپذیریم.

دومین سناریو محتمل، فراهم شدن امکان ساخت فروشگاه آنلاین اپیک گیمز در iOS است. براساس قوانین جدید مصوب اتحادیه‌ی اروپا، احتمالاً از سال آینده اپل دیگر باید به انحصارگرایی اپ استور در iOS پایان بدهد. اما احتمال مقاومت اپل هم مطرح بوده که در این صورت احتمالاً اِعمال این تغییر مطابق قوانین به سال 2024 برسد. با این وجود اواخر سال گذشته‌ی میلادی، براساس گزارشی از احتمال مجوز ورود فروشگاه‌های متفرقه به آیفون، با انتشار iOS 17 از سوی اپل در سال 2023 صحبت شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعلام زمان بازگشت فورتنایت به آیفون و آیپد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر