;
coinex

رشد چشمگیر سود شرکت ارتباطات زیرساخت در 6 ماه نخست 1401 به اندازه کل سال گذشته است!

بر اساس صورت‌های مالی 6 ماه ابتدایی منتشر شده امسال در کدال، شاهد رشد چشمگیر سود شرکت ارتباطات زیرساخت بودیم. این شرکت معادل کل سال پیش سود کرده است.

مطابق صورت‌های مالی 6 ماهه اول امسال شرکت ارتباطات زیرساخت در کدال، شاهد ایجاد سود خالص 915 میلیارد تومانی و درآمد عملیاتی 2600 میلیارد تومانی این شرکت هستیم. رشد چشمگیر سود شرکت ارتباطات زیرساخت در حالی رقم خورده که در سال 1400 این شرکت حدود هزار میلیارد تومان سود شناسایی کرده بود و حالا تنها با گذشت 6 ماه، نزدیک به 87 درصد این مقدار سود محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اصرار سازمان سنجش بر قطعی اینترنت در روز کنکور ؛ وزارت ارتباطات اختیار تام دارد!

جزئیاتی از رشد چشمگیر سود شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت در واقع مسئول انحصاری واردات اینترنت در کشور محسوب شده و جزئی از تعداد اندک شرکت‌های دولتی بوده که روند سودسازی خود را حفظ کرده است. این رشد در این مدت حتی رکوردشکنی هم محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که مطابق تصمیم وزارت اقتصاد و در جهت گام نهادن در مسیر شفافیت بیشتر، صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های بخش عمومی هم در کدال منتشر می‌شود. در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تأمین کننده انحصاری اینترنت در کشور نیز چنین اقدامی را اجرایی کرده است. لذا اخیراً اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای حسابرسی نشده منتهی به 31 شهریور 1401 این شرکت در سایت کدال انتشار یافته است.

رشد چشمگیر سود شرکت ارتباطات زیرساخت

براساس گزارش‌های سالانه این شرکت، درآمدهای ارتباطات زیرساخت از دو منشاء «ارائه زیرساخت برقراری مکالمه» و «ارائه خدمات پهنای باند» بوده که در اختیار داشتن فروش انحصاری اینترنت، بخش اعظم درآمدهای آن را شکل می‌دهد، اما در گزارش شش ماهه در ارقام مورد اشاره ذکر نشده است.

همچنین در مقایسه با سال گذشته دارایی‌های مشهود و نامشهود این شرکت با تغییر چندانی روبرو نشده و به ترتیب 4800 و 52 میلیارد تومان گزارش شده است.

این شرکت طی 6 ماه ابتدایی امسال درآمد عملیاتی 2600 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود 18 درصد افزایش پیدا کرده است. عامل چشمگیر در افزایش سود این شرکت مرتبط با سود خالص ارتباطات زیرساخت بوده که بیش از 915 میلیارد تومان گزارش شده، در حالی که سود خالص این شرکت برای کل سال 1400 چیزی بالغ بر 1047 میلیارد تومان ثبت شده است.

در پایان در خصوص علت رشد بی‌سابقه سود شرکت ارتباطات زیرساخت لازم به ذکر است که کاهش بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش سایر درآمدها از جمله این علل بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رشد چشمگیر سود شرکت ارتباطات زیرساخت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر