;
coinex

متا از شرکتی که اطلاعات 600 هزار کاربر فیسبوک را سرقت کرده شکایت کرد

اطلاعات 600 هزار کاربر فیسبوک توسط یک شرکت رصد اطلاعات به سرقت رفته است. موضوعی که شکایت متا از این شرکت را در پی داشته است.

یک شرکت رصد اطلاعاتی به‌نام «وویجر لبز» در یک اقدام عجیب، اطلاعات 600 هزار کاربر فیسبوک را به سرقت برده است. این‌کار باعث خشم متا و شکایت از این شرکت رصد اطلاعاتی شد.

متا مدعی‌ است که وویجر لبز اطلاعات مربوط به پست‌ها، کامنت‌ها، لایک‌ها، فهرست دوستان کاربران و عکس‌های کاربران فیس‌بوک را به سرقت برده است و در این شبکه‌های اجتماعی هزاران حساب کاربری جعلی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ آغاز سال میلادی جدید با جریمه 410 میلیون دلاری متا ؛ زاکربرگ کمر خم می‌کند؟

اطلاعات 600 هزار کاربر فیسبوک دزدیده شد

متا شرکت «وویجر لبز» را متهم کرده با ایجاد هزاران حساب کاربری جعلی، داده‌های بیش از ۶۰۰ هزار پروفایل کاربران فیس‌بوک را استخراج و به همین دلیل از آن شکایت کرده است. به گزارش انگجت، شرکت مادر فیس‌بوک مدعی است وویجر لبز‌ (یک شرکت رصد اطلاعات) اطلاعاتی مانند پست‌ها، لایک، فهرست دوستان، عکس‌ها، کامنت‌ها و دیگر جزئیات گروه‌ها و صفحات در این پلتفرم را استخراج کرده است.

اطلاعات 600 هزار کاربر فیسبوک دزدیده شد
همچنین شرکت مذکور متهم است فعالیت‌های خود را با کمک نرم‌افزار نظارتی‌اش مخفی کرده و داده‌هایی از اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و همچنین تلگرام را استخراج کرده تا بفروشد. متا در شکایت مذکور از قاضی دادگاه خواسته تا حضور وویجر لبز را به‌طور دائم در فیس‌بوک و اینستاگرام ممنوع کند. در بخشی از متن شکایت نامه آمده است:

متا در نتیجه اعمال غیرقانونی متهم با خسارت روبه‌رو شده است. این ضرر همچنان ادامه دارد و هیچ راه‌حل قانونی برای برطرف کردن آن وجود ندارد و تا زمانی که از اقدامات متهم جلوگیری نشود این روند ادامه خواهد داشت.

همچنین این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «حساب‌های کاربری مرتبط با وویجر را غیرفعال کرده و برای اجرای شرایط و سیاست خود از شرکت مذکور شکایت کرده است.» در سال ۲۰۲۱ نشریه گاردین فاش کرد پلیس لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۹ میلادی از ابزارهای نظارتی وویجر لبز استفاده کرده است. این شرکت به نیروی پلیس مذکور اعلام کرده بود که:

می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار حساب‌های کاربری دوستان یک فرد مظنون در شبکه اجتماعی را ردیابی کند و سیستم آن می‌تواند با توجه به فعالیت‌های فرد جرایم را قبل از وقوع پیش‌بینی کند.

یکی از موضوعاتی که متا باید به‌طور جدی با آن برخورد کند، استخراج «داده» است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ میلادی از فردی به جرم استخراج اطلاعات بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر شکایت کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سرقت اطلاعات 600 هزار کاربر فیسبوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر