;
coinex

کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 با وجود وضعیت بحرانی!

کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 یکی دیگر از خبرهای جنجالی این روزهای کشور است. اما آیا با وجود بحران آلودگی هوا، این کار منطقی است؟

کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 به موجب لایحه بودجه 1402 جنجال آفرین شده است. با وجود اینکه تهران و چند شهر دیگر کشور نیز دچار آلودگی شدید هوا هستند، قاعدتا باید بیش از پیش با این بحران مقابله شود. لازمه مبارزه با آلودگی هوا نیز داشتن منابع کافی و مدیریت درست است. اما با وجود دانستن این موضوع، اینکه که چرا و چه عواملی باعث کاهش بودجه آلودگی هوا شده‌اند، باید بررسی‌هایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 عامل آلودگی هوا است!

کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 جنجالی شد

سهم اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (ال ای زد) در بودجه سال 1402 در جدول شماره 9 بودجه امسال در بخش تملک دارایی و سرمایه 81 میلیارد تومان برآورد شده است. لایحه بودجه پارسال اما برای این موضوع اعتباری حدود 90 میلیارد تومان در نظر گرفته بود و اعتبار آن در لایحه بودجه سال قبلش یعنی سال 1400 نیز 100 میلیارد تومان در نظرگرفته شده بود.

کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 جنحالی شد

طرح LEZ در شورای عالی ترافیک و شورای شهر تهران تصویب شده است. هدف آن کاهش آلودگی در نواحی مختلف شهر تهران و بعد از زوج و فرد به خیابان‌های تهران رسید. بر اساس طرح LEZ پلاک کلیه خودروهایی که وارد محدوده کاهش آلودگی هوا می‌شوند، به صورت مکانیزه توسط دوربین‌های نصب شده در معابر خوانده و اطلاعات آن به سرورهای سیمفا ارسال می‌شود و خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشد توسط پلیس اعمال قانون می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش بودجه آلودگی هوا در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر