;
coinex

کانسپت آینده‌نگرانه بی ام و آی‌ویژن‌دی (i Vision Dee) معرفی شد

در نمایشگاه CES 2023 از کانسپت بی ام و آی‌ویژن‌دی رونمایی شد که نشان از برنامه‌های آینده‌نگرانه این شرکت برای نسل بعدی پرفروش‌‌‌ترین مدل کارخانه داشت.

کانسپت بی ام و آی‌ویژن‌دی به عنوان مبنایی برای نسل بعدی سری 3، پرفروش‌‌‌ترین مدل کارخانه قلمداد می‌شود. این کانسپت با نام آی‌ویژن‌دی (i Vision Dee) از فناوری‌‌‌های پیشرفته‌‌‌ خودروساز بزرگ آلمانی خبر می‌دهد تا از طریق آن ترکیبی از دنیای حقیقی و مجازی برای راننده فراهم شود.

در گزارشی از BBC به سیستمی از این خودروساز اشاره شده که اطلاعات و تصاویر را روی شیشه جلوی خودرو به نمایش در می‌آید. راننده همچنین توانایی تنظیم میزان نمایش این اطلاعات را در پنج ‌مرحله دارد. در حداقلی‌ترین حالت آن تنها اطلاعات ضروری نمایش داده خواهد شد؛ در حداکثر حالت نیز سراسر شیشه به دنیایی مجازی تبدیل خواهد شد که امکان نمایش اطلاعات مکان‌‌‌های دیدنی، فیلم، خبر و مطالبی از شبکه‌‌‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی خودروهای پورشه از خدمات گوگل در آینده نزدیک!

جزئیات طراحی کانسپت بی ام و آی‌ویژن‌دی

طراحی این خودرو به‌طور ساده و با الهام از مدل‌‌‌های قبلی ب‌‌‌ام‌‌‌و انجام شده است. جلوپنجره دو نمایشگر دیجیتال داشته که نمایانگر آرم ب‌‌‌ام‌‌‌و خواهد بود. چراغ‌‌‌های خودرو مشابه با حالت‌‌‌های مختلف چشم طراحی شده و برای خودرو شخصیتی انسانی به ارمغان می‌آورد.

همچنین ب‌‌‌ام‌‌‌و در کانسپت آی‌ویژن‌دی خود نمونه پیشرفته‌‌‌تری از جوهر الکترونیکی را به کار برده تا با این فنا‌وری امکان تغییر رنگ پنل‌‌‌های خودرو به انتخاب راننده فراهم شود. دوسال پیش در نمونه قبلی این فناوری، تغییر رنگ به طیف بین سفید و سیاه محدود بود، اما در کانسپت جدید امکان انتخاب بین 32 رنگ وجود دارد.

بی ام و آی‌ویژن‌دی

آی‌ویژن‌دی دومین کانسپت طراحی‌شده از سوی ب‌‌‌ام‌‌‌و به منظور نمایش امکانات مدل‌‌‌های آینده‌‌‌ خود بوده است. البته در سال جاری کانسپت سومی هم با پلتفرم جدید در دستور کار قرار دارد که قابلیت‌‌‌های فنی خودرو‌‌‌های آینده ب‌‌‌ام‌‌‌و را به نمایش خواهد گذاشت.

الیور زیپسه، مدیر ب‌‌‌ام‌‌‌و، در نشست خبری نمایشگاه CES در مورد این کانسپت اعلام کرد: « نمایشگرهای روی داشبورد حواس راننده را پرت می‌کند و از دلایل اصلی تصادف خواهد بود». وی همچنین این پیش‌بینی را داشت که عمر این نمایشگرها کوتاه بوده و تا 10 سال دیگر در هیچ خودرویی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

ب‌‌‌ام‌‌‌و همچنین قصد دارد طبق کانسپت ‌آی‌ویژن‌دی محصول جدیدی در سال 2025 روانه بازار کند که طبق پیش‌بینی‌ها به عنوان جانشینی برای سری3 این کارخانه محسوب خواهد شد. البته این خودروی الکتریکی روی پلتفرمی جدیدی ساخته می‌شود. ب‌‌‌ام‌‌‌و به افتخار خودرو‌‌‌های خود در دهه 60، این پلتفرم را نیوکلاس (Neue Klasse) نامیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کانسپت بی ام و آی‌ویژن‌دی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر