;
coinex

پژو اینسپشن به عنوان خودرو برقی بدون فرمان فرانسوی‌ها معرفی شد

پژو اینسپشن خودروی جدید و منحصر‌به‌فرد غول خودروسازی فرانسوی معرفی شد. این خودرو فاقد فرمان بوده و طراحی آینده‌نگرانه‌ای دارد.

پژو اینسپشن خودروی برقی غول خودروساز فرانسه با قابلیت‌های خاص و طراحی آینده‌نگرانه در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد. این خودروی خاص، فاقد فرمان است و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه، تنها به 3 ثانیه زمان نیاز دارد. اینسپشن از دو موتور الکتریکی قدرتمند بهره‌می‌برد که می‌توانند با یک‌بار شارژ کردن تا 800 کیلومتر خودرو را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: ابرخودرو BYD U9 معرفی شد؛ سوپراسپرتی مدرن در حد برترین‌های لامبورگینی! [+تصاویر]

پژو اینسپشن در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

پژو، خودروساز سرشناس فرانسوی، در نمایشگاه CES 2023 کانسپت جدیدی به‌ نمایش گذاشت که آینده‌ی صنعت خودروهای برقی را به تصویر می‌کشد. جدیدترین خودروی مفهومی پژو که در دسته‌ی خودروهای سدان قرار می‌گیرد، پژو Inception نام دارد.

خودروی اینسپشن متمرکز بر طراحی زاویه‌دار است و از سقف شیشه‌ای استفاده می‌کند. پژو می‌گوید در بدنه‌ی این خودرو از رنگ‌دانه‌های فلزی بسیار باکیفیت استفاده شده است. چراغ‌های جلویی اینسپشن، سه پنجه‌ی نمادین برند پژو را در ذهن تداعی می‌کنند.

پژو اینسپشن در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

بر اساس گزارش انگجت، پژو نام خودروی مفهومی خود را از روی واژه‌ی لاتین Inceptio به‌معنی «آغاز» انتخاب کرده است. خودروی اینسپشن بر پایه‌ی یکی از چهار پلتفرم آینده‌ی شرکت استلانتیس توسعه داده شده است.

اینسپشن از باتری ۸۰۰ ولت ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی برای طی کردن مسافت ۸۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ استفاده می‌کند. به گفته‌ی پژو، اینسپشن پس از تنها پنج دقیقه شارژ، انرژی کافی برای پیمودن ۱۵۰ کیلومتر به‌دست می‌آورد. خودروی مفهومی پژو را که مبتنی‌بر سیستم چهار چرخ متحرک است می‌توان به شیوه‌ی القایی نیز شارژ کرد تا نیاز به استفاده از کابل از بین برود.

پژو اینسپشن در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

پژو برای اولین بار در اینسپشن از نسل جدید اتاق خودرویش استفاده کرده است. در این طراحی جدید فرمان کلاسیک با نمونه‌ای مستطیل‌شکل به نام Hypersquare جایگزین می‌شود. این فرمان نمایشگری در بخش مرکزی‌اش دارد که اطلاعات مختلفی را به‌نمایش می‌گذارد. در هر گوشه‌ی نمایشگر نوعی فرورفتگی دایره‌ای قرار گرفته است که راننده می‌تواند آن‌ها را تنظیم کند تا کارهای مختلفی انجام دهند.

پژو می‌گوید کانسپت اینسپشن منبع الهام خودروهای برقی آینده‌ی این شرکت خواهد بود. اولین خودروهای مبتنی‌بر اینسپشن در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پژو اینسپشن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر