;
coinex

تکذیب وجود اینترنت طبقاتی توسط زارع پور ؛ صرفا قرار است برخی اقشار دسترسی بهتری داشته باشند!

وزیر ارتباطات ضمن تکذیب وجود اینترنت طبقاتی گفت: چیزی تحت عنوان اینترنت طبقاتی نداریم؛ تنها تا پایان دی ماه دسترسی برخی متخصصان به اینترنت وسیع‌تر خواهد شد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تکذیب وجود اینترنت طبقاتی بیان داشت: «برای ما همه مردم خاص هستند. به گفته او براساس مصوبه‌‌ای که از سال‌ها پیش تدوین شده است، دسترسی وسیع‌تری به برخی متخصصان داده خواهد شد».

این در حالی است که زارع‌پور صراحتاً وجود اینترنت طبقاتی در کشور را تکذیب می‌کند اما در ادامه گفته‌های خود در روز جاری وعده اینترنت با کیفیت‌تر جهت استفاده برنامه‌نویس‌ها و کاربران حرفه‌ای تا پایان دی‌ماه را می‌دهد. در واقع براساس اعلام وزیر ارتباطات، این سرویس به دلیل نیاز به استفاده از VPN و قطع دسترسی آن‌ها به سایت‌های تحریم‌شده به‌صورت ویژه ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اینترنت طبقاتی مصداق بارز رانت و منشا بروز فساد خواهد شد

تکذیب وجود اینترنت طبقاتی از سوی وزیر ارتباطات

در حاشیه جلسه امروز 14 دی ماه 1401 هیئت دولت، وزیر ارتباطات در مورد وجود اینترنت طبقاتی در ایران بیان داشت: «ما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم؛ برای ما همه مردم خاص هستند. بر‌اساس مصوبه‌ای که از سال‌ها پیش وجود داشته است، برخی متخصصان مثل فریلنسرها و آزادکارها دسترسی وسیع‌تر دارند، اما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم».

تکذیب وجود اینترنت طبقاتی از سوی وزیر ارتباطات، در حالی رخ داده که او در ادامه صحبت‌های خود درباره وعده اینترنت ویژه به متخصصین، نیز اظهار نظر کرده است. این در حالی است که  به‌تازگی ارائه اینترنت موسوم به طبقاتی با دسترسی‌های متمایز صدای انتقاد بسیاری از کارشناسان و نهادهای صنفی را درآورده است؛ روز گذشته در همین راستا انجمن تجارت الکترونیک ضمن انتشار بیانیه‌ای گفت: «اینترنت طبقاتی، غیراخلاقی و غیرتخصصی است».

تکذیب وجود اینترنت طبقاتی

زارع‌پور در پایان بیانات خود در جلسه هیئت دولت آخرین جزئیات روند پیشرفت پروژه شبکه فیبرنوری کشور را نیز ارائه کرد: «پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌و‌کارها طبق روال جلو می‌رود. بیش از دو میلیون پوشش ایجاد شده است و از رسانه ملی می‌خواهیم شیرینی این سرعت بالا در شهرهای مختلف را به مردم بگوید و تبلیغ کنید. درحال‌حاضر از این دو میلیون ظرفیت، فقط 300 هزار ظرفیت درحال استفاده است».

لازم به ذکر است که ضمن ارائه پاره‌ای از توضیحات در مورد علت کندی اینترنت از سوی رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، در تاریخ هشتم دی‌ماه، از وعده وزارت ارتباطات جهت رفع این مشکل برای بعضی کاربران حرفه‌ای مانند برنامه‌نویسان رونمایی شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تکذیب وجود اینترنت طبقاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر