;
coinex

جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه

اخیراً شاهد جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه به دلیل اهمال در موضوع کوکی‌های آنلاین بوده‌ایم. این پلتفرم بارها با جریمه‌های مختلف روبرو شده است.

اخیراً گزارشی مبنی بر جریمه برنامه تولید ویدئوی کوتاه تیک‌تاک از سوی کشور فرانسه به خاطر عدم توجه مناسب به موضوع کوکی‌های آنلاین منتشر شده است. در همین راستا، دیده‌بان حفاظت از دیتای فرانسه‌ (CNIL) اعلام کرد تحقیقات صرفاً به وب‌سایت تیک‌تاک مربوط بوده و شامل سایر اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند این سرویس که مورد استفاده بسیار بیشتری نیز هست، نخواهد شد. به علاوه این جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه معادل 5.4 میلیون دلار اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: الزام تیک تاک به رعایت قوانین اتحادیه اروپا

اعمال جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه

دیده‌بان حفاظت از دیتای فرانسه در تحقیقات خود متوجه عدم سهولت مخالفت با استفاده از کوکی‌های آنلاین، برای کاربران وب‌سایت تیک‌تاک، شده است. رگولاتوری فرانسه همچنین پی به عدم اطلاع‌رسانی کافی به کاربران اینترنت درباره استفاده تیک‌تاک از کوکی‌ها برده است.

جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه

گفتنی است که طبق گزارش رویترز، براساس مقررات اتحادیه اروپا، باید وب‌سایت‌ها جهت استفاده از هرگونه کوکی‌ (قطعه کوچک داده که در هنگام مرور وب ذخیره خواهد شد) موافقت کاربران را پیش‌تر دریافت کنند. همچنین باید امکان رد کوکی‌ها را به راحتی فراهم کنند.

سخنگوی تیک‌تاک همچنین درباره این جریمه اعلام کرد: «این یافته‌ها، مربوط به شیوه‌های گذشته بود که حدود یک سال پیش مورد رسیدگی قرار گرفت و اکنون مخالفت با کوکی‌های غیرضروری راحت‌تر شده و اطلاعات بیشتری درباره هدف برخی از این کوکی‌ها فراهم شده است. خود دیده‌بان حمایت از دیتای فرانسه به همکاری ما در طول روند تحقیقات اشاره کرد و حریم خصوصی کاربران، اولویت اصلی برای تیک‌تاک مانده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جریمه 5 میلیون یورویی تیک تاک در فرانسه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر