;
coinex

کرونا در چین همچنان رکوردشکنی می‌کند؛ 60 هزار قربانی در یک ماه!

کرونا در چین همچنان جان افراد را می‌گیرد، طبق اعلام دولت چین در طول یک ماه گذشته حدود 60 هزار نفر جان خود را بر اثر کرونا در این کشور از دست داده‌اند.

براساس گزارش جدیدی از سوی دولت چین، از تاریخ 8 دسامبر (17 آذر) تاکنون این کشور درگیر مرگ و تلفات جانی حدود 60 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بوده است. این افزایش چشمگیر در آمار تلفات جانی کرونا در چین در حالی به ثبت رسیده که دولت پکن در پی اعتراضات خیابانی در این کشور، مدتی پیش تصمیم به لغو کلی محدودیت‌های سیاست کووید صفر گرفت.

حال به گزارش رویترز، خانم «جیائو یاهوی»، رئیس اداره درمان کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC)، طی یک جلسه مطبوعاتی با رسانه‌ها از آمار تلفات جانی کرونا در بازه زمانی 8 دسامبر تا 12 ژانویه (23 دی) ماه خبر داده است. در این مدت مجموعاً 59.938 نفر جان خود را در چین بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند. طبق این گزارش میانگین سنی فوت‌شدگان این بیماری نیز 80.3 سال ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: الزامی شدن دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال ؛‌ خطر موج هشتم کرونا در کمین است!

جزئیات آمار تلفات جانی کرونا در چین

خانم یاهوی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «از این بین، 5.503 نفر به علت نارسایی تنفسی پس از ابتلا به کرونا و 54.435 نفر هم به دلیل اثرات ناشی از کووید و سایر بیماری‌ها فوت شده‌اند. براساس آمارها نیز 90.1 درصد از مرگ‌ومیرها در افراد بالای 65 سال اتفاق افتاده است».

همه این آمارها در حالی است که متخصصان بهداشت بین‌المللی آمار تلفات کرونا در جهان را برای امسال حداقل 1 میلیون نفر پیش‌بینی کرده بودند. اما با اعلام تنها 5000 نفر تلفات کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری از سوی کشور چین، این آمار به عنوان یکی از پایین‌ترین آمارهای تلفات کووید-19 در سراسر جهان به ثبت رسید. لذا سازمان بهداشت جهانی (WHO) و آمریکا، چین را به عدم ارائه گزارش‌های واقع‌گرایانه در موضوع شدت همه‌گیری متهم کرده بودند.

کرونا در چین

حال اما به گفته NHC در کشور چین وضعیت تفاوت پیدا کرده است. طبق گزارش‌ها این تلفات سنگین کرونا در کشور چین در حالی رقم خورده که مراجعه با علامت تب و بستری در بیمارستان‌ها هم مدتی پیش به اوج خود رسیده بود.

اما در حال حاضر به نظر آمار مراجعه با علامت تب نسبت به اوج خود در 23 دسامبر کاهش پیدا کرده است، ولی آمار بستری در تاریخ 5 ژانویه به نقطه پیک خود رسید. در این زمان حدود 1.63 میلیون نفر بستری شده و  این آمار در تاریخ 12 ژانویه به عدد 1.27 میلیون بستری رسید.

روز شنبه نیز دبیرکل سازمان بهداشت جهانی درباره موج جدید کرونا در چین با وزیر بهداشت این کشور گفت‌وگویی داشت. در این جلسه مقامات دولت پکن جزئیاتی را در مورد آمار مبتلایان، بستری‌ها و تلفات با این سازمان به اشتراک گذاشتند. سازمان WHO هم در بخش پایانی جلسه بیان کرد: «سازمان بهداشت جهانی درحال تحلیل اطلاعات مربوط به اوایل دسامبر 2022 تا 12 ژانویه 2023 است. این اطلاعات به ما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از وضعیت همه‌گیری و تأثیر این موج بر چین داشته باشیم».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تلفات جانی کرونا در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر