;
coinex

قیمت بنزین در سال 1402 رسما مشخص شد

قیمت بنزین در سال 1402 رسما اعلام شد. شاید اعلام نرخ بنزین در سال آینده با توجه به اوضاع کنونی کشور، چالش‌برانگیز باشد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قیمت بنزین در سال 1402 بنابر لایحه بودجه سال آینده مشخص شده است. در این لایحه، به دلیل اینکه درآمد دولت از منابع نفتی تغییری نکرده است، می‌توان گفت که قیمت بنزین در سال آینده نیز تغییری نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: احتمال واردات بنزین به ایران در 1402 ؛ کسری بنزین کشور چقدر است؟

قیمت بنزین در سال 1402 رسما اعلام شد

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد دولت از محل منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی تغییر چندانی نکرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

یکی از نشانه‌های اصلی برای تغییر قیمت بنزین، درآمد دولت حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است که پیگیری‌های ایسنا از لایحه تصویب شده دولت برای سال آینده نشان می‌دهد این عدد در سال آینده تغییر محسوسی نداشته است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، دولت قصدی برای افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ ندارد.

قیمت بنزین در سال 1402 رسما اعلام شد

گفتنی است؛ لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در دولت تصویب شده است، پنجم دی ماه طی نامه‌ای رسمی به مجلس شوبنزینی اسلامی ارائه کرده است که بر اساس آن در صورت تصویب مجلس، قیمت بنزین ثابت می‌ماند.

لازم به ذکر است در جزئیات منابع بودجه دولت در لایحه ۱۴۰۱ نیز واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای حدود ۴۰۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که نسبت به ۳۹۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

این در حالی است که در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۸۱ هزار میلیارد تومان مربوط به منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت بنزین در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر