;
coinex

احتمال واردات بنزین به ایران در 1402 ؛ کسری بنزین کشور چقدر است؟

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش ضمن اشاره به مصرف بالای بنزین در ایران، از احتمال واردات بنزین به ایران در 1402 سخن گفت.

سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، از مصرف خیلی زیاد بنزین خبر داد. او گفت: «با توجه به میزان مصرف بنزین مجبور شدیم که از همه پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم و در سال گذشته متناسب با میزان مصرف، تولید به طور متوسط روزانه ۹۷ میلیون لیتر در روز بود و امسال میزان تولید از ابتدای سال تا به امروز ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز است.»

بیشتر بخوانید: قیمت بنزین در سال 1402 گران می‌شود؟

احتمال واردات بنزین به ایران در 1402

سعید مداح مروج، ضمن اشاره به استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود در کشور، اظهار کرد:

ما عملاً به کمک پالایشگاهی که نفت خام را پروسس کند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که میعانات را باز پالایش می‌کند قادر هستیم با الگوهای فرآیند خاصی که در تک تک این واحدها متوسط با شرایط خودشان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده، تولید کنونی ۱۰۳ تا ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین را به ۱۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش دهیم.

او در ادامه گفت: «این یک هماهنگی است و زمان خاصی به آن معنا ندارد ما مجبور هستیم از همه ظرفیت‌های موجود کشور حتی از انبارهای خودمان استفاده کنیم.»

احتمال واردات بنزین به ایران در 1402

به گفته مروج، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آمادگی تولید روزانه ۱۱۰ تا ۱۱۲ میلیون لیتر به طور پیوسته را دارد. او تصریح کرد: «اگر با این روند مصرف را ادامه بدهیم نیمه دوم سال آینده به یک وارد کننده بنزین تبدیل می‌شویم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی احتمال واردات بنزین به ایران در 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر