;
coinex

پیش نویس لایحه حفاظت از داده‌های شخصی نهایی شد

در پایان بیست و ششمین جلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت، پیش نویس لایحه حفاظت از داده‌های شخصی نهایی شد.

در جریان برگزاری بیست و ششمین جلسه کمیسیون راهبری کاگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت، پیش نویس لایحه حفاظت از داده‌های شخصی بررسی و برای ارائه به کارگروه مربوطه نهایی شد.

بیشتر بخوانید: برنامه فضایی ایران با حضور رئیس جمهور تصویب شد

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی نهایی شد

روز پنجشنبه گذشته مقارن با 15 دی 1401، بیست و ششمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این جلسه که جهت بررسی بندهای پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی برگزار می‌شد، عیسی زارع پور با اشاره به اهمیت تصویب این لایحه گفت:

 مهم‌ترین ویژگی این قانون برطرف کردن نگرانی مردم از حفظ حریم خصوصی و داده‌های خود در پلتفرم‌های داخلی است که باید نظام‌مند شوند.

پیش نویس لایحه حفاظت از داده‌های شخصی نهایی شد

وی افزود: «بر اساس این قانون باید حقوق و تکالیف دارندگان داده‌های مردم به صورت کاملاً شفاف و مشخص تدوین شود».

وزیر ارتباطات همچنین به عدم ایجاد ساختارهای موازی و تنظیم‌گردان متعدد تاکید کرد و از اعضا خواست که در بررسی‌ها و نظرات خود به اهمیت این قانون برای حفظ حریم خصوصی دقت کنند. بر اساس این گزارش و در این جلسه، رضا باقری اصل جانشین رئیس کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال توضیحاتی در خصوص بندهای مختلف پیش نویس این لایحه ارائه کرد. در ادامه بقیه اعضای جلسه نیز درباره بندهای مختلف این پیش‌نویس نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایده لایحه حفاظت از داده‌های شخصی چیست؟ آیا در صورت تصویب این لایحه به پیامرسان‌های داخلی اعتماد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر