;
coinex

نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 ؛ طراحی با اروپا ساخت با اپل!

روند تحولات در مدت اخیر به نحوی پیش رفته که باید به نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 اذعان کرد. اما اپل دقیقا ملزم به رعایت چه مواردی شده است؟

البته این سخن که تنها شباهت آیفون 15 با آیفون 14 به لوگوی اپل مربوط است کمی اغراق‌آمیز است اما واقعا اتحادیه اروپا نقش بسیار خاصی در طراحی آیفون 15 دارد. این اتحادیه با قوانین و محدودیت‌های خاصی که در مدت اخیر برای اپل در نظر گرفته، باعث شده کار تیم طراحی اپل برای آیفون 15 سخت‌تر از همیشه باشد!

بیشتر بخوانید: آغاز تولید آزمایشی آیفون 15 در چین ؛‌ کارخانه بحران‌زده تولید نسل جدید آیفون را آغاز کرده است؟

نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15

تنها و در یک بازه چند ماهه، اتحادیه اروپا چند تصمیم موثر در خصوص طراحی نسل بعد آیفون گرفته که از کوچک تا بزرگ، همگی در راستای تبدیل آیفون به دستگاهی انعطاف‌پذیر و متناسب با دیگر گوشی‌های موبایل هستند.

در گام نخست و شاید مهمتر از همه، اپل ناگزیر شده تا فعالیت در زمینه اپلیکیشن‌های اختصاصی گوشی خود در اروپا را بسیار ساده‌تر از قبل کند. این شرکت حالا باید اجازه بدهد که اپ‌استورهای شخص ثالث روی آیفون‌های جدید فعال شوند.

نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 ؛ طراحی با اروپا ساخت با اپل!

این امر وضعیتی مشابه با اندروید در iOS ایجاد می‌کند. با وجود اینگه گوگل، پلی استور را به عنوان اپ استور مرجع اندرویدی در تمام دستگاه‌ها معرفی کرده، اما شما می‌توانید اپ استورهای شخص ثالثی را نیز نصب کنید و به دانلود برنامه‌ها بپردازید.

بعد از اعلام این تصمیم اتحادیه اروپا و مشخص شدن اینکه اپل تصمیم دارد این وضعیت را به اروپا محدود کند، اقدامات مشابهی توسط برزیل و هند هم پیگیری شد که با اعتراضاتی در برخی دیگر از نقاط جهان خواستار فراهم شدن این امکان به صورت جهانی بودند. آوی گرینگارت از«تک اسپاننشال» در این باره می گوید:

در واقع هدف از اجرای طرح فعالیت فروشگاه های اپ شخص ثالث در دستگاه‌های اپل، کاهش درآمد این شرکت از مجموعه محصولاتش است و ارتباطی به تقاضای مشتریان برای فروشگاه‌های دیگر ندارد. نصب اپ از خارج اپ استور احتمالا چالش‌های امنیتی به وجود می‌آورد، اما ممکن است اپل اقداماتی امنیتی برای کاهش تهدیدهای موجود ایجاد کند. تصور نمی‌کنم تغییراتی که در فروشگاه اپ ایجاد می‌شود نسبت به زمانی که بیشتر مشتریان مجبور بودند اپ‌های طرف ثالث را دانلود کنند، بیشتر باشد. همانطور که گفته شد بیشتر کاربران اندروید و iOS به برنامه‌های پیش فرض خود اتکا می‌کنند.

نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 ؛ طراحی با اروپا ساخت با اپل!

دومین تغییر مهمی که باید به آن اشاره کرد مربوط به درگاه USB-C است. قرار است در سال 2024 میلادی این درگاه‌ها در همه دستگاه‌های اپل یکسان‌سازی شوند. به عبارت دیگر، هر دستگاهی که اپل می‌فروشد اعم از آیپد، مک بوک یا آیفون همگی باید با شارژر USB-C عرضه شوند. با این اوصاف باید گفت سال 2023 برای اپل و محصولات آن، ممکن است یک نقطه عطف تاریخی باشد که برای کل اکوسیستم محصولات اپل تاثیری انقلابی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نقش پررنگ اتحادیه اروپا در ساخت آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر