;
coinex

فعالسازی افزونه‌های کروم به طور جداگانه برای هر سایت به زودی ممکن می‌شود

گوگل از جدیدترین ویژگی مرورگر خود پرده برداشت و بر این اساس، کاربران به ‌زودی امکان فعالسازی افزونه‌های کروم به طور جداگانه را خواهند داشت.

فعالسازی افزونه‌های کروم به طور جداگانه جدیدترین ویژگی این مرورگر محبوب است که گوگل به‌زودی امکان دسترسی به آن را برای همه کاربران فراهم می‌کند.

گوگل مدتی می‌شود که بوسیله تیم تحقیق و توسعه خود مشغول اضافه کردن ویژگی‌های مختلف و جدید برای تمامی فرم‌فکتورها و نرم‌افزارهای مختص خود است. از این‌رو این شرکت در یک اقدام دیگر، اضافه شدن زبان برنامه نویسی Rust به مرورگر کروم را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: باگ جدید کروم امنیت اطلاعات 2.5 میلیارد کاربر را به خطر انداخته است!

فعالسازی افزونه‌های کروم به طور جداگانه به زودی ممکن می‌شود

به تازگی مشخص شده که گوگل کروم در حال کار بر روی یک ویژگی جدید است که به کاربر امکان غیرفعال سازی Extension به صورت جداگانه برای هر سایت را می‌دهد. استور گوگل افزونه‌ها و اکستنشن‌های زیادی دارد اما برخی از این افزونه‌ها در کارکرد صحیح وب‌سایت‌ها اخلال ایجاد می‌کنند و این مورد به خصوص برای extension بلاک کننده تبلیغات وب بیشتر صادق است.

در حال حاضر کروم به کاربران اجازه فعال‌سازی افزونه‌ها را از طریق تنظیمات برای تمام وب‌سایت‌ها می‌دهد اما قابلیت کنترل آن‌ها به صورت جداگانه برای سایت‌ها امکان پذیر نیست. در همین راستا ویژگی جدید قرار است از طریق منوی خود اکستنشن نمایش داده شود و در حال حاضر فعلا امکان مدیریت مجوزها برای سایت‌ها نیز فراهم نشده است.

فعالسازی افزونه‌های کروم به طور جداگانه به زودی ممکن می‌شود

به عنوان بخشی از این بروزرسانی، ویژگی جدید Google همچنین به کاربر اجازه می‌دهد از منوی extension بازطراحی‌شده برای فعال یا غیرفعال کردن اکستنشن‌ها برای یک سایت خاص استفاده کنند. با این حال انجام و غیرفعال سازی برای سایت‌ها نیز از طریق منوی اکستنشن نیز در دسترس است اما روش آسان‌تر همان شخصی سازی اکستنشن در بازدید از وب‌سایت مورد نظر است.

با این حال لازم به ذکر است که منوی جدید گوگل کروم برای بخش Extension در حال توسعه است و فعلا قرار نیست در آینده نزدیک عرضه شود. این قابلیت همچنین در حال توسعه اولیه قرار دارد و کارکرد آن نیز فعلا در نسخه پایدار کروم ارائه نشده است.

با شروع سال جدید میلادی تیم توسعه دهنده گوگل کروم مشغول به کار شده و این شرکت بزرگ تکنولوژی به تازگی پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Rust را نیز در این مرورگر و پروژه کرومیوم تایید کرده است. نسخه پایدار کروم نیز همچنین اجازه گسترده دسترسی به برخی قابلیت‌های آزمایشی را با رفتن به آدرس chrome://flags می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره امکان فعالسازی افزونه‌های کروم به طور جداگانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر