;
coinex

وزارت کار: صنعت آی تی یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چشم‌انداز روشن آینده صنعت آی تی به عنوان دارنده یک نقش کلیدی در پایه‌های اصلی مشاغل آینده صحبت کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اشاره به صدور 13 هزار و 750 مجوز جدید الکترونیکی و ایجاد 2700 مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی به عنوان یکی از اهداف اجرا شده دولت سیزدهم در کارخانه‌های کشور اعلام کرد: «بیش از 1200 استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر آی تی طراحی و آماده شده است».

حسینی نیا با تاکید بر ایجاد و طراحی بیش از 1230 استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر صنعت آی تی افزود: «صنعت آی تی، یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده به حساب می‌آید؛ از این رو برای تهیه این استانداردها از مباحث روز دنیا و تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شده است».

بیشتر بخوانید: تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی ؛ توقف روند استخدامی نیمی از شرکت‌ها!

آینده صنعت آی تی در مشاغل کشور

براساس اعلام غلامحسین حسینی‌نیا، از تلاش این وزارتخانه و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اجرای طرح‌های کهاد و نخلستان در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کشور که حداقل 50 کارگر دارند خبر داد. هدف اجرای چنین طرح‌هایی بهره‌مندی کارگران از آموزش‌های مهارتی و قرارگیری جویندگان کار در محیط واقعی کار برای کسب آموزش‌های مهارتی بوده است.

صنعت آی تی
غلامحسین حسینی نیا

او در این مورد بیان داشت: «سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اجرای دو طرح کهاد و نخلستان را با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور در دستور کار دارد که در مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اثرگذار است».

وی همچنین اضافه کرد: «طی 9 ماه گذشته بیش از 830 هزار نفر شامل 430 هزار نفر دوره در آموزشگاه‌های آزاد و 400 هزار نفر دوره در 5400 کارگاه و مرکز دولتی در ماهه امسال در کشور آموزش دیده‌اند».

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز در این خصوص اعلام کرد: «مقام معظم رهبری همواره بر امر مهارت آموزی و موضوع دانش آموختگان و بیکاران تاکید بسیاری فرمودند؛ از این رو لازم است که برای برخی رشته‌ها دوره‌های تکمیلی در قالب مهارت آموزشی به عنوان مهارت آموزی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان درنظر گرفته شود که در حال اجراست».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره چشم‌انداز صنعت آی تی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر