;
coinex

مک بوک پرو 2023 در مدل‌های 14 و 16 اینچی رونمایی شد

جدیدترین سری از لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو 2023 اپل در اندازه نمایشگر 14 و 16 اینچی و با برخورداری از تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max معرفی شدند.

شرکت اپل با رونمایی از تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max، حال، از مک بوک پرو‌های جدید با ابعاد نمایشگر 14 و 16 اینچ رونمایی کرده که قرار است با پشتیبانی از تراشه‌های تازه معرفی شده این کمپانی در دسترس قرار گیرند.

مک بوک پرو 14 اینچی اپل با پشتیبانی از تراشه M2 پرو قرار است با قیمت 1999 دلار به دست کاربران برسد؛ این در حالی است که شروع قیمت مدل 16 اینچی از 2499 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 ؛ طراحی با اروپا ساخت با اپل!

مک بوک پرو 2023

گفتنی‌ست هر دو مدل از این لپتاپ‌ها هم اکنون قابل سفارش است اما زمان تحویل آن‌ها قرار است از هفته آینده و 24 ژانویه آغاز شود. با توجه به معرفی تراشه‌های جدید کوپرتینویی‌ها، چیپست‌های جدید اپل قرار است با ترانزیستورهای بیشتر و عملکرد قدرتمند و بهینه‌تر نسبت به نسل قبل خود در دسترس کاربران قرار گیرند.

اپل در همین راستا مدعی شده سری جدید مک بوک پرو با پشتیبانی از تراشه M2 Pro و استفاده از برنامه فتوشاپ می‌توانند تا 40 درصد سریع‌تر از M1 Pro و 80 درصد سریع‌تر از مک بوک‌هایی با پشتیبانی از تراشه اینتل Core i9 تصاویر را در فتوشاپ پردازش کنند.

مک بوک پرو 2023 در مدل‌های 14 و 16 اینچی رونمایی شد

با توجه به شواهد، ظاهرا M2 Max مانند نسل قبل خود در زمینه پردازش گرافیکی بسیار قدرتمندتر است و افرادی که نیاز به عملکرد گرافیکی سطح بالا در Macbook خود دارند، باید مک بو‌ک‌هایی با پشتیبانی از این تراشه جدید اپل را تهیه کنند. جدیدترین مک بوک‌های اپل اکنون با پشتیبانی از Wi-Fi 6E3، و HDMI پیشرفته که احتمالا همان HDMI 2.1 است در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها نیز با پشتیبانی از رزولوشن 8K با نرخ بروز‌رسانی 60 هرتز و در رزولوشن 4K با نرخ بروز رسانی بالای 240 هرتز عرضه خواهد شد.

اپل به دور از برگزاری کنفرانس یا مراسمی خاص، مدل‌های جدید مک بوک را با پشتیبانی از تراشه‌های جدید خود به بازار معرفی کرد اما به جای آن، یک ویدئو 19 دقیقه‌ای را در یوتیوب در دسترس کاربران قرار داده که تقریبا همان جایگزینی برای کنفرانس خبری لحاظ می‌شود.

در حالی که تیم کوک مدیر عامل اپل در این ویدئو حضور ندارد، فیلمبرداری آن در دفتر مرکزی و اپل پارک انجام شده است و چندین مهندس اپل نیز حضور دارند. جدیدترین نسل مک بوک‌های اپل علاوه بر پشتیبانی از تراشه‌های جدید، با پیکربندی حافظه 32 و 64 گیگابایتی و پشتیبانی از SSD با ظرفیت 8 ترابایت در دسترس خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مک بوک پرو 2023 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ای‌کاش می‌شد، این خبر مثل سابق برای‌مان خوش می‌بود. همه‌چیز شده است فاقد اهمیت. هم این گجت‌ها آن‌قدری گران شده‌اند که برای ما دست‌نایافتنی باشند و هم آن‌قدر درد و رنج خاورمیانه‌ای روی دوش‌هامان انباشته شده که توان لبخند زدنِ به چنین رویدادهایی را هم نداشته باشیم چه برسر به چیزهای دیگر! این‌ چیزها برای ما کله سیاه‌ها خیال باطل است! راستی گفتم، خاورمیانه! نه! باید بگویم ایرانی بودن. از زمستان سخت بگیر تا زندان و احکام فله‌ای و تا کشته شدنِ برای هیچ و پوچ. ای‌کاش رنج هم پایانی می‌داشت.

    پاسخ