;
coinex

پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس ؛ ایلان ماسک رقیب‌تراشی می‌کند!

پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس به‌زودی انجام می‌شود. به گفته این شرکت، لحظه پرتاب این ماهواره‌ها به صورت زنده از کانال یوتیوب اسپیس‌ایکس پخش می‌شود.

پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس تا چند ساعت دیگر انجام می‌شود. وان وب یک شرکت ارائه ‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای و یکی از سرسخت‌ترین رقیبان اسپیس‌ایکس است که مقر آن در کشور انگلستان قرار دارد. این پرتاب ماهواره توسط اسپیس‌ایکس در ساعت 8 و پانزده دقیقه صبح فردا سه‌شنبه، 20 دی‌ماه بوسیله موشک فالکون 9 انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واکنش وزیر ارتباطات به فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران ؛ قواعد سرزمینی خود را به استارلینک ابلاغ کرده‌ایم!

پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس فردا انجام می‌شود

شرکت اسپیس‌اکس گروهی از ماهواره‌های اینترنتی شرکت ارتباطات وان‌وب (OneWeb) ارائه دهنده انگلیسی اینترنت ماهواره‌ای و از رقبای استارلینک،‌ را به فضا پرتاب می‌کند. پرتاب ماهواره‌ها به صورت زنده از کانال یوتیوب اسپیس‌اکس پخش می‌شود.

موشک فالکون ۹ با ۴۰ ماهواره پهن‌باند وان‌وب قرار است حدود ساعت هشت و پانزده دقیقه صبح سه‌شنبه ۲۰ دی ماه به وقت تهران از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Space Force Station) ایالت فلوریدای آمریکا به مدار پایینی زمین پرتاب شود.

پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس فردا انجام می‌شود

وان‌وب شرکت انگلیسی ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای و یکی از رقبای استارلینک است. با اینکه دفتر مرکزی این شرکت در لندن واقع شده اما کارخانه تولید موشک آن با همکاری شرکت ایرباس در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فالکون ۹ هشت دقیقه پس از پرتاب در جایگاه شماره یک کیپ کاناورال به زمین می‌نشیند.

اسپیس‌اکس اولین تولیدکننده موشک‌های قابل استفاده مجدد است و این دومین پرواز این موشک به‌خصوص محسوب می‌شود. پرتاب قبلی این موشک در ماموریتی که برای ناسا انجام گرفت، روباتیک CRS-26 را در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد. قسمت بالایی فالکون ۹ پس از جدا شدن از موشک اصلی ۴۰ ماهواره وان‌وب را به مدار پایینی زمین می‌رساند.

شرکت وان‌وب در حال ایجاد یک شبکه ۶۴۸ ماهواره‌ای برای ارائه اینترنت به مشتریان سراسر جهان است. این شرکت تا به امروز ۵۰۲ ماهواره را عمدتا به وسیله موشک‌های روسی Soyuz و با همکاری شرکت ارین‌اسپیس (Arianespace) فرانسه به مدار پایینی زمین ارسال کرده است.

پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس فردا انجام می‌شود

اما با حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، ارین‌اسپیس به همکاری خود با شرکت روسی پایان داد و شرکت وان‌وب هم مجبور شد شرکت موشکی دیگری را برای پرتاب ماهواره‌های خود پیدا کند. به همین خاطر این شرکت فورا قراردادی را با اسپیس‌اکس و نیواسپیس ایندیا (NewSpace India Limited)، بازوی تجاری سازمان تحقیقات فضایی هند، منعقد کرد.

تا به اینجای کار هرکدام از این شرکت‌ها یک مرتبه ماهواره‌های وان‌وب را در پرتابی موفق به فضا ارسال کرده‌اند؛ ۳۶ ماهواره این شرکت اکتبر سال ۲۰۲۲ با موشک مارک-۳ (Mark-3) شرکت هندی به فضا پرتاب شدند و ماه گذشته نیز ۴۰ ماهواره وان‌وب با فالکون-۹ به مدار پایینی زمین رسیدند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرتاب ماهواره‌های وان وب توسط اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر