;
coinex

رئیس اتحادیه مخابرات: جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست!

رئیس اتحادیه مخابرات در صحبت‌هایی به مسئله عدم امکان جلوگیری از اینترنت استارلینک پرداخته است. با جزئیات کامل خبر همراه ما باشید.

رئیس اتحادیه مخابرات در صحیت‌های اخیر خود به موضوع اینترنت ماهواره‌ای پرداخت و عنوان داشت که جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست. وی همچنین به ذکر این نکته پرداخت که اگر کشور ما به پذیرش تکنولوژی‌های جدید روی خوش نشان ندهد، از رقابت‌های جهانی حذف خواهد شد.

داوود ادیب همچنین نسبت به صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات که گفته بود، استارلینک نمی‌تواند به این زودی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانیان فراهم کند واکنش نشان داد و از او شدیداً انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: واکنش وزیر ارتباطات به فعالسازی اینترنت ماهواره ای در ایران ؛ قواعد سرزمینی خود را به استارلینک ابلاغ کرده‌ایم!

جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران اعتقاد دارد مقابله با اینترنت ماهواره‌ای امکان‌پذیر نیست. ادیب انتخاب استراتژی برد-برد دراین‌باره را عقلانی‌تر دانست.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مدت‌هاست که به مشترکین خود در سراسر جهان خدمات ارائه می‌کند، اما فعال‌سازی تجهیزات آن در ایران به‌تازگی صورت گرفته؛ موضوعی که وزیر ارتباطات نیز آن را تأیید کرده و هرچند از تعداد دستگاه‌های فعال آن اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

برخی راه‌های مقابله با این فناوری روز دنیا را ارائه کرده‌اند، اما «داوود ادیب»، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، این راهکارها را عملی نمی‌داند. او در گفت‌وگو با سیتنا گفت: «عقلانیت حکم می‌کند به‌جای مقابله با اینترنت ماهواره‌ای و صرف هزینه جهت مسدود‌سازی آن که امکان‌پذیر هم نخواهد بود، مناسب‌ترین استراتژی برد-برد اتخاذ شود.»

جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست

ادیب با انتقاد از سخنان پیشین وزیر ارتباطات که اعتقاد داشت «استارلینک نمی‌تواند به این زودی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانی‌ها فراهم کند»، گفت:

«درخصوص اینکه ابتدا دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را در ایران به‌زودی میسر نمی‌دانستند و اکنون هم از الزام استارلینک به رعایت قوانین سخن می‌گویند، عملاً مواجهه بی‌تأثیری با این سطح از تکنولوژی است.»

به گفته وی: «امروز استارلینک بیش از یک میلیون کاربر در جهان دارد و درحال توسعه مشترکین خود در سطح دنیا است» وی ادامه داد:

به‌نظر می‌رسد که با این رشد سریع خود تا چند سال دیگر به صدها میلیون کاربر در سطح جهان برسد. این موضوع که ماهواره‌های استارلینک خدماتی را در خارج از آمریکا ارائه می‌کنند، درحال وقوع است؛ دنیایی را تصور کنید که در آن کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند یا مشتریانی که از اینترنت اشیا به‌منظور صدها موضوع مختلف بهره می‌برند، مجبور نباشند ارائه‌دهندگان اینترنت خود را صرفاً به این دلیل که از مرزهای جغرافیایی عبور کرده‌اند، تغییر دهند. این موضوع امروز در‌حال وقوع است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تأکید کرد: «در قرن حاضر اینترنت و در کنار آن اینترنت اشیا، جزء لاینفک زندگی، اقتصاد و تمامی ارکان مرتبط با فعالیت‌های بشری شده است.» ادیب توضیح داد:

توسعه اقتصاد خرد و کلان به سطح بالاتری از تعاملاتی که مردم پیش‌تر با هم داشتند، نیازمند شده و پیوستگی این روابط یکی از شروط اولیه آن بوده است. این روابط و همچنین پیوستگی آن‌ها مهم‌ترین عامل در‌خصوص فعالیت‌های اقتصادی کشورها است که پیشتازان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چند سال اخیر به‌دنبال آن بوده‌اند.

جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست

به اعتقاد وی هیچ چاره‌ای جز همسویی با تکنولوژی‌های نوین وجود ندارد و مانند تمام تکنولوژی‌ها باید از وجهه مثبت، ضروری و اجتناب‌ناپذیر آن استفاده کرد: «این جدای از انگیزه‌های سودجویانه و مغرضانه‌ای است که گاهی برخی از کشورها ممکن است در مواجهه با چنین تکنولوژی‌هایی داشته باشند.»

ادیب دسترسی برخط به اطلاعات و ارتباطات را عامل اصلی بقا در جهان امروزی دانست و گفت:

اگر از هم‌اکنون زیرساخت‌های ورود به انقلاب‌های صنعتی حاکم و پیش‌رو در کشور را فراهم نکنیم و آماده پذیرش تکنولوژی‌های جدید نباشیم، راه بسیار دشواری را در همگام‌شدن با عناصر جهان نوظهور، کسب‌و‌کارهای جدید، بهداشت و توسعه پایدار در آینده نزدیک خواهیم داشت و به‌زودی از رقابت‌های جهانی حذف خواهیم شد. اکثر صاحب‌نظران از تغییراتی بنیادی در دکترین جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر می‌دهند که می‌تواند دوره زمانی حاضر را به اساسی‌ترین دوره گذار در تاریخ بشری تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره عدم امکان جلوگیری از اینترنت استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر