;
coinex

فناوری Ready Care سامسونگ با تمرکز بر امنیت رانندگی معرفی شد!

فناوری Ready Care سامسونگ به منظور افزایش امنیت رانندگی معرفی شد. این فناوری در نوع خود بی‌نظیر است و خاص است.

فناوری Ready Care سامسونگ با تمرکز بر امنیت رانندگی بوسیله نظارت مستقیم بر عملکرد راننده در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. این فناوری با همکاری Harman توسعه داده شده و با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، حالات و رفتار راننده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و با اعمال تنظیماتی خاص بر روی خودرو، رانندگی را ایمن می‌کند. این عملکرد در نوع خود بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: همکاری سامسونگ با اینستاگرام برای انتشار تصاویر با کیفیت اصلی در پلتفرم محبوب متا!

فناوری Ready Care سامسونگ معرفی شد

سامسونگ در CES 2023 با همکاری برند زیرمجموعه‌اش یعنی هارمن (Harman)، دو فناوری جدید Ready Care و Ready Tune را برای خودروها معرفی کرد.

Ready Care وضعیت جسمی و روحی راننده را تعیین می‌کند و براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، تنظیمات مختلف خودرو را برای بهبود ایمنی و تجربه رانندگی تغییر می‌دهد. Ready Tune نیز می‌تواند به صورت هوشمند حجم صدا را تنظیم کند تا بهترین تجربه‌ی صوتی ممکن را ارائه دهد.

فناوری Ready Care سامسونگ معرفی شد

بیایید با Ready Care شروع کنیم. این فناوری جدید هارمن و سامسونگ از دوربین‌ها و حسگرهای قرارگرفته در داخل خودرو و همچنین داده‌های مرتبط با سلامتی پوشیدنی‌هایی مانند گلکسی واچ برای تعیین وضعیت ذهنی راننده استفاده می‌کند که شامل حواس‌پرتی شناختی، حواس‌پرتی بصری و خواب‌آلودگی می‌شود.

براساس این سه پارامتر، Ready Care می‌تواند چندین پارامتر خودرو را برای بهبود ایمنی هنگام رانندگی تغییر دهد. برای مثال، اگر سیستم تشخیص دهد که راننده خواب‌آلود است، حجم صدا، روشنایی داخل خودرو و تنظیمات تهویه‌مطبوع را برای بیدار نگه‌داشتن راننده تغییر می‌دهد.

افزون‌براین، اگر سیستم تشخیص دهد که راننده نگران و مضطرب است (از طریق برداشت‌های گلکسی واچ)، قابلیتی به نام مسیریابی بدون استرس را فعال می‌کند. این سیستم مسیری را نشان می‌دهد که شامل مقدار کمتری ترافیک و مسائل مربوط به آب‌وهوا می‌شود، حتی اگر به‌معنی طی‌کردن مسیر طولانی‌تر باشد تا سطح استرس را کنترل کند.

فناوری Ready Care سامسونگ معرفی شد

سپس حالت Relaxing Mode وجود دارد. این ویژگی، به‌کمک SmartThings سامسونگ می‌تواند وسایل خانه‌ی هوشمند مانند روشنایی، تهویه مطبوع و تلویزیون را کنترل کند. براساس وضعیت روحی راننده، حالت Relaxing Mode پارامترهای مختلف این وسایل را درست قبل از رسیدن راننده به خانه تنظیم خواهد کرد تا فرد احساس آرامش کند.

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از دوربین‌ها و حسگرهای درون خودرو، استفاده از اطلاعات سلامتی جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌هایی مانند گلکسی واچ و استفاده از سرویس‌های این شرکت مانند SmartThings، سامسونگ قصد دارد ایمنی رانندگی را بهبود بخشد و یکپارچگی بین سیستم‌های مختلف متصل را فراهم کند.

فناوری Ready Tune چیست؟

در مورد Ready Tune، سامسونگ می‌گوید:

می‌تواند از تکنولوژی های صوتی اختصاصی برای ارتقای سیستم‌های صوتی سطح پایه برای بهبود تجربه شنیداری با لمس یک دکمه استفاده کند.

کاربران می‌توانند در صورتی که می‌خواهند از آکوستیک اجراهای زنده استادیوم لذت ببرند، حالت Live Mode را فعال کنند یا به حالت Talk Mode سوئیچ کنند که محتوای گفتاری مانند پادکست، کتاب صوتی و مکالمات تلفنی را بهبود خواهد داد.

فناوری Ready Care و Ready Tune سامسونگ بخشی از In-Cabin eXperience (ICX) این شرکت هستند و سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 غرفه‌ای برپا کرده بود تا افراد بتوانند آن را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری Ready Care سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر