;
coinex

ارزش بازار جرایم سایبری آن را به سومین اقتصاد بزرگ جهان بدل کرده است!

سومین اقتصاد بزرگ جهان یک کشور نیست! طبق بررسی‌های متعدد مشخص شده است که ارزش بازار جرایم سایبری آن این حوزه را به سومین اقتصاد بزرگ دنیا بدل کرده است.

ارزش بازار جرایم سایبری در بررسی‌های جدید آنقدر پیشرفت داشته است که آن را به رتبه سوم بزرگترین اقتصاد جهان برساند. گزارش‌های داده‌ای شرکت مشاوره جهانی پروتیویتی حاکی از آن است که جرایم سایبری با ارزش بازار 6 تریلیون دلاری اکنون پس از ایالت متحده آمریکا و چین، سومین اقتصاد برتر دنیا شناخته شده است. برای دانستن علت ارزش بالای بازار جرایم سایبری و جزئیات کامل گزارش شرکت مشاوره جهانی پروتیویتی با تکراتو همراه باشبد.

بیشتر بخوانید: ایجاد گنبد آهنین سایبری علیه حملات هکری ایران ؛ همکاری چهار کشور در برابر هکرهای ایرانی

ارزش بازار جرایم سایبری آن را به رتبه سوم اقتصاد جهان بدل کرد

نیراج ماتور (Niraj Mathur)، مدیر عامل بخش امنیت و حریم خصوصی در شرکت پروتیویتی در خاورمیانه در مصاحبه‌ای به خلیج تایمز گفت : «طی چند سال گذشته، هزینه‌های جرایم سایبری در سطح جهان به طور پیوسته سالانه 12 تا 15 درصد افزایش یافته است.»

کارشناسان معتقدند که Protiviti تخصص عمیق، بینش عینی، رویکردی مناسب و همکاری را برای کمک به رهبران در مواجهه با آینده ارائه می‌دهد؛ این شرکت و شرکت‌های عضو مستقل و محلی آن، راه‌حل‌های مشاوره و مدیریت شده در زمینه‌های مالی، فناوری، عملیات، داده‌ها، دیجیتال، حقوقی، حاکمیت، ریسک و حسابرسی داخلی را از طریق شبکه بیش از 85 دفتر در بیش از 25 کشور به مشتریان ارائه می‌دهند.

ارزش بازار جرایم سایبری آن را به رتبه سوم اقتصاد جهان بدل کرد

پروتیویتی، که در سال 2022 به عنوان یکی از 100 شرکت برتر برای کار در مجله فورچون معرفی شد، بیش از 80 درصد از فورچون 100 و نزدیک به 80 درصد از شرکت‌های فورچون 500 را در اختیار داشته است. این شرکت همچنین با شرکت‌های کوچک‌تر و در حال رشد، از جمله شرکت‌هایی که به دنبال سهام‌داری هستند و همچنین با سازمان‌های دولتی همکاری می‌کند. Protiviti یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به رابرت هاف (Robert Half) است. هاف، که در سال 1948 تأسیس شد، یکی از اعضای شاخص «S&P 500» است.

ماتور اظهار داشت:

با شروع «Web3.0» و پذیرش گسترده تحول دیجیتال، انتظار می‌رود استفاده از خدمات مبتنی بر اینترنت به طور تصاعدی رشد کند، زیرا مزایای مختلفی مانند بهینه‌سازی یا کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد. با این حال، سازمان‌ها باید این مزایا را با استراتژی‌های انتقال با برنامه‌ریزی دقیق که امنیت و حریم خصوصی را در نظر می‌گیرند، متعادل کنند. این بدان معنا است که ضمن ارزیابی فروشندگان برای میزبانی سرویس‌های مبتنی بر اینترنت، اطمینان حاصل شود که سطح امنیتی مناسبی با در نظر گرفتن همه جنبه‌ها از جمله شناسایی، شناسایی، پیشگیری، واکنش و بازیابی حوادث امنیتی طراحی شده است.

فناوری‌ها یا خدمات جدید خطرات سایبری جدیدی را معرفی می‌کنند که نیاز به ارزیابی، اولویت‌بندی با تحلیل تأثیر و کاهش از طریق فرآیند، فناوری، مهارت‌ها و دیدگاه حاکمیتی دارند.

با توجه به داده های Protiviti، جرایم سایبری به طور قابل توجهی افزایش یافت، زیرا بیماری همه‌گیر کووید-19 منجر به افزایش دورماری شد، بسیاری از سازمان‌ها در سطح جهان به طور مطلوب برای چنین موقعیت هایی آماده نبودند و صنعت شاهد افزایش تقریباً 4 برابری در تعداد حملات بود. مدیر عامل بخش امنیت و حریم خصوصی در شرکت پروتیویتی توضیح داد: «در دنیای بیش از حد متصل امروزی، درست است که امنیت سایبری به همان اندازه که برای سازمان‌ها تهدید می‌کند، برای افراد نیز تهدید است. مهندسی اجتماعی در بالاترین سطح خود قرار دارد و یک تکنیک بسیار اثبات شده برای به دست آوردن اطلاعات حساس یا جمع‌آوری پولی است که به سختی به دست آورده‌اید.»

  1. رویکرد رهبری ریسک: قبل از ارائه هر گونه داده حساس یا کلیک کردن بر روی آن پیوند مشکوک، به تأثیر احتمالی فکر کنید.
  2. در صورت امکان از هویت فدرال استفاده کنید: امروزه بسیاری از غول های فناوری ابزارهایی را در اختیار همه افراد قرار می‌دهند تا از هویت فدرال خود برای افزایش امنیت برای افراد استفاده کنند که بهتر از به خاطر سپردن صدها رمز عبور است، به عنوان مثال با استفاده از گوگل (Google) یا اَپل (Apple) با استفاده از احراز هویت چند عاملی وارد وب‌سایت‌های دیگر شوید.
  3. محدود کردن اشتراک‌گذاری داده‌ها: استفاده سنگین از ذخیره‌سازی داده‌های ابری مزایای باورنکردنی دارد، اما برای اطمینان از اینکه ما اشتراک‌گذاری داده‌ها را به دوره‌های خاص و افراد خاص محدود می‌کنیم، به همان اندازه حیاتی است.
  4. دستگاه‌های هوشمند خود را ایمن کنید: دستگاه‌های هوشمند مانند تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، اینترنت اشیای هوشمند و غیره در غنی‌سازی تجربیات ما باورنکردنی هستند، اما عمدتاً روی پیکربندی‌های امنیتی اولیه تنظیم شده‌اند که اغلب از سوی مهاجمان برای به دست آوردن اطلاعات حساس یا نفوذ به حریم خصوصی شما استفاده می‌شود.
  5. فرهنگ امنیت سایبری را گسترش دهید: برای کمک به گسترش آگاهی به مردم اطرافمان تا بتوانیم با هم هوشیار باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارزش بازار جرایم سایبری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر